Messerschmitt Bf 110 G-2

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 110 G-2 Messerschmitt Bf 110 G-2
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 110 G-2
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.RR.1942-DD.MM.194R Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha /
DD.RR.1942-DD.MM.194R Luther-Werke GmbH, Braunschweig /
Období výroby:
Production Period:
DD.RR.1942-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
742:
Gothaer Waggonfabrik: 86 G-2/Trop + 20 G-2/R-3 + 63 G-2/R6
Luther-Werke: 424 G-2/Trop + 32 G-2/R1 + 8 G-2/R2 + 60 G-2/R3 + 16 G-2/R3 + 33 G-2/R6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1942 (Bf 110 G-0)
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5700 kg 12566 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7300 kg 16094 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8290 kg 18276 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,20 m 53 ft 1 ¾ in
Délka:
Length:
12,07 m 39 ft 7 ¼ in
Výška:
Height:
4,12 m 13 ft 6 ¼ in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,4 m2 413.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
190,3 kg/m2 38.98 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605 B-1
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) při ? ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Daimler-Benz DB 605 B-1
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1455 hp at ? rpm (at sea level)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1270 l 279 Imp gal / 335 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
595 km/h v 7000 m 370 mph in 22966 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
520 km/h v ? m 323 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,5 m/s 2657.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
850 km 528 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1300 km 808 mi
Výzbroj:
Armament:
2x 20mm kanón MG 151/20 v přídi, 350 (levý) + 300 (pravý) nábojů
4x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 1000 nábojů
1x pohyblivý 7,92mm kulomet MG 81Z v zadní kabině, 2x 800 nábojů


pumový závěsník ETC 500/IXb
(1x SC 1000, 2x SC 500, 2x SD 500, 2x SC 250)



Rüstsätze:
Bf 110 G-2/R1 - s kanónem BK 3,7
Bf 110 G-2/R2 - se systémem GM-1
Bf 110 G-2/R3 - 2x kanón MK 108 namísto 4x MG 17
Bf 110 G-2/R4 - kombinace R2 a R3
Bf 110 G-2/R5 - 1x kanón BK 3,7 a 2x kanón MK 108
Bf 110 G-2/R6 - jako G-2/R2, s určením pro operace ve velkých výškách
2x 20mm MG 151/20 cannon in the nose, 350 (port) + 300 (starboard) rounds
4x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 1000 rounds each
1x flexible 7,92mm MG 81Z machine gun in the rear cocpit, 800 rounds


ETC 500/IXb bomb rack
(1x SC 1000, 2x SC 500, 2x SD 500, 2x SC 250)



Rüstsätze:
Bf 110 G-2/R1 - with BK 3,7 cannon
Bf 110 G-2/R2 - with GM-1 system
Bf 110 G-2/R3 - 2x MK 108 cannon instead of 4x MG 17
Bf 110 G-2/R4 - combination of R2 and R3
Bf 110 G-2/R5 - 1x BK 3,7 canon and 2x MK 108 cannon
Bf 110 G-2/R6 - as for G-2/R2, intended for high-altitude operations
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Ledwoch, J.: Messerschmitt Bf 110, Intermodel, 1994
Murawski, M.: Letadla Luftwaffe, část 2, Intermodel, 1997
Mackay, R.: Messerschmitt Bf 110, Crowood, 2000
Campbell, J. L.: Messerschmitt Bf 110 Zerstörer in Action, Squadron/Signal Publications, 1977
http://de.wikipedia.org/wiki/Bf_110
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-2-t76864#375448 Verze : 0
Formace strojů Bf 110 G-2 (nebo předsériových G-0) z výzbroje I./ZG 1 při bojovém letu nad Ruskem, červenec 1942.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 110 G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-2-t76864#375449 Verze : 0
Messerschmitt Bf 110 G-2


