Dewoitine D.560

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Dewoitine D.560

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Dewoitine D.560 Dewoitine D.560
    Originální název:
    Original Name:
    Dewoitine D.560
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1932-DD.10.1932 Société Aéronautique Française-Avions Dewoitine, Toulouse /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1932-DD.10.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    05.10.1932
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1270 kg 2800 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1698 kg 3743 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,470 m 40ft 11in
    Délka:
    Length:
    8,480 m 27ft 9,86in
    Výška:
    Height:
    3,420 m 11ft 2,66in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,30 m2 186.22 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    98,15 kg/m2 20.1 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza 12Xbrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctivále o vzleovém výkonu 441,3 kW (600 k) a 478 kW (650 k) v h= 4 000 m při 2 650 ot/min.
    Vrtule dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu.
    Hispano-Suiza 12Xbrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated at 592 hp for take-off and 641 hp at 14,764 ft at 2,650 rpm,
    driving a two-blade variable-pitch propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    375 km/h v 4500 m 233 mph in 14764 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    343 km/h v 3250 m 213.1 mph in 10663 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10300 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    1030 km 640 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v přídi. Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns in nose.
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Projekt tohoto velmi konzervativně pojatého stíhacího letounu byl dílem konstruktérů továrny Dewoitine. D.560 měl téměř shodný trup, který měl i dolnoplošný D.500, oba letouny byly testovány současně.
    D.560 byl hornoplošník s křídlem typu „Čajka“, tedy křídlo s prosazením. Zkušební piloti se o tomto letounu nevyjadřovali dobře a také výkony byly mírně nižší než u dolnoplošné D.500,
    D.560 byl obratným letounem, ale trpěl nestabilitou, tato byla odstraněna zvětšením ocasních ploch, zároveň byl upraven chladič kapaliny do podoby D.500. Piloti tento letoun dosti kritizovali a tak po zkouškách došlo k přestavbě na klasický
    hornoplošník s rovným křídlem D.570.
    Dewoitine D.560 was evolved almost simultaneously with the low-wing D 500 a fighter of shoulder-mounted gull wing configuration. This employed the same HS 12Xbrs engine of 590hp for take-off, the same fuselage and essentially similar tail surfaces. Designated D.560, this fighter flew for the first time on 5 October 1932, proving to be somewhat slower at rated altitude than the equivalent low-wing monoplane. The ventral radiator was extended forward in similar fashion to that of the D.500, and to rectify a stability problem the vertical tail was enlarged. The manoeuvrability of the D.560 proved outstanding, but evaluation pilots participating in the 1930 C1 programme universally condemned the gulled wing. As a consequence, the D 560 was rebuilt as a classic parasol monoplane, the designation being changed to D.570.
    Zdroje:
    Sources:
    William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, New York, Smithmark Publishers, 1994, ISBN 0-83173-939-8.
    ww2drawings.jexiste.fr
    www.aviafrance.com
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd560.html
    www.aviastar.org
    users.skynet.be
    archiv autora

    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/75878#279893Verze : 0
    MOD
    Avatar
    fotografie D.560






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/75878#279896Verze : 1
    MOD