02.10.2008 - Bilance obětí bombardování Drážďan byla přehnaná

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

02.10.2008 - Bilance obětí bombardování Drážďan byla přehnaná

    Avatar
    Počet obětí spojeneckého bombardování německých Drážďan v únoru roku 1945 dosáhl nejvýše 25 000, prokazatelně však tehdy zahynulo 18 000 lidí. Vyplývá to z dílčí zprávy, kterou ve středu na sjezdu německých historiků v Drážďanech představila komise expertů.

    Na rozdíl od místních statistik však nacistická propaganda krátce před koncem války počet mrtvých silně nafoukla, když hovořila o nejméně 200 000 mrtvých a podařilo se jí ze zničení Drážďan učinit mýtus, jenž se udržel i po válce. Pravicoví extremisté dodnes hovoří o nejméně 250 000 obětí drážďanského inferna

    zdroj: www.novinky.cz
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76741#282398Verze : 0
    Avatar
    pravdu už nikto nezistí,koľko ich vlastne bolo


    boli tam tisíce nútene nasadených,väzňov,utečencov,ustupujúcich vojakov o ktorých nebola žiadna evidencia
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76741#282400Verze : 0
    Avatar
    Evidovali se mrtví před pohřbením, takže k přibližnému číslu se dojít dá i pokud mrtvý nebyl identifikován.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76741#282402Verze : 0
    Avatar
    Především a hlavně na cestách se evidovali uprchlíci (nebylo to tak že každý táhnul jak se mu zachtělo) a protože se jednalo o pásmo nedaleko fronty, byl solidní přehled o tom kolik lidí se kde pohybuje. Takže německé místní úřady měly slišný přehled kolik lidí bylo v době útoku v drážďanech a kolika se povedlo dostat mimo (ani ti se nepotulovali, ale byli shromážděni a následně přemístěni jinam). Takže lze určitě věřit tomu že čísla jsou alespoň rámcově odpovídající.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76741#282409Verze : 0
    Avatar
    Myslím, že je velmi správné, když se někdo snaží zjistit přesné číslo obětí v Dresden. Protože tam zahynulo mnoho nevinných lidí.
    Naproti tomu si není třeba dávat práci s počtem mrtvých např. v Guernice, Rotterdamu atd. protože tam se bombardovaly pouze vojenské cíle a hlavně se dávalo pozor aby se nikomu nic nestalo. Pokud tam byl nějaký mrtvý tak to byl určitě lump.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76741#282418Verze : 0
    Avatar
    Sice to do tématu nepatří, ale komunistické bláboly o nevojenském městečku Guernica jsou jen a pouze komunistické bláboly. Guernica nebylo jak se tvrdí "trhové městečko" ale město kde bylo několik zbrojovek vyrábějících pro baskickou vládu. Výroba především ručních zbraní byla v místě docela tradiční a je doložitelná, takže hloupé snahy srovnávat jsou opravdu jen hloupými snahami, obě města byla napadena protože měla vojenský význam. Bombardování Rotterdamu bylo rozebráno mnohokrát a je zbytečné se k němu vracet. Ostatně Drážďany byly bombardovány na sovětský požadavek a lze tedy tvrdit že vinun nesou sověti, ne? Mimochodem i původní počet obětí v Guernice byl silně zredukován na cca 250 jak se dnes tvrdí v tamním muzeu a nikoli tedy více 1600 jak původně tvrdila propaganda.
    Jen pro zajímavost jednou z velkých zbrojovek známých po celém světě byla třeba "Unceta y Compania SA, Guernica" výrobce například známých pistolí Astra, v Guernice sídlila samozřejmě i v době bombardování, jen levicoví žvanilové si to nějak nehodlali uvědomit.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76741#282423Verze : 0
    Avatar
    Podel německých záznamů se údajně podařilo identifikovat 39 773 mrtvých (Irving str.220 ). Zbylé nešlo identifikovat kvůli stavu ostatků nebo nedostatku času. Práci komise ukončilo obsazení města Sovětskou armádou.
    forum.valka.cz
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76741#282435Verze : 0
    Avatar
    No neviem či je David Irving práve autor, ktorý je v tomto prípade hodnoverný.... Je zaujímavé že nemeckí experti dnes tvrdia že bombardovanie si vyžiadalo max. 25000 obetí, ale podľa Irvinga identifikovali takmer 40000 mŕtvych - tu niekdo klame - buď Irving, alebo súčasní nemeckí historici. Alebo niekde zmizli nejaké archívne záznamy?
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/76741#282449Verze : 0
    MOD