SX - Typ C (Otsu-Gata, Hei-Gata)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SX - Typ C (Otsu-Gata, Hei-Gata)

    Avatar
    Název / Name : Typ C (Hei-Gata)
    Typ / Type : miniponorka
    Délka / Length : (m) 24,9
    Šířka / Beam : (m) 1,8
    Ponor / Draft : (m) 1,8
    Výtlak standardní /
    Displacement, standard :
    (t)
    -
    Výtlak maximální /
    Displacement, maximal :
    (t)
    -
    Výtlak pod hladinou /
    Displacement, submerged :
    (t)
    50,6
    Pohon / Engines : 1 diesel 25kW (40ph)
    1 el. motor 367,5 kW (500ph)
    Šrouby množství /
    Propellers, No :
    (ks/m)
    1
    Rychlost na hladině /
    Speed, surfaced :
    (kts)
    6,5
    Rychlost pod hladinou /
    Speed, submerged :
    (kts)
    18,5
    Dosah na hladině /
    Range, surfaced :
    (Nm/ kts)
    300-350/6
    Dosah pod hladinou /
    Range, submerged :
    (Nm/ kts)
    120/4
    Max. hloubka ponoření /
    Max depth :
    (m)
    na periskop
    Výzbroj / Armament : 2x450mm torpédo
    Výstroj / Equipment:
    (radar, asdic ...)
    -
    Posádka / Complement : 3
    Poznámka / Note : -



    Přehled vyrobených plavidel / Summary of built boats :
    15ks (pcs)




    Typ B vznikl jako reakce na poznatky z bojového nasazení předhozího typu A, kde díky malému dosahu byla vetšinou posádka odsouzena k zániku. Jediné plavidlo tohoto typu bylo dokončeno v únoru 1943 - Ha 45 (Otsu Gata).
    Toto plavidlo již kromě elektrického motoru bylo vybaveno i motorem dieselovým o výkonu asi 25kW, určeným především k dobíjení akumulátorů a pomalé plavbě po hladině. Posádku 2 mužů pak doplnil ještě palubní inženýr.
    Po provedení zkoušek typu B vedlo koncem září 1943 k objednání 15 kusů miniponorek typu C (Hei Gata) s čísly Ha 62 až Ha 76. Stavěny měly být v Ourazaki. Typ C se od typu B lišil pouze větší zasobou paliva a nižší dobou nutnou k znovunabití akumulátorů.
    Několik exemplářů Typu C bylo postaveno se zvětšenou velitelskou věží vybavenou 2 periskopy. Ty byly používány k výcvikovým účelům.



    Zdroj: O'Neill Richard. Sebevražedné jednotky. Naše Vojsko. 2003. 288 s. ISBN 80-206-0672-6
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76529#281919Verze : 0