Fokker PW-5

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Fokker PW-5

Fokker F.VI

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fokker PW-5 Fokker PW-5
    Originální název:
    Original Name:
    Fokker PW-5
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1921-DD.MM.1922 NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek, Amsterdam /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1921-DD.MM.1922
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    12
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    878 kg 1936 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1218 kg 2685 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1368 kg 3016 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12.02 m 39ft 5,23in
    Délka:
    Length:
    7.94 m 26ft 0,6in
    Výška:
    Height:
    2.74 m 8ft 11,87in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22.95 m2 247.03 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright-Hispano H-2 o výkonu 246 kW Wright-Hispano H-2, power 330 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    232 km/h v ? m 144.2 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kulomet ráže 7,62 mm 2x .30 in machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost 2 h Endurance: 2 hr
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
    www.dutch-aviation.nl
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokf6.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73434#497749Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fokker F.6


    Tento hornoplošný stíhač vznikl vývojem ještě ve Schwerinu postaveného prototypu "zákopového stíhače" V.37. Oba prototypy patřily mezi letadla, zakoupená během turné generála Mitchella po Evropě americkým letectvem, které je testovalo pod označením V.40. To ovšem není označení výrobce, Fokker takto pojmenoval sportovní letounek z roku 1919. Americkým zvyklostem pak odpovídalo i skutečné typové označení, F.VI, v řade jinak vyhrazené dopravním typům, v tomto případě však F pravděpodobně znamenalo Fighter. Prototypy dostaly přidělena sériová čísla AS.64231 a 64232. První prototyp se vinou zhroucení křídla 13. března 1922 zřítil, přesto ale bylo USAAS objednáno dalších 10 strojů F.VI, kterým přidělilo označení PW-5 a sériová čísla 68547/68556. Tyto stroje měly obvyklou Fokkerovu konstrukci s trupem ze svařovaných trubek a dřevěným samonosným křídlem potaženým překližkou, jako motor byl vybrán americký osmiválec Wright-Hispano H-2. Dědictvím po německém prototypu bylo i odnímatelné pancéřování přídě. Létaly s výzbrojí buď dvou 7,62mm kulometů Browning, nebo s jedním 12,7mm a jedním 7,62mm Browningem. Vzhledem k špatné kvalitě výroby i dlouhému vystavění vlivům počasí během cesty přes oceán byly PW-5 jedněmi z prvních letadel, jejichž piloti museli podle armádního nařízení nosit padáky. Po dokončení testů dosloužily u jako cvičné 1. stíhací skupiny.
    U Fokkera vznikl také podobný hornoplošník, Fokker D.X, který létal ve Španělsku.


    Zdroj:
    http://www.aviastar.org/air/holland/fokker_f-6.php
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokf6.html
    www.dutch-aviation.nl
    www.csd.uwo.ca

    http://www.aviastar.org/air/holland/fokker_f-6.php


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73434#260549Verze : 0
    MOD