Allison V-1710-101

V-1710-F27R
     
Název:
Name:
Allison V-1710-101 Allison V-1710-101
Originální název:
Original Name:
Allison V-1710-101
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1945 Allison Division - General Motors Corp., Cleveland
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1944
Použití:
Use:
Curtiss XP-40Q Warhawk
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
689,5 kg 1520 lb
Celková délka:
Overall Length:
2184 mm 7ft 2in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
744 mm 2ft 5,33in
Celková výška:
Overall Height:
955 mm 3ft 1,6in
Vrtání:
Bore:
140 mm 5,5
Zdvih:
Stroke:
152 mm 6,0
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
28,031 l 1710.56 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 100/130 Gasoline with Octane Number 100/13
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor Bendix Stromberg PD-12K7 s automatickou regulací bohatosti směsi. Bendix Stromberg PD-12K7 downdraught carburetor with automatic mixture control.
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6.65:1 6.65:1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování dvoustupňovým odstředivým kompresorem, poháněným převodem od klikového hřídele.
převod předřazeného stupně kompresoru 1:6,85
Průměr rotoru 309,56 mm.
Převod hlavního stupně kompresoru 1:8,1
Průměr rotoru 241,3 mm.
Supercharged: Two-stage, single-speed centrifugal supercharger.
1st stage 6.85:1 gear ratio, vane impeller 12.1875 in diameter.
2nd stage 8.1:1 gear ratio, vane impeller 9.5 in diameter.
Chlazení:
Cooling:
kapalinové přetlakové (směs vody a etylenglykolu 70 / 30%) Liquid-cooled with a mixture of 70% water and 30% ethylene glycol, pressurized.
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
988.1 kW při 3000 ot/min 1325 bhp at 3000 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
vzletový 998,1 kW (1 343 k) při 3 000 ot min a plnícím tlaku 1,750 barů
bojový výkon 1 119 kW (1 521 k) v h= 1 829 m při 3 200 ot./min a plnícím tlaku 2,032 barů.
nominální 857,6 kW (1 166 k) v h= 6 828 m při 3 000 ot./min a plnícím tlaku 1,693 barů,
ekonomický: 597 kW při 2 300 ot/min v optimální výšce.

Exportní označení: V-1710-F27R

Ventilový rozvod: OHV, dva sací a dva výfukové pro každý válec. Výfukové ventily chlazeny sodíkovým jádrem.
Power output:
Take-off: 1,325 hp (1,119 kW) at 3,000 rpm and +25.82 psi manifold pressure.
Military: 1,500 hp at 3,200 rpm at 6,000 ft boost +29.482 psi.
Normal: 1,150 hp at 3,000 rpm at 22,400 ft boost -24.555 psi.
Cruising: 800 hp at 2,300 rpm at optimal level.

Export designation: V-1710-F27R

Valvetrain: Two inlet and two exhaust valves per cylinder with sodium-cooled exhaust valves, operated by a single gear-driven overhead camshaft per bank of cylinders
Zdroje:
Sources:
Daniel Whitney, Vee's for Victory!: The Story of the Allison V-1710 Aircraft Engine 1929–1948, Atglen, Pennsylvania, Schiffer Publishing Ltd., 1998, ISBN 0-7643-0561-1.
www.unlimitedexcitement.com
http://www.lancastermuseum.ca/engine_allison.html
www.aviation-history.com
http://cs.wikipedia.org/wiki/Allison_V-1710
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Allison-V-1710-101-t83041#304590 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více