Název: Name: | Dewoitine D.560 | Dewoitine D.560 |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.560 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.10.1932 Société Aéronautique Française-Avions Dewoitine, Toulouse | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1932-DD.10.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.10.1932 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1270 kg | 2800 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1698 kg | 3743 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,470 m | 40ft 11in |
Délka: Length: | 8,480 m | 27ft 9,86in |
Výška: Height: | 3,420 m | 11ft 2,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,30 m2 | 186.22 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 98,15 kg/m2 | 20.1 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Xbrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctivále o vzleovém výkonu 441,3 kW (600 k) a 478 kW (650 k) v h= 4 000 m při 2 650 ot/min. Vrtule dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 12Xbrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated at 592 hp for take-off and 641 hp at 14,764 ft at 2,650 rpm, driving a two-blade variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 375 km/h v 4500 m | 233 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 343 km/h v 3250 m | 213.1 mph in 10663 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10300 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 1030 km | 640 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v přídi. | Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns in nose. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Projekt tohoto velmi konzervativně pojatého stíhacího letounu byl dílem konstruktérů továrny Dewoitine. D.560 měl téměř shodný trup, který měl i dolnoplošný D.500, oba letouny byly testovány současně. D.560 byl hornoplošník s křídlem typu „Čajka“, tedy křídlo s prosazením. Zkušební piloti se o tomto letounu nevyjadřovali dobře a také výkony byly mírně nižší než u dolnoplošné D.500, D.560 byl obratným letounem, ale trpěl nestabilitou, tato byla odstraněna zvětšením ocasních ploch, zároveň byl upraven chladič kapaliny do podoby D.500. Piloti tento letoun dosti kritizovali a tak po zkouškách došlo k přestavbě na klasický hornoplošník s rovným křídlem D.570. | Dewoitine D.560 was evolved almost simultaneously with the low-wing D 500 a fighter of shoulder-mounted gull wing configuration. This employed the same HS 12Xbrs engine of 590hp for take-off, the same fuselage and essentially similar tail surfaces. Designated D.560, this fighter flew for the first time on 5 October 1932, proving to be somewhat slower at rated altitude than the equivalent low-wing monoplane. The ventral radiator was extended forward in similar fashion to that of the D.500, and to rectify a stability problem the vertical tail was enlarged. The manoeuvrability of the D.560 proved outstanding, but evaluation pilots participating in the 1930 C1 programme universally condemned the gulled wing. As a consequence, the D 560 was rebuilt as a classic parasol monoplane, the designation being changed to D.570. |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, New York, Smithmark Publishers, 1994, ISBN 0-83173-939-8. ww2drawings.jexiste.fr www.aviafrance.com http://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd560.html www.aviastar.org users.skynet.be archiv autora |