Berliner-Joyce XF2J-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Berliner-Joyce XF2J-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Berliner-Joyce XF2J-1 Berliner-Joyce XF2J-1
    Originální název:
    Original Name:
    Berliner-Joyce XF2J-1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1933-DD.MM.1933 Berliner-Joyce Aircraft Corp., Dundalk, Maryland
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1933-DD.MM.1933
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (A8973)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1933
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1456 kg 3211 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2059 kg 4539 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2200 kg 4851 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.97 m 36ft
    Délka:
    Length:
    8.79 m 28ft 10in
    Výška:
    Height:
    3.4 m 11ft 2in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    28.2 m2 303.5 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright R-1510-92 Whirlwind o výkonu 466 kW
    dvoulistá vrtule Hamilton Standard
    Wright R-1510-92 Whirlwind, power 625 hp
    two-blade propeller Hamilton Standard
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    303-606 l 80-160 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    310.6 km/h v 1829 m 193 mph in 6000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7.5 min do 3048 m 7.5 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6553 m 21500 ft
    Dolet:
    Range:
    840.1 km 522 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1633.5 km 1015 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
    1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning v zadní kabině

    2x 55kg puma
    2x fixed .30 Browning machine gun
    1x flexible .30 Browning machine gun

    1x 122 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977. ISBN 0-81689-254-7.
    Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
    http://www.aerofiles.com/_berlin.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/f2j.html









    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/75171#455384Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Berliner-Joyce XF2J-1


    Předchozí pokusy US Navy o vytvoření dvoumístného stíhače, jako byl F8C-1, sice nevyšly, ale stejně roce 1931 objednalo u firmy Berliner-Joyce vývoj typu XF2J-1, založeného na úspěšném armádním stíhači P-16. Námořnictvo ovšem dávalo přednost vzduchem chlazeným motorům, proto nový projekt předpokládal využití motoru Pratt & Whitney R-1690C Hornet, později nahrazeným dvouhvězdicovým motorem Wright R-1510-92. Kvůli tomu byl podstatně překonstruován trup, který dostal kruhový průřez a kovový potah, upraven byl tvar ocasních ploch a podvozek byl nahrazen samonosným. Stejná zůstala v podstatě jen křídla, s horním plynule přecházejícím do trupu. Během stavby prototypu postihly firmu Berliner-Joyce finanční problémy, které napomohly k protažení prací na dva roky (a také k pohlcení firmy korporací North American Aviation). Mezitím byly objednány dva podobné prototypy, XFD-1 a XF3U-1, také u firem Douglas a Vought.


    XF2J-1 byl na zkušební stanici US Navy Anacostia dopraven v polovině roku 1933. Výkony nového stroje byly ucházející, velkým problémem, zděděným po P-16, ale byl výhled z kabiny, omezený přechody křídla do trupu, a horší ovladatelnost. Mezitím se navíc objevil ošklivý, ale převratný typ FF-1 začínající firmy Grumman, který všechny tři zmíněné prototypy deklasoval. Nepomohlo ani nahrazení dosavadních otevřených kabin pilota a střelce krytým kokpitem. Definitivní ránu dala projektu XF2J-1 společnost Curtiss-Wright, která ukončila výrobu svých dvouhvězdicových motorů.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/75171#277248Verze : 0
    MOD