Boeing P-12

     
Název:
Name:
Boeing P-12 Boeing P-12
Originální název:
Original Name:
Boeing P-12
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.05.1929 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.05.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1929
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
797 kg 1758 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1091 kg 2405 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1150 kg 2536 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.14 m 30ft
Délka:
Length:
6.12 m 20ft 1in
Výška:
Height:
2.92 m 9ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
21.14 m2 227.5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-7 Wasp o výkonu 336 kW
dvoulistá kovová vrtule
Pratt & Whitney R-1340-7 Wasp, power 450 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
197-375 l 52-99 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
275.2 km/h v 1524 m 171 mph in 5000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
217.3 km/h v ? m 135 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10.6 m/s 2080 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m 5.8 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8595 m 28200 ft
Dolet:
Range:
836.9 km 520 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x 7,62mm kulomet Browning, 600 nábojů
1x 12,7mm kulomet Browning

5x 11kg bomba
1x .30 Browning machine gun, 600 rpg
1x .50 Browning machine gun

5x 25 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
v podstatě F4B-1 bez přistávacího háku -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. The Boeing P-12E, Profile No.2. Profile Publications, Leatherhead.
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_boe2.html
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p12.html

Boeing P-12 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-12-t81221#297721 Verze : 0
V roce 1928 si USAAC půjčilo od námořnictva Boeing Model 89, jeden ze dvou prototypů zavedených do sériové výroby pod označením F4B-1. Po testech na letišti Bolling Field (ležícím vedle námořního letiště Anacostia, kde byl testován předtím) dali armádní piloti nadšený posudek, na jehož základě si 7, listopadu 1928 armádní letectvo objednalo deset strojů pod označením P-12 (S.No. 29-353/362). Tyto stroje dostaly firemní označení Model 102 a vymykaly se ze zažité armádní praxe tím, že byly objednány bez prototypu - za ten posloužil námořní Model 89/XF4B-1. P-12 byly v podstatě shodné jako námořní F4B-1, s tím, že postrádaly přistávací hák a podobné čistě námořní vybavení. První dokončený stroj byl v únoru 1929 předán Captainu Irovi C. Eakerovi, který s ním 26. února 1929 uskutečnil cestu dobré vůle po střední Americe. Jeho neozbrojený modro-žluto-červený stroj "Pan-American" přistál po letu plném špatného počasí v cíli, na letišti France Field v panamské kanálové zóně, 17. března 1929, a hned příští den odstartoval zpět. První ze zbylých osmi strojů poprvé vzlétl 11. dubna, poslední byl předán 26. dubna a byly používány 95. stíhací letkou na Rockwell Field, kde se k nim připojil o na vojenský standard upravený "Pan-American". Poslední P-12, 29-362, byl dokončen jako XP-12A s upraveným podvozkem a křidélky.
Boeing P-12 - Boeing P-12 Pan-American, se kterým kapt. Ira Eaker, stojící vepředu, podnikl počátkem roku 1929 misi dobré vůle po střední Americe. Stroj měl tmavě modrý trup, světle žlutá křídla a vzpěry a červené ocasní plochy a kapotáž motoru. Na trupu bylo na obou stranách červené jméno stroje.

Boeing P-12 "Pan-American", se kterým kapt. Ira Eaker, stojící vepředu, podnikl počátkem roku 1929 misi dobré vůle po střední Americe. Stroj měl tmavě modrý trup, světle žlutá křídla a vzpěry a červené ocasní plochy a kapotáž motoru. Na trupu bylo na obou stranách červené jméno stroje.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-12-t81221#408467 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více