Micubiši / McDonnell Douglas F-4EJ Kai

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Micubiši / McDonnell Douglas F-4EJ Kai

Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai / 三菱 / マクドネル・ダグラス F-4EJ改

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Micubiši / McDonnell Douglas F-4EJ Kai Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai
    Originální název:
    Original Name:
    三菱 / マクドネル・ダグラス F-4EJ改
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1984-DD.MM.19RR Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Komaki
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1984-DD.MM.19RR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    96 (conversion of F-4EJ)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    17.07.1984
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    13800 kg 30424 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    26500 kg 58422 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.710 m 38ft 5,01in
    Délka:
    Length:
    19,200 m 62ft 11,9in
    Výška:
    Height:
    5.020 m 16ft 5,63in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    49.20 m2 529.58 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    General Electric J79-GE-17A o tahu 52,96 kN / 79,33 kN s přídavným spalováním General Electric J79-GE-17A thrust 11,905 lbf dry and 17,835 lbf with afterburner
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    7 549 l (Letoun může být podvěšen velkokapacitní přídavnou palivovou nádrží typu F-15 o objemu 2 309 l) 1,994 US gallons (The aircraft often carries a 610 US Type F-15 gallons fuel tank on the centerline)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2370 km/h v 12192 m 1472.6 mph in 40000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    940 km/h v ? m 584.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    210 m/s 41338.6 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    17435 m 57201 ft
    Dolet:
    Range:
    680 1) km 422.5 1) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2595 1) km 1612.5 1) mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x šestihlavňový letecký kanón M61A1 Vulcan ráže 20 mm s 640 náboji


    PLŘS:
    4x Sidewinder AIM-9L/P nebo pokročilejší 4x Mitsubishi AAM-3.
    4x Sparrow AIM-7E/ F.



    protilodní řízené střely Mitsubishi ASM-1,
    Celkem až 8 480 kg zbraní na devíti externích závěsnících. Výzbroj zahrnuje klasické a kazetové bomby, televizí nebo laserem naváděné bomby, raketnice pro neřízené střely, rakety vzduch-země, střely na ničení letišť, protilodní střely, kontejnery pro značkování cílů a pro průzkum, jaderné pumy. Na závěsníky mohly být zavěšeny i kontejnery s nákladem (pošta, zavazadla) nebo přídavné nádrže.
    One 0.79in M61A1 Vulcan cannon with 640 rounds


    other:
    Four air-to-air missiles Sidewinder AIM-9L/P, or more advanced four air-to-air missiles Mitsubishi AAM-3,
    four air-to-air missiles Sparrow AIM-7E / F.


    or Mitsubishi ASM-1 antiship missiles,
    or other weapons up to 18,650 lbs of weapons on nine external hardpoints, including general purpose bombs, cluster bombs, TV- and laser-guided bombs, rocket pods, air-to-ground missiles, anti-ship missiles, gun pods, and nuclear weapons. Reconnaissance, targeting, electronic countermeasures and baggage pods, and external fuel tanks may also be carried.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) bez velkokapacitní PPN


    Instalace nového pulzního Dopplerova radaru AN/APG-66 Westinghouse AN/APG-66.
    1) without F-15 additional fuel tanks


    The F-4EJ Kai is fitted with the Westinghouse AN/APG-66J pulse-Doppler radar and a new central computer, a Kaiser heads-up display, a Hazeltine AN/APZ-79 IFF system, and a license-built Litton LN-39 inertial navigation unit.


    F-4EJ Kai was the designation applied to existing Japanese-built F-4EJ fighters that were upgraded in a modernization program initiated in July of 1984. The goals of the program were to bring JASDF F-4EJs up to standards appropriate for the 1990s and to extend their service lives well into the 21st century.
    The first F-4EJ Kai flew on July 17, 1984, and the 306th Hikotai accepted its first example on November 24, 1989.
    Zdroje:
    Sources:
    Martin W. Bowman, Bojové legendy: F-4 Phantom, Praha, Jan Vašut, 2005, ISBN 80-7236-337-9. (
    René J. Francillon Ph.D., McDonnell Douglas Aircraft since 1920, London, Putnam, 1979, ISBN 0-370-00050-1.
    www.vojsko.net
    http://www.airwar.ru/enc/fighter/f4ej.html
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/f4_14.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/F-4EJ#Japan


    https://ja.wikipedia.org/wiki/F-4EJkai/media/File:JASDF_F-4EJkai.JPG
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/75801#564628Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai


    Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai je modernizované provedení stíhacího letounu Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ , který je od roku 1972 ve výzbroji Japonských vzdušných sil sebeobrany JASDF (Japanese Air Self Defense Force ... japonsky Nihon Koku Jieitai).


    Modernizační program F-4EJ Kai, zaměřený na prodloužení životnosti letounů F-4EJ, byl zahájen v červnu 1984. Jeho cílem
    bylo umožnit letectvu provozovat své stroje i v novém tisíciletí a současně zlepšit jeho užitné vlastnosti. Vzhledem k tomu, že drak disponoval dostatečnou rezervou „volných letových hodin“, soustředili se konstruktéři především na avioniku a výzbroj.
    Nejpodstatnější změnou v oblasti avioniky bylo nahrazení staršího radaru Westinghouse AN/APQ-120 za novější AN/APG-66J
    od stejného výrobce. Nový model váží cca 120 kg. Pracuje ve všech běžných módech, s rozsahem snímání +/- 120° a ve frekvenčních pásmech od 6,2 až 10,9 GHz. Jeho dosah se pohybuje, dle druhu vzdušného cíle, od 84 do 150 km. To ale není jediná změna v avionice. V kabině osádky přibyly například čelní průhledové displeje a také barevné zobrazovací displeje, umístěné na přístrojové desce. Dále byl do F-4EJ Kai instalován rozpoznávací systém AN/APZ-79 společnosti Hazeltine a také nový inerciální navigační systém Litton LN-39 ( který se v Japonsku vyrábí licenčně ).
    Ve výzbroji modernizované verze byly samozřejmě zachovány PLŘS Sparrow i Sidewinder. Instalace nového radiolokátoru ale umožňuje použití novějších verzí těchto PLŘS. U raket Sparrow se jedná o modely AIM-7E/F a u typu Sidewinder o provedení AIM-9L/P. Nová je ale například protilodní řízená střela Mitsubishi ASM-1 a také různé druhy protizemní munice. Podvěsnou výzbroj doplňuje ( tak jako u F-4EJ ) jeden pevný 20 mm šestihlavňový rotační kanón M-61A1 s 639 náboji.
    Další velmi podstatnou změnou oproti předchozí verzi je i to, že F-4EJ Kai může nést pod trupem velkokapacitní přídavnou palivovou nádrž ( PPN ) o objemu 2 300 l ( stejnou používá i F-15 ). To umožní podstatné prodloužení doletu stroje, což je
    velmi důležité hlavně při provádění pravidelných hlídkových letů.
    Modernizovaný letoun F-4EJ Kai se poprvé vznesl 17. července 1984. Po různých menších úpravách a dalších zkouškách se modernizační program rozjel naplno. První takto upravené stroje se k operačním jednotkám dostaly v listopadu 1989. Celkem bylo na standard F-4EJ Kai modernizováno 96 strojů. Dalších 14 letounů bylo přestavěno na průzkumnou verzi. Dostaly označení RF-4EJ Kai a jsou uzpůsobeny k nesení průzkumného kontejneru a jiného vybavení blíže neurčených typů.
    V současnosti jsou letouny Mitsubishi / McDonnell Douglas F-4EJ Kai zařazeny u tří operačních jednotek : 8. letka 3. leteckého křídla v Misawa, 301. letka 5. leteckého křídla v Nyutabaru a konečně 302. letka 83. leteckého křídla v Naha. Letouny RF-4EJ Kai disponuje 501. průzkumná letka v Hyakuri.





    Zdroje :
    - www.vojsko.net
    - http://www.airwar.ru/enc/fighter/f4ej.html
    - http://en.wikipedia.org/wiki/F-4EJ#Japan
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/75801#279584Verze : 0