Hotchkiss typ 486 (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 2.312 cm3 s výkonom 44,12 kW (86 x 99,5mm)
Hotchkiss type 486 (4 cyl., water cooled, gasoline, 2.312 ccm, 60 HP, (86 x 99,5mm)
Převodovka: Gearbox:
4+R (x2)
4+R (x2)
Spojka: Clutch:
?
?
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity:
142 l
31.24 Imp gal
Výkony: Performance:
Rychlost na silnici: Road Speed:
62 km/h
38.5 mph
Rychlost v terénu: Cross-country Speed:
? km/h
? mph
Spotřeba paliva: Fuel Consumption:
? l/100 km
? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road:
400 km
248.5 mi
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range:
? km
? mi
Překonávání překážek: Obstacles Crossing:
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah: Gradient:
50 °
111 %
Boční náklon: Side Slope:
? °
? %
Překročivost: Trench Crossing:
? m
?
Výstupnost: Vertical Obstacle:
0,8 m
27,6in
Brodivost: Fording Depth:
0,6 m
23,6in
Výzbroj: Armament:
1x guľomet MAC 31 ráže 7,5mm
1x machine gun MAC 31 cal. 7,5mm
Uživatelské státy: User States:
Poznámka: Note:
-
-
Zdroje: Sources:
Francois Vauvillier - The encyklopedia of French tanks and Armoured vehicles 1914-1940, Histoire & Collections, vydané v roku 2014, ISBN: 978-2-35250-322-4 ? - Les Voitures Blindées Laffly S 15 TOE 1934-42, Histoire de Guerre, Blindés & Matériel no.76 Jacques Sicard - Les Derniéres Années de Nos AMD TOE, Histoire de Guerre, Blindés & Matériel no.80
URL : https://www.valka.cz/Laffly-S-15-TOE-t81488#544615
Verze : 0
V roku 1934 bol vo firme Laffly vyvinutý obrnený automobil kategórie AMD (Automitrailleuse de découverte) v špeciálnej úprave pre použitie vo francúzskych zámorských kolóniách TOE (pour Théâtre d´Opération Extérieur). Firma využila pre stavbu tohoto obrnenca platformu vlastného delostreleckého ťahača Laffly S 15. Na platformu bola namontovaná pancierová nadstavba chrániaca motorový a vodičský priestor. V zadnej časti vznikol plne uzavretý priestor, kde bolo možné prevážať výsadok i materiálové zabezpečenie. Sériové stroje však mali v zadnej časti už len otvorenú korbu, kde sa mohol prepravovať náklad. V prípade potreby sa tam mohol prevážať i nepočetný výsadok. Na strope nadstavby bola umiestnená vežička pologuľatého tvaru, v ktorej bol lafetovaný 7,5 mm guľomet FM 24/29. V pancierovej nadstavbe tvorenej plechmi hrúbky 7 mm boli namontované odklopné pozorovacie a strelecké priezory. Prototyp bol otestovaný v roku 1934 a následne bol odoslaný k testom do Maroka. Po kladnom hodnotení bola vyrobená malá séria tohoto typu. Objednávky na výrobu zneli na 25 kusov určených pre jednotky v Afrike. Ďalšia objednávka bola na 20 kusov pre koloniálne jednotky. Celkovo teda 45 strojov. Tieto stroje mali slúžiť v afrických krajinách pod francúzskym koloniálnym vplyvom (Alžírsko, Maroko, Čad, Kamerun). Tu stroje slúžili pravdepodobne až do konca 40. rokov 20. storočia. Minimálne desať kusov slúžilo od 1.1.1944 v 5e RSA, ktorá bola 1.6.1946 pretransformovaná na 1er RSA. V tejto jednotke stroje doslúžili až do roku 1947.
V 6/1941 boli známe počty vozidiel takéto: 1er REC (Maroko): 17 ks 8e RCO (AOF): 4 ks (v roku 1942 10 ks, z toho 6 ks po prestavbách)
Okrem tejto verzie existovala i veliteľská rádioverzia Laffly S 15 R AM.
Po prímerí medzi Francúzskom a Talianskom v 6/1940 boli 4 stroje (imatrikulačné značenie RE 717B - 720B) pridelené talianskej jednotke 12° autoraggruppamento A.S., ktorá stroje požila v rámci vyššej organizačnej jednotky RECAM (Raggruppamento Esplorante del Corpo d´Armata di Manovra) v 11-12/1941 proti britským vojskám. Taliani stroje mierne upravili. Vrchol otočnej vežičky dostal zrezaný tvar, guľomet bol vymenený za taliansky Breda 38 ráže 8 mm. V nákladovom priestore sa vyskytovala lafetácia leteckého 12,7 mm guľometu Breda Safat.
Francois Vauvillier - The encyklopedia of French tanks and Armoured vehicles 1914-1940, Histoire & Collections, vydané v roku 2014, ISBN: 978-2-35250-322-4 Ivo Pejčoch – Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1 Pierre Touzin - Les Véhicules Blindés Francais 1900-1944, vydavateľstvo E.P.A., rok vydania 1979, ISBN : 2-85120-094-1 Francois Vauvillier - Moteurs en Africque 1920-1942, Histoire de Guerre, Blindés & Matériel no.77, 6-7/2007 ? - Les Voitures Blindées Laffly S 15 TOE 1934-42, Histoire de Guerre, Blindés & Matériel no.76 Jacques Sicard - Les Derniéres Années de Nos AMD TOE, Histoire de Guerre, Blindés & Matériel no.80 www.italie1935-45.com www.chars-francais.net www.militaryimages.net
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/Laffly-S-15-TOE-t81488#298753
Verze : 8
URL : https://www.valka.cz/Laffly-S-15-TOE-t81488#298754
Verze : 1
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.