Hall XFH-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Hall XFH-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hall XFH-1 Hall XFH-1
    Originální název:
    Original Name:
    Hall XFH-1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1929-DD.MM.1929 Hall Aluminum Aircraft Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1929-DD.MM.1929
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (BuNo 8009)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.07.1929
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    804 kg 1773 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1140 kg 2514 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.75 m 32ft
    Délka:
    Length:
    6.86 m 22ft 6in
    Výška:
    Height:
    3.35 m 11ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.69 m2 255 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1340B o výkonu 336 kW
    dvoulistá vrtule
    Pratt & Whitney R-1340B, power 450 hp
    two-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    303 l 80 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    245.4 km/h v 0 m 152.5 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    201.2 km/h v ? m 125 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    2,8 min do 1524 m 2,8 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7163 m 23500 ft
    Dolet:
    Range:
    442.6 km 275 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Johnson, E. R. United States naval aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
    Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7.
    Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8.
    http://www.aerofiles.com/_ga.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/75118#454390Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Hall XFH-1


    V roce 1927 byl objednán první celokovový stíhací letoun amerického námořnictva. Jeho tvůrcem byl vcelku logicky Charles Ward Hall, majitel a hlavní konstruktér firmy Hall Aluminum Aircraft Corporation a jeden z hlavních amerických průkopníků na poli celokovových letadel. Námořnictvo přísně specifikovalo podobu nového stroje - mělo jít o stroj s hliníkovým poloskořepinovým trupem, který měl být naprosto vodotěsný, kvůli možnému nouzovému přistání na hladině, a podvozek měl být ze stejného důvodu odhazovatelný. Křídla byla samozřejmě také kovová, ovšem na rozdíl od trupu, krytého hliníkovým plechem, byla potažena plátnem. Horní křídlo mělo mírný šíp a bylo posazeno výrazně vpřed proti spodnímu křídlu, které mělo také šíp, ovšem záporný. Výsledkem byl skvělý výhled z kabiny. Výsledek, Hall XFH-1, se mírně podobal předchozí práci Charlese Halla, Curtissu F4C-1, a byl představen na testovací základně amerického námořnictva v Anacostii 18.6. 1929. Ještě před započetím testů se ale ukázalo, že XFH-1 nebude vhodný pro službu. Zcela nová kovová konstrukce byla příliš těžká na ocas a špatně ovladatelná, ovšem námořnictvo potřebovalo vyzkoušet stroj podobné koncepce, proto pokračovalo v testech. Během jednoho pokusného letu v říjnu 1929 se během střemhlavého letu ohnul zadní nosník horního křídla, který částečně zablokoval křidélka. Po dodání nového křídla v lednu 1930 byl poslán do Hampton Roads, kde podstoupil testy přistání se záchytným hákem. 18. 2. 1930 během letu selhal motor a pilot musel podstoupit nouzové přistání. Podvozek ovšem zůstal připojený k trupu, stroj se částečně potopil, pilot vylezl na záď trupu, zatímco příď byla pod vodou. Po třičtvrtěhodině byl letoun ze čtvrtiny plný vody vyloven, trup v neplánovaném testu vodotěsnosti obstál, byl ale pro běžný provoz posouzen jako příliš složitý a stroj samotný měl výkony spíše průměrné. Testy byly brzy poté ukončeny, samotné použití celokovové hliníkové konstrukce se ale prokázalo jako úspěch.



    Zdroj:
    Jones, LLoyd S.: U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7
    Boyne, Walter J.: The Best of Wings Magazine, Brassey's, Dulles 2001, ISBN 1-57488-368-2
    http://aerofiles.com/_h.html
    www.csd.uwo.ca
    www.orpheusweb.co.uk
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/75118#277075Verze : 0
    MOD