Aero L-39CM Albatros

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Aero L-39CM Albatros

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Aero L-39CM Albatros Aero L-39CM Albatros
    Originální název:
    Original Name:
    Aero L-39CM Albatros
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.2002-DD.MM.2006 Letecké opravovny, Trenčín
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.2002-DD.MM.2006
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    6
    - přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.2002 ?
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3390 kg 7474 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4500 kg 9921 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    4643 kg 10236 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,46 m 31ft 0,43in
    Délka:
    Length:
    12,13 m 39ft 9,56in
    Výška:
    Height:
    4,77 m 15ft 7,8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    18,80 m2 202.36 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    232 kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    dvouproudový turbofan
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Ivčenko AI-25TL o tahu 16,87 kN Ivchenko AI-25TL, thrust 3792 lbf
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1155 l
    2x 100 l nádrž na konci křídla
    2x 150 l nebo 350 l přídavná nádrž
    254.1 Imp gal / 305.1 US gal
    2x 22 Imp gal / 26.5 US gal wingtip tank
    2x 33 Imp gal / 39.6 US gal or 77 Imp gal / 92.5 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    750 km/h v 5000 m 466 mph in 16404 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    680 km/h v 5000 m 423 mph in 16404 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    22 m/s 4331 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5 min do 5000 m 5 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11500 m 37730 ft
    Dolet:
    Range:
    1100 km 684 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1750 km 1087 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2 podkrídelné závesníky so zámkami D3-57:
    - bomby kalibru 50 kg, 100 kg, 250 kg a 500 kg (do celkovej hmotnosti 1000 kg)
    - 2x guľometný kontajner PK-3
    - 2x UB-16-57U (so 16 raketami S-5KP / S-5KO)
    - 2x R-3S
    2 underwing pylons with D3-57 racks:
    - 50 kg, 100 kg, 250 kg and 500 kg bombs (total bomb weight 2205 lb)
    - 2x PK-3 gun pod
    - 2x UB-16-57U rocket pod (with 16 S-5KP / S-5KO rockets)
    - 2x R-3S
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    modernizácia L-39C modernisation of L-39C
    Zdroje:
    Sources:
    Archív autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74110#262926Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Modernizáciu L-39C na L-39CM vykonávali Letecké opravovne Trenčín (LOT), v rokoch 2002-2006, pričom im boli vymenené zadné časti trupových škrupín (predné časti boli vymenené v 90. rokoch), krídla a prebehla modernizácia avioniky, spojovacích a identifikačných systémov.

    Modernizované lietadlá dostali zároveň nové identifikačné čísla:
    0101 = 5302
    0102 = 5252
    0111 = 5251 ?
    0112 = 5254
    0442 = 5253
    0443 = 5301


    Zdroj: www.letectvo.sk
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74110#397802Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Stroj 0111 nové evidenční číslo neobdržel, byl prvním modernizovaným kusem, avšak přístroje zůstali v metrických mírách. Pro nekompatibilitu avioniky s letadly vzdušných sil je od r. 2004 uložený.
    V současné době létají pouze tři L-39CM (5252, 5253 a 5301), zbylé dva byly v r. 2011 vyřazeny z provozu. Tyto tři aktivní Albatrosy prošli v r. 2012 generální opravou, při které obdržely novou šedou kamufláž. Ta je tvořena odstíny FS 36270 Medium Grey a FS 36118 Gunship Grey na horních plochách, spodní plochy jsou v barvě FS 36375 Light Compass Ghost Grey. Součástí spodních ploch je silueta kabiny v odstínu FS 36118. Plochy proti oslnění mají matný odstín FS 36270 Medium Grey. Letoun 5301 navíc nese černé doplňky v odstínu RAL 9017 a je opatřen výroční kresbou na SOP ku příležitosti nedožitých 90 let generálmajora Otto Smika.


    zdroj: L+K 12/2012


    foto z CIAF 2013






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74110#495892Verze : 0
    Avatar
    Stroj 5252 ještě v původním zbarvení během Aviatické pouti 2010 v Pardubicích.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74110#495923Verze : 0
    Avatar
    Kokpit (přední), některé detaily avioniky.

    Přední pravý panel v letounu, patrný je i knipl.

    Část přední přístrojové desky se zaměřovačem.

    Přední přístrojová deska s novým displayem.

    Avionika za katapultážní sedačkou.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74110#496270Verze : 0
    Avatar
    Zadní kabina a některé její detaily.

    Katapultážní sedačka.

    Zadní přístrojová deska.

    Vrchní část přístrojové desky.

    Spodní část přístrojové desky.

    Detail vstupu vzduchu (levý).
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74110#496271Verze : 0