Curtiss-Orenco D

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Curtiss-Orenco D

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss-Orenco D Curtiss-Orenco D
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss-Orenco D
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1920-DD.MM.1921 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Garden City, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1920-DD.MM.1921
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    50
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    10.11.1920
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    865 kg 1908 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1279 kg 2820 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.06 m 33ft
    Délka:
    Length:
    6.53 m 21ft 5in
    Výška:
    Height:
    2.54 m 8ft 4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    25.36 m2 273 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright-Hispano H o výkonu 246 kW Wright-Hispano H, power 330 HP
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    220 l 58 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    224.5 km/h v 0 m 139.5 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    201.2 km/h v ? m 125 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5.8 m/s 1140 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6.9 min do 1981 m 6.9 min to 6500 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5624 m 18450 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet v přídi 2x fixed .30 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    sériová výroba Orenco D

    Max. rychlost v 1981 m - 218,9 km/h
    Vytrvalost - 2,5 h
    Production of Orenco D

    Top speed at 6500 ft - 136 mph
    Endurance - 2,5 h
    Zdroje:
    Sources:
    www.aviastar.org
    www.csd.uwo.ca
    http://aerofiles.com/_o.html
    www.scribd.com
    www.americancombatplanes.com
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73333#332463Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Curtiss-Orenco Model D


    Na konci roku 1918 nabídla americkému leteckému sboru svůj typ D letecká společnost Ordnance Engineering Company z Long Islandu. Šlo o jeden z prvních stíhacích letounů, vyvinutý čistě na americkém území. 16. října přišla objednávka na čtyři prototypy, které byly předány mezi lednem a říjnem 1919. Trup byl překližkový, křídla byla kryta plátnem a poháněl je francouzský motor Hispano-Suiza H. První z nich byl testován na McCook Field v Daytonu a jeho výkony přesvědčily a dobré ovládání armádu k objednávce 50 sériových strojů. Tato zakázka ale byla dána do veřejné soutěže, kterou vyhrála firma Curtiss a 16. června 1920 získala zakázku. Ta provedla určité konstrukční změny, týkající se hlavně křídel, která dostala vyvážená křidélka přečnívající přes křídlo. První z nich byl otestován v letu 10. listopadu 1920 a všechny stroje byly zařazeny k 1. stíhací skupině. Jeden stroj byl pokusně vybaven francouzskými chladiči Lamblin na bocích trupu, další sloužil k výškovým testům s turbokompresorem. Prototože byly Curtiss-Orenco D objednány ještě před zavedením systému značení z roku 1921, v armádě létaly pod označením továrním. Výroba u Curtissu ale byla shledána jako nekvalitní a byly brzy vyřazeny. U Orenca pokračoval vývoj a vznikl model D2, který ovšem nebyl úspěšný, takže se firma dostala do problémů, které ji zničily.


    Zdroj:
    www.aviastar.org
    www.csd.uwo.ca
    http://aerofiles.com/_o.html
    http://1000aircraftphotos.com/APS/3404.htm
    www.scribd.com
    www.americancombatplanes.com

    http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_orenco-d.php


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73333#260237Verze : 0
    MOD