Aero Ae-01

     
Název:
Name:
Aero Ae-01Aero Ae-01
Originální název:
Original Name:
Aero Ae-01
Kategorie:
Category:
cvičný letountrainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1920-DD.MM.192R Aero továrna létadel s.r.o., Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1920-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
35
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1919
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistáníCTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošníkbiplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasickéconventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevnýfixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kolawheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
715 kg1576 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
955 kg2105 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,9 m42ft 3,87in
Délka:
Length:
8.5 m27ft 10,64in
Výška:
Height:
3,2 m10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
35,6 m2383.2 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
27,5 kg/m25.63 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístovýpiston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Breitfeld-Daněk Blesk o výkonu 73,5 kWBreitfeld-Daněk Blesk, power 100 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
??
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
110 km/h v ? m68.4 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
90 km/h v ? m55.9 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,58 min do 1000 m9,58 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3500 m11483 ft
Dolet:
Range:
250 km155.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km? mi
Výzbroj:
Armament:
--
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
--
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
URL : https://www.valka.cz/Aero-Ae-01-t8284#23780 Verze : 1
Tento cvičný dvouplošník vznikl úpravou Hansa-Brandenburg B.I (Fd) 76. série německého konstruktéra Ernsta Heinkla, kterou provedl ing. A. Vlasák. Původní projekt nesl označení Ae-10, později přeznačen na Ae-01. Armáda jej provozovala pod označením A-1. Do výzbroje byl přijat na podzim roku 1920 a jeho výroba probíhala i v letech 1922 až 1923 v továrně Letov pod označením Š-10. Poslední kus byl armádou vyřazen v roce 1927.
Aero Ae-01 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-Ae-01-t8284#26635 Verze : 0
Aero Ae-01 (Ae 10.21), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, květen 2011. Vystavený letoun je výrobního čísla 21, který byl rekonstruován Leteckými opravnami Trenčín mezi roky 1982 až 1983. Původní je motor, vrtule a řízení.
Aero Ae-01 -


Aero Ae-01 -


Aero Ae-01 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-Ae-01-t8284#465399 Verze : 0
Aero Ae-01 (Ae 10.21), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 22.05.2005.
Aero Ae-01 - www.paulnann.com

www.paulnann.com
URL : https://www.valka.cz/Aero-Ae-01-t8284#211065 Verze : 0
Aero Ae-01 (Ae 10.21), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 13. 6. 2011.
Aero Ae-01 -


Aero Ae-01 -


Aero Ae-01 -


Aero Ae-01 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-Ae-01-t8284#413290 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více