Curtiss F6C-1 Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss F6C-1 Hawk Curtiss F6C-1 Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss F6C-1 Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1925-DD.09.1925 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1925-DD.09.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 (A6968/6972)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
934 kg 2059 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1271 kg 2802 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
6.91 m 22ft 7.875in
Výška:
Height:
? m 8ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss D-12 o výkonu 298 kW
dvoulistá vrtule
Curtiss D-12, power 400 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
378 l 100 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
263.1 km/h v 0 m 163.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
177 km/h v ? m 110 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2.9 min do 1524 m 2.9 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6614 m 21700 ft
Dolet:
Range:
616.4 km 383 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Bowers, P. M. Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Bowers, Peter. Curtiss Nawy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
http://www.aerofiles.com/_curt.html
http://en.wikipedia.org/wiki/F6C_Hawk

Curtiss F6C-1 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F6C-1-Hawk-t83854#307524 Verze : 0
V březnu 1925 objednalo americké námořnictvo devět stíhacích letounů, odpovídajících P-1 Hawk stavěným pro armádní letectvo. Kvůli podobnosti s armádními stroji námořnictvo ani neobjednalo prototyp, a od P-1 se v podstatě lišily jen uspořádáním kokpitu a nátěrem stříbrnou, šedou a žlutou barvou. Strojům bylo přiděleno označení F6C-1 - F5C-1 bylo vědomě vypuštěno, protože ve službě bylo stále velké množství létajících člunů F-5L. Firemní označení znělo Model 34C (bylo ale přiděleno až zpětně, v roce 1934). Prvních pět námořních Hawků bylo dokončeno mezi srpnem a zářím 1925, a na konci září byly tři z nich přiděleny k stíhací letce VF-2 na základně NAS North Island v San Diegu. Při porovnávacích testech s FB-1 se projevily obvyklé rozdíly a Boeing z nich vyšel jako mírně obratnější a ovladatelnější, F6C-1 měl také horší výhled z kabiny vpřed a vzhůru. Zbylé čtyři stroje z objednávky byly dokončeny jako F6C-2, lišící se přepracovaným podvozkem a úpravami pro službu na letadlové lodi.


Na to, že bylo postaveno pouze pět strojů, prožily F-6C-1 celkem rušnou kariéru. U VF-2 používaly taktické značení 2-F-1 (A6969), 2-F-2 (?) a 2-F-3 (A6972). V roce 1926 se stroje VF-2 účastnily pokusů námořnictva se střemhlavým bombardováním, s velkým úspěchem. Další stroj, A6970, se ve stejném roce zúčastnil Curtiss Marine Trophy Race a vyhrál s rychlostí 210,7 km/h. Tento stroj byl také testován s dřevěnými plováky. V této podobě se jeho vzletová hmotnost zvýšila na 1477 a dostup klesl na 5791 m. První Hawk, A6968, byl následujícího roku po dokončení testů přestavěn na prototyp verze F6C-4, a stroje A6970 a A6972 byly přestavěny na F6C-3. Zbylé dva stroje, A6969 a A6971, pak byly přeřazeny k stíhací letce námořní pěchoty VF-10M, sídlící také v San Diegu. A6969 byl zrušen po nehodě 20. července 1929, A6971 snad prošel ještě letkou VF-9M v Quanticu a byl vyřazen v únoru 1931.


A6969 je dnes vystaven v Národním muzeu námořního letectví v Pensacole.
Curtiss F6C-1 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F6C-1-Hawk-t83854#426746 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více