Orenco PW-3

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Orenco PW-3

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Orenco PW-3 Orenco PW-3
    Originální název:
    Original Name:
    Orenco PW-3
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    Ordnance Engineering Co., Baldwin, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1921-DD.MM.1921
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3 (AS64142/64144)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    848 kg 1870 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1212 kg 2672 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.46 m 27ft 9in
    Délka:
    Length:
    7.27 m 23ft 10,25in
    Výška:
    Height:
    2.46 m 8ft 1in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22.3 m2 240 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright-Hispano H o výkonu 224 kW Wright-Hispano H, 300 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    189 l 50 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    265.5 km/h v ? m 165 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet Marlin 2x fixed .30 Marlin machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    http://www.aviastar.org/air/usa/orenco_pw-3.php
    http://1000aircraftphotos.com/APS/3404.htm
    www.americancombatplanes.com
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73332#454420Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Orenco PW-3


    Na konci roku 1918 nabídla americkému leteckému sboru svůj typ D letecká společnost Orenco, celým názvem Ordnance Engineering Company z Long Islandu. Po úspěšných testech na Dayton Field bylo objednáno padesát strojů, ovšem kontakt na jejich dodávku získal Curtiss, který také provedl určité úpravy a první ze svých Curtiss-Orenco Model D dodal koncem léta 1921.


    Orenco mezitím rozvinulo původní stroj do verze D2, která měla křídla o nestejném rozpětí, křidélka na horním křídle a stejně jako původní typ D používala řadový motor Wright-Hispano H. USAAS objednala pro testy tři stroje pod označením PW-3 (Pursuit, Water cooled, Third type). Ještě před předáním letectvu měl prý jeden D2 dosáhnout při skušebním letu rychlosti 266 kmh. První ze strojů, s širokými šikmými vzpěrami místo vypínacích drátů křídla, vážil 1368 kg a byl použit pouze ke statickým testům. Druhý stroj, AS64144, měl klasické vypínací dráty, a dostal na McCook Field místní zkušební číslo P-229. Zde na něm provedli pouze pojížděcí zkoušky, při kterých se projevily strukturální nedostatky a nekvalitní zpracování, kvůli kterým byl posouzen jako nevhodný pro létání a další testy byly zastaveny. Nikdy se tak zde nedostal do vzduchu a na letišti stál až do 24. října 1926, kdy byl sešrotován. Třetí stroj v té době pravděpodobně ještě byl v dílnách výrobce, armáda ho nikdy nepřevzala a nakonec zde byl také zničen. Samotná firma Orenco zanikla krátce poté.


    Zdroj:
    http://www.aviastar.org/air/usa/orenco_pw-3.php
    http://1000aircraftphotos.com/APS/3404.htm
    www.csd.uwo.ca
    http://www.aerofiles.com/_o.html

    http://www.aviastar.org/air/usa/orenco_pw-3.php
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73332#260217Verze : 0
    MOD