Curtiss XP-17 Hawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Curtiss XP-17 Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XP-17 Hawk Curtiss XP-17 Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XP-17 Hawk
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.06.1930-DD.MM.1930 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.1930-DD.MM.1930
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 konverze / conversion
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1000 kg 2204 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1358 kg 2994 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.6 m 31ft 6in
    Délka:
    Length:
    6.96 m 22ft 10in
    Výška:
    Height:
    2.62 m 8ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright V-1460-3 Tornado o výkonu 358 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Wright V-1460-3 Tornado, power 480 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    163 l 43 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    265.5 km/h v 0 m 165 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    209.2 km/h v ? m 130 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8 min do 3048 m 8 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6523 m 21400 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p17.html
    http://www.aerofiles.com/_curtx.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74728#424215Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V srpnu 1925 byl americkému armádnímu letectvu dodán první stíhací letoun Curtiss P-1 Hawk. Tento stroj, 24-410, byl vzápětí využit jako testovací stolice pro vzduchem chlazený motor Allison-Liberty V-1410 o výkonu 313 kW. V této podobě se v roce 1926 zůčastnil leteckých závodů v Kansas City a během Rotary Club Trophy Race se s rychlostí 287,5 km/h držel na třetím místě, než byl pilot W. McKierman diskvalifikován za špatné oblétnutí pylonu. V červenci 1930 byl do tohoto draku armádou zastavěn experimentální dvanáctiválcový invertní motor Wright V-1460-3 Tornado o výkonu 358 kW a označení stroje bylo změněno na XP-17. Do této doby elegantní závodní stroj dostal velmi jednoduchou kapotáž motoru, který ve své spodní části výrazně přesahoval původní štíhlý trup. Protože šlo v této době o již zastaralý letoun, který nedosahoval nijak závratných výsledků, nepočítalo se od začátku s jakoukoli další výrobou P-17 a šlo pouze o další motorový test. Nikdy nedošlo ani k pokusu vylepšit aerodynamiku úpravou motorového krytu. V této podobě se XP-17 dočkal dubna 1932, kdy byl vyřazen a sešrotován.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/74728#274821Verze : 0
    MOD