DD - HMS Venomous (D75)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

DD - HMS Venomous (D75)

    Avatar
    Název / Name: HMS Venomous
    Typ / Type: torpédoborec
    Třída / Class: W, podtřída Admiralty
    Kódové označení / Pennant: D75
    Kýl založen /
    Laid down:
    31.05.1918
    Spuštění na vodu /
    Launched:
    21.12.1918
    Uvedení do služby /
    Commissioned:
    24.08.1919
    Vyřazení /
    End service:
    1948
    Loděnice / Built by: John Brown
    Délka / Length : (m) 95,1
    Šířka / Beam: (m) 8,99
    Ponor / Draft: (m) 2,8
    Výtlak standardní /
    Displacement, standard :
    (t)
    1300
    Výtlak maximální /
    Displacement, maximal:
    (t)

    Pancéřování / Armour: (mm)
    Posádka / Complement: 127 mužů
    Pohon / Engines: All-Geared turbines Brown-Curtis
    Výkon / Power: (HP) 27.000
    Šrouby množství /
    Propellers, No :
    (ks/m)
    2
    Rychlost / Speed: ( kts) 34
    Zásoba paliva / Fuel: (t) 350/320
    Dosah při rychlosti /
    Range :
    ( Nm/ kts)

    Výzbroj / Armament : od r. 1942:
    2 x 102 mm
    1 x 76 mm
    2 x 40 mm
    4 x 20 mm
    Výstroj a vybavení /
    Equipment:
    (radar, asdic ...)

    Letouny / Aircraft:
    Poznámka / Note: 1942 přestavěna na eskortní torpedoborec



    Hrbek Ivan, Hrbek Jaroslav: Loďstva států účastnících se druhé světové války, Naše Vojsko, Praha, 1994. ISBN
    http://www.warshipsww2.eu/staty.php?language=
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74166#263241Verze : 0
    Avatar
    Poprosím o DŮKLADNÉ ověřování a kontrolování vkládaných informací.


    1) vložená délka neodpovídá skutečnosti - i podle použitého zdroje je celková délka torpédoborců 312 feet = 95,1 m
    pokud je u délky ve zdroji uvedeno (pp) nebo (bpp) znamená to "between perpendiculars" neboli "mezi svislicemi"
    "Svislice" je většinou linie kolmá k ponorové linii, vedená v nejvzdálenějším místě, kde se příď a záď protíná hladinu při středním ponoru. NENÍ to tedy maximální délka lodi, která se označuje (oa) "over all"


    2) Ve zdroji je uvedena šířka 29,5 feet = 8.99 m


    3)Ve zdroji je uveden počet šroubů, což v příspěvku (cích) chybí


    4) např.podle tohoto zdroje www.uboat.net
    byl konkrétně tento torpédoborec prodán do šrotu už 04.03.1947


    5)poměrně jednoduše by šla dohledat výzbroj i před přestavbou v roce 1942


    Doporučil bych používat více zdrojů, než jen zmíněné dva, když navíc zdroj č.2 (www....) přímo uvádí jako svůj zdroj uvedený zdroj č.1 (Hrbkové)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74166#263260Verze : 0
    MOD
    Avatar
    oba dva mé zdroje uvádějí jako rok vyřazení ze služby rok 1948 ?????
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74166#263289Verze : 0
    Avatar
    No jo, možná to bude tím, že pan Kosour, autor http://www.warshipsww2.eu
    uvádí přímo "Loďstva států....." jako jeden ze svých hlavních zdrojů, takže tuto info nejspíš čerpal přímo od nich....


    Podle těchto zdrojů je zase uváděn 4.březen 1947 jako datum prodeje do šrotu (v jednom z nich čas odtažení k rozebrání srpen 1947)
    www.uboat.net
    www.naval-history.net
    www.battleships-cruisers.co.uk
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74166#263295Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pokud se nemýlím, tak úzus zde je takový, že pokud máš údaj z jiného zdroje, který se liší, tak ho tam doplň s odvoláním na tento jiný zdroj. Jinak díky za typy na jiné zdroje, ele pokud jsou v cizím jazyku, tak preferuji ruštinu, polštinu či slovenštinu. Smile
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74166#263419Verze : 0
    Avatar
    Z českých zdrojů Ti mohu doporučit Válečné lodě 3 a 4, i když je taky někdy nelze použít jako bernou minci.
    V polštině a slovenštině bohužel k anglickým torpédoborcům zdroje nemám Smile, vždycky se snažím spíš preferovat především zdroje toho státu, kterému daná loď patří.
    Každopádně, pokud ovšem používáš pouze jeden jediný zdroj (což je v tomto případě, protože tvůrce těch web stránek evidentně tento údaj čerpal z té knížky, kterou Ty uvádíš jako svůj druhý zdroj), tak se lehce může stát, že se napíše kravina - stačí jeden jediný překlep ve zdroji nebo jiná chyba a pak se ta blbost šíří dál.
    Ale ten rok vyřazení bych byl ochoten akceptovat, tam je to dost často nejasné.


    Ale nezlob se, moje připomínky 1-3 a 5 jsou vyloženě Tvoje chyba, protožes to špatně přepočítal a důkladně nevyhledal. Zase, pokud by ses mrknul ještě aspoň jinam, kde by to bylo uvedeno správně, už by Tě zarazil ten rozdíl v datech a zpětnou vazbou bys k Té chybě třeba došel.


    Pokud bys potřeboval tipy na další zdroje ohledně lodí, především z WWII, klidně napíš, poradím co se dá.
    Ad "Loďstva států......" Otec a syn Hrbkové odvedli dobrou práci, co se týče jmenné katalogizace válečných lodí, ale jako prvotní zdroj bych tuhle knížku raději nepoužíval, spíš jako doplňující nebo upřesňující - co se týče především TTD (nebo třeba osudů lodí) obsahuje dost nepřesností.....(což je možná pochopitelné, pokud by měli 2 lidé u každé lodě zkoumat její údaje z několika nezávislých zdrojů, trvalo by to roky, takže určité zjednodušení bylo nejspíš nezbytné)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74166#263427Verze : 0
    MOD