Dewoitine D.551

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Dewoitine D.551

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Dewoitine D.551 Dewoitine D.551
    Originální název:
    Original Name:
    Dewoitine D.551
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    Société Nationale de Constructions Aeronautiques du Midi, Bagnères-de-Bigorre /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.MM.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    18 rozestavěných prototypů
    (pouze 1 byl dokončen)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR k zalétání nedošlo / not flown
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2150 kg 4740 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,330 m 30ft 7,33in
    Délka:
    Length:
    8,200 m 26ft 10,85in
    Výška:
    Height:
    2,810 m 9ft 2,66in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    13,95 m2 150.16 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    154,122 kg/m2 31.57 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza HS 12Y-51 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW(1 100 k) a maximálním výkonu 735,5 kW (1 000 k) v h= 3 260 m při 2 500 ot/min.
    Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu.
    Hispano-Suiza HS 12Y-51 twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated at 1,085 hp for take-off and 986 hp at 10,696 ft at 2,500 rpm,
    driving a three-blade variable-pitch propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    661 km/h v 6000 m 410.7 mph in 19685 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    515 km/h v 3260 m 320 mph in 10696 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm střílející hřídelem vrtule a
    4x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm uložených v křídle.
    One fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 M39 machine-gun fired through the propeller hub and
    four fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 M39 machine-guns in the wings.
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Výkony jsou pouze vypočteny.
    Po testech rychlostního speciálu Dewoitine D.550 přišel logicky nápad na využití takto upraveného stroje pro jeho vojenské využití.
    První prototyp byl dokončen na jaře 1940, ale nebyl zalétán.
    Dva letouny byly v lednu 1941 dokončeny jako neozbrojené speciály přeznačené jako D.560, ale ani pro tyto stroje se nepodařilo získat povolení k jejich záletu.
    Pro sériovou výrobu letounu se počítalo s instalací turbokompresorového motoru Hispano-Suiza HS 12Z.
    Letoun byl údajně technologicky zdokonalen, že bylo pro jeho výrobu počítáno pouze se 4 000 hodinami.
    Všech osmnáct letadel bylo nakonec sešrotováno.
    All performances are only calculated.


    The D.550 had been developed from the D.520 fighter with modifications to increase its speed that included a reduced wing span and limited fuel capacity. On 23 October the D.550 reached 420 mph at 19,680 feet, an increase of 90 mph over the D.520. Its military potential was quickly recognised, and work began on the D.551.
    The D.551 used the 1,085hp Hispano-Suiza 12Y-51 engine. D.551 was designed to be easy to produce, and it was hoped that it would only need 4,000 man hours per aircraft. Sixteen prototype aircraft were ordered by the French Air Force, and two more built privately by Dewoitine, but none were complete when work was stopped by the armistice.
    Two D.551s were converted to unarmed sports planes under the D.560 designation. These aircraft were ready by January 1941, but were then forbidden to fly. All eighteen D.551s were then scrapped.
    Zdroje:
    Sources:
    William Green, War Planes of the Second World War, Volume One, Fighters, MacDonald & Co.Publishers Ltd., London, rok 1972, ISBN:0-356-01445-2.
    Aircraft Profile No. 135, The Dewoitine 520, by Raymond Danel, p. 14, Profile Publications Limited, Coburg House, Sheet Streed, Windsor, Berkshire, England, November 1971.
    Alain Pelletier, Squadron / Signal in Action, Aircraft Number 180, French Fighters of World War II, rok 2002
    www.historyofwar.org
    http://www.airwar.ru/enc/xplane/d550.html
    http://www.aviafrance.com/10106.htm
    www.aviarmor.net
    archiv autora





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/75799#279577Verze : 0
    MOD