Stručná historie:
Neúspěch Messerschmittu Me 210 umožnil udržet výrobu staršího Bf 110 F až do roku 1942, protože však bylo zapotřebí výkonnějších letadel byl Luftwaffe v létě tohoto roku předán na vyzkoušení nový Bf 110 G-0. Letouny této verze dostaly výkonné motory Daimler-Benz DB 605 B-1, což byly ve své podstatě totožné motory jako dostávaly jednomotorové Bf 109 G, pouze převod v reduktoru měl jiný poměr. Změna se navenek projevila mohutnějšími vrtulovými kužely, změněny byly také SOP a byl zesílen podvozek. Druhý člen osádky dostal účinnější zbraň než byl dosud používaný kulomet MG 15, nově byl instalován zdvojený kulomet MG-81Z, pro který bylo neseno 800 nábojů. Kanóny MG-FF byly nahrazeny modernějšími a výkonnějšími kanóny MG 151/20 stejné ráže. V trupu byla nesena nádrž o objemu 55 l, ve které byl olej pro motory a malá třílitrová nádržka na směs benzínu a éteru pro zimní starty. Chladící systém byl účelněji překonstruován tak, aby uchladil výkonnější motory.


Luftwaffe převzala deset předsériových letadel Bf 110 G-0, dále byla plánována výroba verze G-1, což měla být těžká stíhačka. K výrobě této verze však nedošlo, nahradila ji verze G-2, jejímž určením měly být bitevní úkoly. Bf 110 G-2 se stala první sériově vyráběnou „Géčkovou verzí“.
Brzy došlo k montáži několika polních Rüstsatz, které umožňovali lépe plnit různé úkoly. Sada R1 představovala vysoce účinný kanón BK 3,7 ráže 37 mm a zásobu 72 granátů, zbraň to byla výkonná, jeden dobrý zásah stačil k vyřazení čtyřmotorového bombardéru, ale hmotnost této zbraně si vynutila odstranění kanónů MG 151/20. R2 - do kabiny střelce byla instalována nádrž s oxidem dusným pro zařízení GM-1, které umožnilo zvýšení výkonu ve vyšších letových hladinách. Nádrž měla hmotnost více než 620 kg. Některé letouny nesly pod každým křídlem dvě trubkové raketnice na rakety WGr.21. Verze G-2 byla většinou nasazována proti bombardovacím svazům bez stíhací ochrany, samozřejmě zůstala stále zachována možnost podvěsit pod křídla čtyři padesátikilogramové pumy, nebo pod trup dvě pumy o hmotnosti 500 kg, potom se tento Bf 110 změnil na rychlý bombardér.


Zmíním se ještě o průzkumné verzi Bf 110 G-3, ta místo kanónů MG 151/20 nesla kamery Rb 50/30 nebo Rb 70/30. Obrana byla řešena zajímavým způsobem, pod trupem bylo kapkovité pouzdro s jedním kanónem MG 151/20 pro střelbu vzad za letadlo.
Od léta 1942 se pak vyráběla noční stíhací verze Bf 110 G-4.




Použité prameny:
Marek Murawski, Letadla Luftwaffe, Část 2, Vydání I., Intermodel Hostomice, rok 1997. ISBN 80-901976-3-9
Martin C. Windrow, Profile Publications, The Messerschmitt Bf 110, Aircraft Profile No.23, rok 1967
L+K 12/1985 Letadla 39-45
www.jagdgeschwader4.de
www.aviation-history.com
koapp.narod.ru
www.xs4all.nl
http://www.airwar.ru/enc/fww2/bf110g.html
archiv autora


Trojpohledový náčrtek
zdroj je uveden výše

Messerschmitt Bf 110 G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-2-t76864#282796 Verze : 0
Rozdíl ve tvaru motorových gondol a svislých ocasních ploch Bf 110 F a Bf 110 G

Zdroj: Vojna v vozduche č.117 Bf 110
Messerschmitt Bf 110 G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-2-t76864#384651 Verze : 0
Letouny Bf 110 G-2 z výzbroje 5./NJG 200, která operovala jako noční stíhací letka převážně na východní frontě, 1943.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 110 G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-2-t76864#375467 Verze : 1
Messerschmitt Bf 110 G-2 s rozstrieľanou chvostovou časťou.


zdroj: http://histomil.com
Messerschmitt Bf 110 G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-G-2-t76864#536666 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více