23.09.2008 - Gruzie - válka PR agentur

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

23.09.2008 - Gruzie - válka PR agentur

    Avatar
    Názory senátora a novináře Jaromíra Štětiny - počátek války v Gruzii nebyl iniciován gruzínskou stranou. Tanky 58. armády vyrazily k tunelu jako první...



    Více na ....
    neviditelnypes.lidovky.cz
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76254#281301Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Takže nedeľňajšia vojenská prehliadka v Bratislave sa dá považovať za útok na Rakúsko a Maďarsko... Slovenskí vojaci sa presunuli do blízkosti mostov cez Dunaj, cez ktoré sa mohli presunúť a záútočiť na tieto dva štáty, v blízkosti zotsli neikoľko dní, aby prekvapivo v nedeľu večer prepochodovali po námestí a stiahli sa do kasárni... Takto podobne sa mi javí argumentácia "expertov", snažiacich sa dokázať že Rusi zaútočili ako prví....


    Aby bolo jasné - nezpochabňujem právo Gruzíncov na obnovenie zvrchovanosti na svojom území, majú na to právo, ale spochybňujem spôsob akým sa o to pokúsili (a snažia sa z toho možno vykľučkovať).


    Ak by to bolo potvrdené satelitnými snímkami, kde by bolo vidieť tanky 58. armády v noci zo 7.8. na 8.8. 2008 ako lezú z tuneleu skôr, ako Gruzínci začali ostreľovať mesto, potom by to bol podložený dôkaz....
    Naviac ako boli pripravení vtrhnúť do Osetska, keď neboli v bojovej pohotovosti?


    Netvrdím že Rusi nemali plány na útok a nepripravovali sa na bleskové obsadenie Južného Osetska. Ale situácia pripomína podobnú situáciu v roku 1941 - tiež sa tvrdí, že Stalin bol pripravený zaútočiť, ale Nemci ho predbehli...
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76254#281302Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Teď už je pozdě něco dokazovat, díky vyspělé technice není problém vyrobit potřebný družicový snímek, dokazující cokoliv. K osobě senátora Štětiny - díky Bohu, že nejsou u moci fašisti. Byl by v první linii, on bude vždy na tom správném místě.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76254#281345Verze : 0
    Avatar
    Vážený kolego Ivoši,
    nerozumím vašemu výkřiku o falšování družicových snímků. Mám dojem, že jste se neseznámil s článkem Karla Hvížďaly, na který se odvolával kolega Schlange. Senátor Šetina je zde zmíněn v spojitosti s informací o nájezdech cchinvalských teroristů na gruzínské vesnice, které zesílily v době příjezdu hlavních sil 58. ruské armády k hranicím Gruzie.


    Již na první pohled je zřejmé, že novinář Karel Hvížďala sestavil svoji práci na základě studia z více zdrojů, včetně veřejně dostupných. Viz jeho odkazy na ruský časopis Krasnaja zvězda, německý Der Spiegel, americký The New York Times, a tak podobně.


    Pro mne byla nejzajímavější informace z Krasné zvězdy, která byla později dementována.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76254#281365Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace :

    Jenže zároveň ruský deník Krasnaja zvězda, což jsou noviny ministerstva obrany, citoval kapitána Denise Sidristu, velitele 135. motorizované dělostřelecké kumpanie, který tvrdí, že jeho jednotka už v noci ze 7. na 8. srpna projela Roki tunel. Později to odvolal s tím, že se spletl.



    spresním: motorizované dělostřelecké kumpanie = motorizovaná delostrelecká batéria


    Tejto informácii by som veril, nakoľko je možné, že niektoré ruské jednotky boli v pohotovosti na presun, prípadne sa k tejto pohotovosti dali veľmi rýchlo pripraviť. Problém je s definíciou čo je to noc zo 7. na 8. 8. - predpokladám že ide o čas od 22.00 dňa 7.8. do 06.00 8.8.


    Operácie gruzínskej armády (myslím priamo ostreľovanie pozícií juhoosetských milícií a vládnych budov) začali zhruba okolo polnoci moskovského času (cca o 22:00 SEČ), takže niektoré ruské jednotky mohli dostať rozkaz týkajúci sa postupu do Južného Osetska okamžite po začatí Gruzínskeho útoku.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76254#281367Verze : 0
    MOD
    Avatar
    A proto bylo nutno tu zprávu následně dementovat s tím, že autor se spletl Smile Proč je ale tak důležité, jestli vyrazily o dvě minuty dřív tanky ruské nebo gruzínské? Důležitější je, kdo je viníkem toho konfliktu (což může a nemusí být ten kdo vyrazil první), a to je mnohem těžší rozluštit...
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76254#281373Verze : 0
    Avatar
    Nepochybujem o tom že obe strany konfliktu majú maslo na hlave a snažia sa z toho vyklučkovať tak že Gruzínci tvrdia že prvý začali Rusi a Rusi zase tak že obviňujú Gruzíncov z genocídy. Obávam sa že v oficiálnych správach a vzhláseniach majú miesto len klamstvo, pretvárka a veľa hystérie. Preto ak už čerpať z nejakých zdrojov tak len od ludí čo boli priamo na mieste - a aj to len na svoju päsť nie ako výlet sponzorovaný nejakou stranou.


    PS: V mnohých správach od ludí čo v oblasti strávili nejaký čas sa píše o značnej "nabudenosti - nadržanosti" oboch strán na vojnu. Gruzínci investovali nenormálne peniaze do armády, roztočili intenzívnu a zbytočne nenávistnú kampaň proti Rusom a "prirodzene" očakávali že ich operáciu západ nadšene podporí (veď ide dejure o gruzínske územie, ale vzhladom na to čo im Gruzínci vyviedli v rokoch 1991-93 je pochopitelné že Osetínci z Gruzíncami isť do spoločného štátu nechcú).
    Pre rusov (rozumej vládu, obyčajných ludí sa aj tak nikto nič pýtať nebude) je problematická predstava že nejaká ich bývalá "gubernija" vstupuje nielen do NATO ale aj umožnuje odoberať ropu z Kaspickej oblasti mimo kontrolu GAZPROMu.
    Ono plán na zosadenie Saakašviliho (aj keď by si to aj zaslúžil) naozaj mohol existovať, ak si ruský rozviedčíci spočítali aký je prchký a pri dostatočnej provokácií urobí nejakú "hlúposť". Veď ceny ropy nahrávajú rusom na to aby urobili všetko pre to aby také aj zostali.
    Takže ak Saakašvili založil svoju chybnú politiku na vyhrotenom nacionalizme a "oslobodení" Gruzínska od Osetov a Abcházcov, stačilo rusom aby mu nastavili "červené súkno" v podobe udelovania ruských pasportov Osetíncom a Abcházcom (otázka je či išlo naozaj o masové udelovanie tak ako sa to uvádza) a tlačili osetínske milície do útokov na pro-gruzínske dediny v Osetsku.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76254#281379Verze : 0