Mikojan-Gurevič I-211

Mikoyan-Gurevich I-211
Микоян-Гуревич И-211
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-211 (MiG-9Je) Mikoyan-Gurevich I-211 (Mig-9Ye)
Originální název:
Original Name:
Микояном-Гуревичем И-211 (МиГ-9E)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1943-DD.MM.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2590 kg 5710 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3070 kg 6768 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,200 m 33ft 5,5in
Délka:
Length:
7,956 m 26ft 1,25in
Výška:
Height:
3,100 m 10ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,44 m2 187.72 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
176,32 kg/m2 36.11 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-82F vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW a 1 133 kW nominální výkon.
Vrtule trojlistá АV-5-127А s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Shvetsov M-82F fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,677 hp for take-off and nominal power output 1,519 hp,
driving a three-blade variable-pitch propeller АV-5-127А of the diameter 9ft 10in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
488 l 129 US gallons / 107.3 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
670 km/h v 6100 m 416.3 mph in 20013 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
20,83 m/s 2939.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,0 min do 5000 m 4,0 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11300 m 37073 ft
Dolet:
Range:
940 km 584.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1440 km 894.8 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm nad motorem se zásobou 150 granátů pro každý. Two forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted on the bottom of the engine cowling, 150 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
OKB Mikojana a Gurjeviče dostala pokyn, aby upravilo svůj letoun MiG-3 pro nový motor M-82. Jednalo se o poměrně rozsáhlou úpravu, při které bylo nutno instalovat dvouhvězdicový motor do trupu, který byl navržen pro motor řadový. Po instalaci přechodových dílců, byl upraven i trup za kabinou. Výfukové plyny byly svedeny do dvou velkých sběračů.
Letoun měl dosahovat podle výpočtů až 630 km/h, ale takových výkonů nedosáhla ani zdaleka. Byl ofukován v aerodynamickém tunelu, následně byly provedeny některé úpravy, výkon se zvýšil, ale stále nedosáhl vypočtených hodnot. Zkoušky byly ukončeny v roce 1944. Pro případnou výrobu se počítalo s označením MiG-9.
-
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i211.html
archiv autora

Mikojan-Gurevič I-211 -


Mikojan-Gurevič I-211 -


Mikojan-Gurevič I-211 -


Mikojan-Gurevič I-211 -


Mikojan-Gurevič I-211 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-211-t793#117600 Verze : 0
Historie: na podzim roku 1941 se přestal vyrábět výškový řadový motor AM-35A, který používal stíhací letoun MiG-3, důvod byl jednoduchý - veškerá výrobní kapacita byla využita pro výrobu motorů AM-38, ten poháněl potřebnější Il-2 . OKB MiG se snažila o další vývoj výškových stíhaček a tak musela používat jiné motory, které byly mnohdy zcela nevhodné, např. právě AM-38,který měl výškovost sníženou. Jistě zajímavá byla zástavba dvojhvězdicového motoru M-82 do šíhlého trupu MiGu-3 u typu I-210, ale násilné přechody mezi šíhlým trupem a motorem o poměrně velkém průměru působily aerodynamické potíže. Mikojanova OKB tedy trup překonstruovala zvětšila rozpětí křídel a nakonec použila motor AŠ-82F, který byl přeplňován mechanickým kompresorem. Výkony tohoto letounu byly uspokojivé a bylo dokonce uvažováno o jejich sériové výrobě pod označením MiG-9. Nakonec byla dána přednost Lavočkinově konstrukci La-5. Letadel I-211(Je) bylo vyrobeno v ověřovací sérii asi 10 strojů, které byly i bojově nasazeny na kalininské frontě a prý úspěšně. Během války byla uvolněna ke zveřejnění jedna fotografie tohoto letadla, která byla silně retušovaná, ale byla zanesena jako MiG-5 do rozpoznávacích tabulek spojeneckých zpravodajských služeb. MiG-5 byl podle méně důvěryhodných pramenů MiG-3 s motorem AM-37 a podle věrohodnějších pramenů dvoumotorový doprovodný DIS.



_______________________________________________________________________________________________
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-211-t793#117601 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek stíhacího letadla I-211(Je)
Mikojan-Gurevič I-211 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-211-t793#117602 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více