Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-1 | Mikoyan-Gurevich MiG-1 |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.09.1940-DD.MM.1941 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1940-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 100 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.04.1940 prototyp I-200 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2062 kg | 4546 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3099 kg | 6832 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3319 kg | 7317 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,200 m | 33ft 5,56in |
Délka: Length: | 8,155 m | 26ft 9,06in |
Výška: Height: | 3,325 m | 10ft 10,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,44 m2 | 187.72 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 177,694 kg/m2 | 36.39 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-35A kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 993 kW (1 350 k)a 882,5 kW (1 200 k)v h= 7000 m. Vrtule trojlistá kovová VIŠ-22E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 m. | Mikulin AM-35A twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine rated at 1,350 hp at 2,020 rpm for také-off and 1,184 hp at 19,685 ft, driving a three-blade VISh-22Ye metal variable-pitch propeller of the diameter 9ft 10in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 404 l | 89 UK gallons (106.75 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 628 km/h v 7200 m | 390.2 mph in 23622 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 466 km/h v ? m | 289.6 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16,8 m/s | 3307.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,9 min do 5000 m | 5,9 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | 39370 ft |
Dolet: Range: | 580 km | 360.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 746 km | 463.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm střílející osou vrtule s 300 náboji a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v trupu, 375 nábojů pro každý. Pumový náklad: 6x neřízené rakety RS-82 nebo až 200 kg bomb (2x FAB-50 nebo 2x FAB-100). | One fixed forward-firing 0.5 inch UBK machine-gun mounted in through the shaft and Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns mounted in the fuselage. Bomb load: Up to 440 lb of bombs or six 3.2 inch RS-82 rocket projectiles on underwing racks. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, Olomouc, Votobia, 1999, ISBN 80-7198-396-9 http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/mig-1.html www.topedge.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig1.html archiv autora |