Douglas C-41A

     
Název:
Name:
Douglas C-41A Douglas C-41A
Originální název:
Original Name:
Douglas C-41A
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.09.1939 Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.09.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (40-070)
První vzlet:
Maiden Flight:
11.09.1939
Osádka:
Crew:
5 + 21
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
0 kg - lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
0 kg - lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11936 kg 26314 lb
Rozpětí:
Wingspan:
28.96 m 95ft
Délka:
Length:
19.65 m 64ft 5,5in
Výška:
Height:
5.16 m 16ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
91.7 m2 987 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-21 o výkonu 895 kW
třílistá stavitelná vrtule
Pratt & Whitney R-1830-21, power 1200 hp
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
357.3 km/h v ? m 222 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
333.1 km/h v ? m 207 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7071 m 23200 ft
Dolet:
Range:
3419.9 km 2125 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-41A-t77370#467054 Verze : 0
Douglas C-41A

Americké letectvo objednalo 17. srpna 1939 u firmy Douglas stroj, označený C-41A. Šlo v podstatě o běžný DC-3A, vybavený 21místným luxusním interiérem a motory Pratt & Whitney Twin Wasp. Označení by mohlo vést k omylu, že jde o pokračovatele stroje C-41, objednaného rok předtím. V jeho případě šlo ale o stroj doslova složený z komponentů řady DC-2 i DC-3. Společné měly oba stroje ale určení - osobní transport nejvyšších představitelů americké armády. Proto letectvo rozhodlo o stejném typovém označení a odlišení pouze příponou A. Mimochodem jde o úplně první stroj řady DC-3, který se dostal do služby u amerických ozbrojených složek - slavné Skytrainy následovaly až po něm.

Douglas byl dokončen pouhé čtyři týdny po objednávce a poprvé vzlétl 11. září 1939. Tři dny poté byl doručen na základnu Bolling Field ve Washingtonu, kde byl přidělen 1. štábní letce a sloužil jako osobní letoun amerického ministra války. Po několika letech byl v této roli vystřídán novějšími stoji a stal se "běžným" štábním transportním letounem, dokud nebyl v prosinci 1945 vyřazen.
Douglas C-41A - http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060516-F-1234P-003.jpg

www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-41A-t77370#284827 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více