Název: Name: | Aero A-29 | Aero A-29 |
Originální název: Original Name: | Aero A-29 | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | other category |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.1930 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 9 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.10.1926 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1298 kg | 2862 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1677 kg | 3697 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,80 m | 41ft 11,93in |
Délka: Length: | 9,00 m | 29ft 6,32in |
Výška: Height: | 3,90 m | 12ft 9,53in |
Plocha křídla: Wing Area: | 36,50 m2 | 392.88 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 45,7 kg/m2 | 9.36 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Breitfeld-Daněk Perun II o výkonu 177 kW/240 k, později Walter W-IV o výkonu 177 kW/240 k Vrtule dřevěná dvoulistá | Breitfeld-Daněk Perun II, power 237 hp, later Walter W-IV, power 237 hp Propeller wooden two-blade |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 196 km/h v ? m | 121.8 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 150 km/h v ? m | 93.2 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 47,8 min do 5000 m | 47,8 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6700 m | 21982 ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm 2x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm | 1x .303 Vickers vz.09 machine gun 2x .303 Lewis vz.15 machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Antonín Husník Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná. Tento plovákový letoun byl vyvinutý z Aera Ab-11 pro vlekání dělostřeleckých terčů v Boce Kotorské. U pěti kusů vyrobených v roce 1927 byl použit motor Perun II a u čtyř z roku 1930 motor W-IV. Tento typ dodnes drží národní výškový rekord ve své kategorii - 4675 m. Jako plovákový sloužil do roku 1936, kdy byl nahrazen Letovem Š-328V. Následně byly plováky nahrazeny podvozkem a letouny dosloužili v Letecké škole Prostějov. | target-tug |
Zdroje: Sources: | Kaše, J, Pirič, V. První československá hydroplán Aero A-29, L+K 1992/06. Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968. Fidler J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2. |