Suchoj Su-11 (1947)

Sukhoi Su-11 / Сухой Су-11
     
Název:
Name:
Suchoj Su-11 (LK) Sukhoi Su-11 (LK)
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-11 (ЛК)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.05.1947 Moskevský letecký závod č. 134, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.05.1947
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
28.05.1947
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4498 kg 9916 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6350 kg 13999 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6774 kg 14934 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,800 m 38ft 8,5in
Délka:
Length:
10,575 m 34ft 8,33in
Výška:
Height:
3,720 m 12ft 2,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,24 m2 239.39 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
286,036 kg/m2 58.58 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Ljulka TR-1 axiální proudový motor o tahu 13,4 kN (1 366 kp) každý Lyulka TR-1 axial-flow turbojets, thrust 3,012 lbf each
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 335 l 513.625 UK gallons (616.85 US gal)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
940 km/h v 5000 m 584.1 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
650 km/h v ? m 403.9 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,2 min do 5000 m 3,2 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13000 m 42651 ft
Dolet:
Range:
900 km 559.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1250 km 776.7 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón NS-37 v přídi, 40 granátů a
2x pevný kanón NS-23 v přídi, po 100 granátech.
Pumový náklad: do 500 kg - 1x puma FAB-500 nebo 2x puma FAB-250. V případě, že byly neseny pumy byl kanón NS-37 demontován.
One fixed forward-firing 1.46 inch NS-37 cannon in the nose, 40 rounds and
two fixed forward-firing 0.91 inch NS-23 cannons in the nose, 100 rpg.
Bomb load: Up to 1102 lb of bombs (one FAB-500 or two FAB-250). If the bombs were carried, was the cannon NS-37 removed.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Vladimir Proklov, Aviacija i Kosmonavtika, Su-9, Cu-11 i sovetskij Me-262
http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
http://ru.wikipedia.org/wiki
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21543.htm
http://hobbyport.ru/avia/su_9.htm
http://www.aviastar.org/air/russia/su-11-1.php
forum.worldofwarplanes.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#487022 Verze : 0
Suchoj Su-11


Prototyp letounu Su-11 velmi těsně navazoval na svého předchůdce Su-9, nejpodstatnějším rozdílem byla náhrada motorů RD-10 výkonnějšími motory Ljulka TR-1 o tahu 13,4 kN, jednalo se o motory čistě sovětské konstrukce. Instalace těchto motorů si vynutila použití zásadně upravené konstrukce křídla. Motory RD-10 byly zavěšeny pod křídlem, tzn., že byly podvěšeny pod nosníky křídla, motory Ljulka TR-1 měly větší průměr a tak je již nebylo možno zavěsit pod nosníky, křídlo bylo dělené a motorové gondoly byly připojeny k vnitřním částem křídla a ke gondolám byly připojeny vnější části křídel, Součástí motorových gondol byly ocelové oblouky, které jednak spojovaly oba nosníky křídel a zároveň byly součástí motorového lože. Ostatní konstrukční celky a systémy byly shodné se starším Su-9, snad jen VOP měly mírné vzepětí.

Nový letoun byl dokončen 1. května 1947, následovaly pozemní zkoušky a po nich 28. května byl letoun zalétán. Následovaly další zkušební lety a příprava na letecký den v Tušinu, zde měly být jako obvykle předvedeny prototypy bojových letounů. 3. srpna se tak stalo a nad tribunou přelétly i prototypy Su-9 a Su-11. Zkušební pilot G. M. Šijanov si však před přiblížením k Tušinu užil pumpáže obou motorů, tehdy to byl neznámý jev a pilot po přehlídce vystoupil zcela propocený.


Nedlouho po této přehlídce bylo P. O. Suchojovi sděleno rozhodnutí, že se nebude vyrábět ani Su-9 ani Su-11. Zastaveny tehdy byly i ostatní prototypy proudových stíhaček, které dnes označujeme jako první generaci.


Prototyp letounu Su-11 byl po nějakou dobu poměrně intenzivně zkoušen, Su-9 byl naopak uzemněn, oba letouny byly, společně s několika dalšími novějšími prototypy zrušeny v listopadu 1949, v té době bylo zrušeno Suchojovo OKB.


Použité prameny:
Авиация и Космонавтика. Владимир Проклов. Су-9, Су-11 и советский Ме-262
http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
http://forum.worldofwarplanes.ru/index.php?/topic/
http://www.aviastar.org/air/russia/su-11-1.php
aborttakeoff.blogspot.cz
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#487020 Verze : 0
Suchoj Su-11


(Истребитель-бомбардировщик)
Suchoj Su-11 (1947) -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#21424 Verze : 0
Suchoj Su-11


(Истребитель-бомбардировщик)


Zdroj : www.airwar.ru
Suchoj Su-11 (1947) -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#288988 Verze : 0
Suchoj Su-11


(Истребитель-бомбардировщик)


Zdroj : www.airwar.ru
Suchoj Su-11 (1947) - Střelecká výzbroj Su-11

Střelecká výzbroj Su-11
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#288990 Verze : 0
Suchoj Su-11


(Истребитель-бомбардировщик)
Suchoj Su-11 (1947) -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#21423 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více