Jakovlev Jak-7P

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Jakovlev Jak-7P

Yakovlev Yak-7P / Яковлев Як-7П

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Jakovlev Jak-7P Yakovlev Yak-7P
    Originální název:
    Original Name:
    Яковлев Як-7П
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1943-DD.MM.1943 281. stacionární letecká opravna, Chabarovsk /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.07.1943-DD.11.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (upravený Jak-7B)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.11.1943
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2870 kg 6327 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3034 kg 6689 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,000 m 32ft 10in
    Délka:
    Length:
    8,500 m 27ft 114in
    Výška:
    Height:
    2,750 m 9ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,15 m2 184.6 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    176,910 kg/m2 36.23 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Klimov M-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m.
    Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
    Klimov M-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft
    driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    415 l 91.3 UK gallons (109.6 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    560 km/h v 3650 m 348 mph in 11975 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    11,33 m/s 2230.3 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,1 min do 5000 m 7,1 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9000 m 29528 ft
    Dolet:
    Range:
    950 km 590.3 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 granátů a
    2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm nad motorem.
    Pumový náklad: 6x neřízená raketa RS-82.
    One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon firing through the propeller spinner, 120 rounds and
    two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons in the cowling.
    Bomb load: six unguided rockets RS-82.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Synchronizované kanóny ŠVAK byly použity z letounu La-5, ale uzávěry pocházely z Hurricane Mk.IIc.
    Další tříkanónové Jaky (Jak-9P, Jak-9U atd.) používaly kanóny B-20.
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3.
    Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2
    Konstantin Jurij Kosminkov, Mnogolikij Jak-7, Aviacia i vremja 2´1996, str. 9-11.
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7p.html
    www.wunderwaffe.narod.ru
    http://airfield.narod.ru/yak/yak-7/yak-7.html#16
    archiv autora



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74085#466792Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jakovlev Jak-7P



    Představoval další verzi letounu Jak-7. Tato varianta vznikala v druhé polovině roku 1943. Tento prototyp vznikl na bázi sériového letounu Jak-7B. Konkrétně se jednalo o stroj Jak-7B č.46-13 vyrobený v závodě č.153 v červnu 1943 (na který ale byly později použity i díly z jiných strojů).
    Hlavním důvodem této přestavby bylo vyzkoušet novou skladbu střelecké výzbroje, její celkovou účinnost na cíl a také účinek střelby samotné na konstrukci letounu.
    Pro zkoušky byly z letounu odstraněny oba kulomety UBS ráže 12,7 mm a místo nich byly nainstalovány dva kanóny ŠVAK ráže 20 mm. Letoun byl tedy vyzbrojen celkem třemi kanóny ŠVAK ráže 20 mm, z nichž jeden střílel dutou hřídelí vrtule a další dva byly synchronizované a uloženy na místech původních kulometů UBS.
    Samotné zkoušky prováděla skupina odborníků ve složení V.A.Moděstov (zkušební pilot), V.P.Běloděděnko (letecký inženýr) a A.G.Aronov (zbraňový inženýr). Dále se na zkouškách podíleli zkušební piloti V.I.Chomjakov, J.A.Antipov a další. Probíhaly od 4. listopadu do 13. prosince 1943. V jejich průběhu bylo za účelem testování zbraní provedeno celkem 13 letů (celkem 4 hodiny a 15 minut).
    Výsledky zkoušek byly označeny jako uspokojivé. Jak-7 vyzbrojený třemi 20 mm kanóny se ale sériově nestavěl. Tato skladba výzbroje (dva synchronizované 20 mm kanóny nad motorem) byla použita až později ... letoun Jakovlev Jak-3P.



    Zdroje k verzím Jak-7:
    - L. Popelínský, Střelecká a raketová výzbroj letadel, Naše vojsko 1997, ISBN 80-206-0531-2
    - V.Němeček, Vojenská letadla 1-5, Naše vojsko 1990, celý soubor ISBN 80-206-0114-7
    - V.Dymič, M.Šedivý, Triumf a tragédie, Svět křídel 2001, ISBN 80-85280-70-1
    - V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7a.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7b.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7v.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7-37.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7m82.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7uti.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7pd.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7di.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7r.html
    - http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7p.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74085#262724Verze : 0