Mikojan-Gurevič I-210

Mikoyan-Gurevich I-210
Микоян-Гуревич И-210
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-210 Mikoyan-Gurevich I-210
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-210
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1941-DD.12.1941 Kujbyševský letecký závod č. 1, Kujbyšev /
Období výroby:
Production Period:
01.07.1941-DD.12.1941 příkaz k zahájení - dokončení páteho prototypu
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
První vzlet:
Maiden Flight:
23.07.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2720 kg 5997 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3382 kg 7456 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,200 m 33ft 5,5in
Délka:
Length:
8,078 m 26ft 6in
Výška:
Height:
3,840 m 12ft 7,15in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,44 m2 187.72 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
193,922 kg/m2 39.72 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-82 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k) a 978 kW nominální výkon v h= 6 150 m.
Vrtule trojlistá АВ-5-127А s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Shvetsov M-82 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,677 hp for take-off and 1,312 hp at 21,325 ft,
driving a three-blade variable-pitch AV-5-127A propeller of diam. 19ft 10in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
488 l 107.345 UK gallons (129 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
565 km/h v 6150 m 351.1 mph in 20177 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,93 m/s 2939 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,7 min do 5000 m 6,7 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8700 m 28543 ft
Dolet:
Range:
775 km 481.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1070 km 664.9 mi
Výzbroj:
Armament:
3x pevný synchrizovaný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem se zásobou 200 nábojů pro každý a
2x pevný synchrizovaný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm vedle motoru, každý s 650 náboji (levý kulomet ŠKAS byl záhy demontován).
Three synchronized forward-firing 0.5 inch UBS machine-guns 200 rounds and
two forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns, 650 rpg all is mounted around the engine under cowling.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Verze MiG-3, půvdní vidlicový motor Mikulin se přestal vyrábět (upřednostněn byl AM-38 pro Il-2), proto byl motor AM-35A nahrazen dvouhvězdicovým motorem M-82. Na novém stroji označeném jako I-210 se vyskytly značné problémy s aerodynamikou, zejména v oblasti přechodů motoru do štíhlého trupu, ty nakonec vyústily v silné vibrace během letu. Letoun byl následně ofukován v tunelu CAGI, na základě těchto zkoušek byl projekt upraven, po provedených úpravách bylo změněno označení na I-211. Celkem bylo postaveno pět exemplářů tohoto letounu. Pro případné zazaření do výzboje bylo rezervováno označení MiG-9. This was an adaptation of the MiG-3 to use the M-82 radial engine instead of the discontinued Mikulin AM-35. The Engine M-82 weighed only 44 lb more than the AM-35A that it supplanted, but was 15in wider, a new forward fuselage being necessary to cater for the cross section translation from the circular cowling to the oval centre fuselage. Plans were prepared to initiate IKh production as the MiG-9, but flight test revealed a serious drag problem, severe tail vibration and poor control characteristics. Despite the disappointing results of factory test ing, the first aircraft was fitted with yet two more 0.3in guns and sent to the Kalinin Front. The TsAGI, meanwhile, conducted full-scale wind tunnel testing with one of the IKh aircraft, resulting in development of the I-211.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-210mig.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig9-1.html
http://www.airpages.ru/eng/ru/mig9.shtml
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-210-t792#458290 Verze : 2
Mikojan-Gurevič I-210


Verze MiGu-3 s motorem M-82 namísto pohonné jednotky Mikulin AM-35. Na I-210 se vyskytly problémy s aerodynamikou, jež vyústily v nadměrné vybrace během letu. Po zkouškách v CAGI byl stroj upraven, přičemž získal označení I-211. Celkem bylo postaveno pět exemplářů tohoto letounu.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-210-t792#26005 Verze : 1
Prototyp stíhacieho lietadla I-210 (MiG-9 Prvý) s motorom M-82, nedatovaná snímka.


http://waralbum.ru/93121/

Mikojan-Gurevič I-210 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-210-t792#537334 Verze : 0
Náčrtek - trojpohled I-210 (MiG-3 s motorem M-82)
Mikojan-Gurevič I-210 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-210-t792#117603 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více