Aero A-8

     
Název:
Name:
Aero A-8 Aero A-8
Originální název:
Original Name:
Aero A-8
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1921 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1921
Osádka:
Crew:
1 + 4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1442 kg 3179 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1935 kg 4266 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,00 m 45ft 11,17in
Délka:
Length:
9,30 m 30ft 6,13in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
49,00 m2 527.43 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
36,5 kg/m2 7.48 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa o výkonu 177 kW/240 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Maybach Mb.IVa, power 237 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
105 km/h v ? m 65.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Poslední realizovanou konstrukcí ing. Karla Rösnera v továrně Aero byl projekt dopravního letounu A-8. Zajímavostí tohoto letounu bylo umístění kabiny pilota pod náběžnou hranou křídla (většina dopravních letadel té doby ji měla za nosnými plochami). Během letových zkoušek došlo k havárii při které letadlo dopadlo na dřevěnou budovu Hlavních leteckých dílen ve Kbelích a po které byl vývoj letadla zastaven. -
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-8-t8288#23784 Verze : 0
...
Aero A-8 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-8-t8288#26976 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více