Loening PW-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
Vánoční srazy 9.12.2017 Praha a Karviná | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Loening PW-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Loening PW-2A Loening PW-2A
    Originální název:
    Original Name:
    Loening PW-2A
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1920-DD.MM.1922 Loening Aeronautical Engineering Co., New York, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1920-DD.MM.1922
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3 PW-2 (AS64139/64141)
    3 PW-2A (AS64388, 22-246/227)
    1 PW-2B (AS64389)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    843 1) kg 18581) lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1256 kg 2770 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12.12 2) m 39ft 9in2)
    Délka:
    Length:
    7.92 3) m 26ft3)
    Výška:
    Height:
    2.54 m 8ft 4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    27.78 m2 299 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright-Hispano H o výkonu 223 kW
    čtyřlistá dřevěná vrtule
    Wright-Hispano H, power 300 hp
    four-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    227 l 60 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    218.9 4) km/h v 0 m 1364) mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,7 min do 19812 m 5,7 min to 65000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6462 5) m 212005) ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet Marlin 2x fixed .30 Marlin machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) PW-2 851 kg, PW-2B 925 kg
    2) PW-2 12,09 m (26,66 m2), PW-2B 10,39 m (20,9 m2)
    3) PW-2 38,89 m, PW-2B 37,55 m
    4) PW-2 212,4 km/h, PW-2B 225,3 km/h
    5) PW-2 6096 m, PW-2B 5227 m
    1) PW-2 1876 lb, PW-2B 2040 lb
    2) PW-2 39 ft 8 in (287 sq ft), PW-2B 34 ft 1 in (225 sq ft)
    3) PW-2 24 ft 2 in, PW-2B 23 ft 4 in
    4) PW-2 132 mph, PW-2B 140 mph
    5) PW-2 20000 ft, PW-2B 17150 ft
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    www.americancombatplanes.com
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73812#454446Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Loening PW-2


    V roce 1918 vznikl hornoplošný stíhací letoun Loening M.8, který se kvůli konci války nedostal do sériové výroby. Společnost Loening na něj navázala svým hornoplošným stíhačem PW-2. Zajímavý jednoplošník měl otevřenou kabinu a křídlo posazené těsně nad trup právě před kokpitem. V roce 1920 byly postaveny tři prototypy, z nichž první, předaný armádě v únoru 1921, byl použit ke statickým testům, a druhý začal letové zkoušky v květnu. Třetí z nich, AS64141, byl dokončen až v roce 1922, se zdvojenou směrovkou, novou kapotáží motoru a čtyřlistou vrtulí, brzy ale dostal směrovku standardní. PW-2 testovací piloty nenadchly, byly kritizovány kvůli pomalé odezvě ovládání při manévrech, mizernému výhledu, špatné ochraně pilota před větrem, i špatnému chování stroje při pojíždění. Již v červnu 1921 byly objednány dva stroje upravené verze PW-2A, a po dokončení testů PW-2 v září 1921 bylo objednáno dalších osm sériových PW-2A. PW-2A se od prvních strojů lišily upraveným, robustnějším ocasem se směrovkou bez kýlové plochy, která měla vyřešit problémy s ovládáním, a měly také upravené konce křídel. První z nich vzlétl 31. ledna 1932, druhý byl ale dokončen jako PW-2B s motorem Packard 1A-1237 o výkonu 261 kW a novým kratším křídlem. PW-2A již byl přijat lépe, zkušebí pilot poručík Wade prý prohlásil, že navzdory špatné ovladatelnosti by dokázal PW-2A porazit jakýkoli jiný stroj. Mezitím se projevily problémy se špatnou konstrukcí křídla, které bylo náchylné k třepetání. To se 22. října 1922 stalo osudným jednomu z PW-2A, kterému se za letu poblíž McCook Field křídlo utrhlo a pilot Harold Harris poprvé v historii amerického armádního letectva musel opustit letadlo na padáku. Zbylých šest z objednaných sériových PW-2A bylo proto zrušeno a další vývoj ukončen. Nejdéle přežil první létající PW-2, AS64140, který byl na McCook Field zrušen v lednu 1926.


    Zdroj:
    Bowers, Peter M.: Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8
    Air International č. 3, 1985
    http://www.aviastar.org/air/usa/loening_pw-2.php
    http://en.wikipedia.org/wiki/Loening_PW-2
    http://aerofiles.com/_loening.html
    www.csd.uwo.ca


    První prototyp, s plochou kapotáží motoru a jednoduchou směrovkou s kýlovou plochou. Křídlo je uchyceno k horním podélným nosníkům, které vycházejí z trupu po stranách kabiny

    První PW-2A, ještě s číslem podle starého systému. Směrovka bez kýlovky, zesílený konec trupu.

    PW-2B s křídlem o ploše 20,9 m2 a rozpětím 10,39 m, schopný rychlosti až 225 km/h.

    Třípohledový nákres PW-2A.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/73812#261995Verze : 0
    MOD