Allison V-1710-81

V-1710-F20R
     
Název:
Name:
Allison V-1710-81 Allison V-1710-81
Originální název:
Original Name:
Allison V-1710-81
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.194R Allison Division - General Motors Corp., Cleveland
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Použití:
Use:
Curtiss P-40M Warhawk
Curtiss P-40N Warhawk
Curtiss P-40R Warhawk
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
613,2 kg 1352 lb
Celková délka:
Overall Length:
2502 mm 8ft 2,5in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
744 mm 2ft 5,28in
Celková výška:
Overall Height:
1046 mm 3ft 5,18in
Vrtání:
Bore:
139,7 mm 5,5in
Zdvih:
Stroke:
152,4 mm 6in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
28,031 l 1710.56 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 100/130 Gasoline with Octane Number 100/130
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor Bendix Stromberg PD-12K6, dvojitý spádový karburátor s automatickou regulaci bohatosti směsi. Carburation Bendix Stromberg PD-12K6 twin-barrel downdraught carburetor with automatic mixture control.
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,65:1 6,65:1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňovaný jednostupňovým jednorychlostním odstředivým kompresorem poháněným od klikového hřídele s převodovým poměrem 1 : 9,60
Průměr kompresoru 241,3 mm.
Supercharged: Single-stage, single-speed centrifugal supercharger 1:9,60 gear ratio, 9.5 in diameter.
Chlazení:
Cooling:
přetlakové kapalinové 70% vody a 30% etylenglykolu liquid-cooled, pressurised, 70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
894.8 kW při 3000 ot/min 1200 bhp at 3000 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
vzletový 894,8 kW (1 217 k) při 3 000 ot/min. a plnicím tlaku 1,744 barů (1 308 mm Hg)
bojový 1014,2 kW (1 379 k)v h= 0 m při 3 000 ot/min. a plnicím tlaku 1,930 barů (1 448 mm Hg)
bojový 1051,4 kW (1 430 k) v h= 2 896 m, při 3 000 ot/min. a plnicím tlaku 1,930 barů (1 448 mm Hg).
nominální 838,9 kW (1 141 k) v h= 4 724 m, při 3 000 ot/min. a plnicím tlaku 1,507 barů (1 130 mm Hg)
Ventilový rozvod: OHV, dva sací a dva výfukové pro každý válec, výfukové ventily byly chlazeny sodíkovým jádrem.


Pro export byl označen jako Allison V-1710-F20R.
Power output:
1,200 hp at 3,000 rpm and +25.295 psi manifold pressure for take-off
1,360 hp at 3,000 rpm at sea level boosted +27.992 psi for combat power
1,410 hp at 3,000 rpm at 9,500 ft boosted +27.992 psi for combat power
1,125 hp at 3,000 rpm at 15,500 ft boosted +21.857 psi for continuous power.


Valvetrain: Two inlet and two exhaust valves per cylinder with sodium-cooled exhaust valves, operated by a single gear-driven overhead camshaft per bank of cylinders.


Designation for export Allison V-1710-F20R.
Zdroje:
Sources:
Daniel Whitney, Vee's for Victory!: The Story of the Allison V-1710 Aircraft Engine 1929-1948, Atglen, Pennsylvania, Schiffer Publishing Ltd., 1998. ISBN 0-7643-0561-1
www.flightglobal.com
www.unlimitedexcitement.com
http://www.lancastermuseum.ca/engine_allison.html
www.aviation-history.com
https://cs.wikipedia.org/wiki/Allison_V-1710
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Allison-V-1710-81-t83031#304541 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více