Kaman SH-2F Seasprite

     
Název:
Name:
Kaman SH-2F Seasprite Kaman SH-2F Seasprite
Originální název:
Original Name:
Kaman SH-2F Seasprite
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní vrtulník helicopter for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1973-DD.MM.1989 Kaman Aerospace Corp., Bloomfield, Connecticut
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1973-DD.MM.1982 konverze / conversions
DD.MM.1982-DD.MM.1989 nové / new built
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
110 konverzí / conversions
54 nové / new built
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1972 (YSH-2E)
Osádka:
Crew:
3
- pilot
- druhý pilot/taktický koordinátor / co-pilot/tacticalcoordinator (TACCO)
- operátor senzorů / sensor operator (SENSO)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
3193 kg 7040 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5670 kg 12500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6123 kg 13500 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
16.03 m 52ft 7in
Délka trupu:
Fuselage Length:
12.34 m 40ft 6in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m ?
Celková výška:
Overall Height:
4.72 m 15ft 6in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
13.41 m 44ft
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
2.45 m 8ft 0.5in
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
141.26 m2 1520.5 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
4.73 m2 50.9 ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
General Electric T58-GE-8F
- výkon jednoho motoru: 1007 kW
General Electric T58-GE-8F
- power output of one engine: 1350 shp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1045 l
439 l v přídavných nádržích
276 US gal
116 US gal in auxiliary tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
277.8 km/h v 2134 m 172.6 mph in 7000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
222.1 km/h v 2134 m 138 mph in 7000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12.4 m/s 2440 ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
4694 m 15400 ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
6858 m 22500 ft
Dolet:
Range:
205.5 km 127.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
693.6 km 431 mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
bez vybavení LAMPS:
- 4 osoby
nebo
- 2 nosítka


s vybavením LAMPS:
- 1 osoba
nebo
- 1 nosítko
without LAMPS equipment:
- 4 passengers
or
- 2 stretchers



with LAMPS equipment:
- 1 passenger
or
- 1 stretcher
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
2 vnější závěsníky:
- torpédo Mk-46
- torpédo Mk-50
2 external pylons:
- Mk-46 torpedo
- Mk-50 torpedo
Vybavení:
Equipment:
radar LN 66HP
detektor magnetických anomálií AN/ASQ-81
sonobóje AN/SSQ-41
sonobóje AN/SSQ-47
LN 66HP radar
AN/ASQ-81 magnetic anomaly detector
AN/SSQ-41 sonobuoys
AN/SSQ-47 sonobuoys
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1986-87. Jane's Publishing Company, London 1986. ISBN 0-7106-0835-7.
www.alternatewars.com
URL : https://www.valka.cz/Kaman-SH-2F-Seasprite-t76521#25951 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Kaman SH-2F Seasprite -


URL : https://www.valka.cz/Kaman-SH-2F-Seasprite-t76521#590478 Verze : 1
commons.wikimedia.org

Kaman SH-2F Seasprite -


URL : https://www.valka.cz/Kaman-SH-2F-Seasprite-t76521#590481 Verze : 0
Kaman SH-2F Seasprite (BuNo 149021, výrobní číslo 25), USS Hornet Museum, 2010. Vrtulník byl vyroben jako UH-2A, poté byl modifikován na záchranou variantu HH-2D a nakonec na provedení SH-2F. Od dubna 1995 je součástí sbírek National Museum of Naval Aviation, které ho zapůjčilo USS Hornet Museum.









URL : https://www.valka.cz/Kaman-SH-2F-Seasprite-t76521#372746 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více