Jakovlev Jak-7PVRD

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Jakovlev Jak-7PVRD

Yakovlev Yak-7PVRD / Яковлев Як-7ПBPД

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Jakovlev Jak-7PVRD Yakovlev Yak-7PVRD
    Originální název:
    Original Name:
    Яковлев Як-7ПBPД
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1944-DD.03.1944 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1944-DD.03.1944
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    15.05.1944
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2610 kg 5754 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3132 kg 6905 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,000 m 32ft 10in
    Délka:
    Length:
    8,500 m 27ft 11in
    Výška:
    Height:
    2,750 m 9ft 0in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,15 m2 184.6 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    182,624 kg/m2 37.4 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový + náporový piston and ramjet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1 + 2
    Typ:
    Type:
    Klimov M-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m.
    Vrtule trojlistá VIŠ-105SV nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
    a náporové motory DM-4S pod křídly, každý o tahu 1,55 kN (158 kp)
    Klimov M-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft
    driving a three-blade variable-pitch VISh-105SV propeller of 9ft 10in diameter.
    and ramjets DM-4S under wing thurst 348.3 lbf each.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    415 l 91.3 UK gallons (109.6 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    580 km/h v 2340 m 360.4 mph in 7677 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    11,9 m/s 2342.5 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,0 min do 5000 m 7,0 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9750 m 31988 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 granátů a
    2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem, každý po 200 nábojích.
    One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon firing through the propeller spinner, 120 rounds and
    Two fixed forward-firing 0,5 inch UBS machine-guns in the cowling, 200 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Zkušební komise nedoporučila tuto verzi do sériové výroby.
    Examination Commission did not recommend this version into series production.
    Zdroje:
    Sources:
    Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3.
    Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2
    Konstantin Jurij Kosminkov, Mnogolikij Jak-7, Aviacia i vremja 2´1996, str. 9-11.
    tanks45.tripod.com
    epizodsspace.airbase.ru
    historylib.org





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74080#466880Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jakovlev Jak-7PVRD


    Představoval další verzi letounu Jak-7. Tato varianta vznikala během prvních měsíců roku 1944. Tento experimentální prototyp vznikl na bázi sériového letounu Jak-7B. Ten byl navíc vybaven přídavnými pohonnými jednotkami DM-4, které se měly používat ke krátkodobému zvýšení výkonů letounu. Jednalo se o motory Merkurov DM-4, což byly pulzační pohonné jednotky s krátkou dobou činnosti. Byly instalovány po jednom pod každou polovinou křídla vně podvozkových noh.
    Zkoušky letounu Jak-7PVRD s motorem VK-105PF a dvěma Merkurov DM - 4 C začaly 24. března 1944 a byly ukončeny 12. prosince 1944. První let tohoto stroje se uskutečnil 15. května 1944 a za jeho řízením seděl zkušební pilot S. N. Anochin.
    Maximální rychlost letounu v přízemním letu a s nepracujícími motory DM-4 se pohybovala do 460 km/h. To bylo oproti původnímu Jaku-7B podstatné snížení. Nejvyšší rychlost v přízemním letu s pracujícími DM-4 se pohybovala kolem 500 km/h. Ve výšce se pak maximální rychlost letounu s fungujícími DM-4 pohybovala kolem 580 km/h.
    Nakonec byl postaven a zalétán pouze jeden prototyp. Již tyto testy ukázaly, že tudy cesta nepovede. Mrtvá váha nepracujících pomocných motorů negativně ovlivnila výkony stroje i letové vlastnosti a krátkodobé zvýšení celkového výkonu také nepřineslo nic zásadního. Sovětští konstruktéři testovali toto řešení i na dalších strojích a to se stejným výsledkem.
    Jedním z posledních vrtulových stíhacích letounů, na kterém byla tato myšlenka (přídavných pomocných raketových motorů) aplikována, byl letoun Lavočkin La-9 (La-138 a La-9 RD z roku 1947).



    Zdroje k verzím Jak-7:
    - L. Popelínský, Střelecká a raketová výzbroj letadel, Naše vojsko 1997, ISBN 80-206-0531-2
    - V.Němeček, Vojenská letadla 1-5, Naše vojsko 1990, celý soubor ISBN 80-206-0114-7
    - V.Dymič, M.Šedivý, Triumf a tragédie, Svět křídel 2001, ISBN 80-85280-70-1
    - V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7a.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7b.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7v.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7-37.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7m82.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7uti.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7pd.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7di.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7r.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74080#262696Verze : 0