Curtiss XP-6A Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss XP-6A Hawk Curtiss XP-6A Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss XP-6A Hawk
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1927 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (26-295)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1328 kg 2927 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1453 kg 3204 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.14 m 30ft
Délka:
Length:
6.76 m 22ft 2in
Výška:
Height:
2.59 m 8ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.56 m2 253,6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570HC o výkonu 544 kW
dvoulistá kovová vrtule
Curtiss V-1570HC, power 730 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
338 km/h v ? m 210 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
270.4 km/h v ? m 168 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html
www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-6A-Hawk-t84501#310677 Verze : 0
Národní letecké závody roku 1926 vyhrál Boeing FB-3 námořnictva, a letectvo se proto na příští ročník rozhodlo pořádně nachystat. pro závody byl vyčleněn P-1A 26-295, který dostal motor V-1570 Conqueror s výkonem zvýšeným ze standardních 447 na 544 kW, a rovná křídla, sejmutá z XPW-8A. Navíc dostal také povrchové chladiče, jaké používal PW-8, a z PW-8 vycházel také aerodynamicky čistý motorový kryt. Curtiss stroji přidělil označení Model 34Q, armáda ho kvůli použití motoru Conqueror pojmenovala XP-6A. Závody se konaly 19.- 25. září 1927 ve Spokane a XP-6A byl nasazen společně s prototypem XP-6, soupeři byly převážně Boeingy FB-5. XP-6A, pilotovaný poručíkem Battenem, suverénně vyhrál s dosaženou rychlostí 323,9 km/h, druhé místo obsadil XP-6 (se kterým mimochodem kromě motoru neml mnoho společného) s rychlostí 305 km/h. Dalšího ročníku se ovšem XP-6A neúčastnil - havaroval během příprav.


Kromě 26-295 vznikl ještě jeden XP-6A, šlo ale o standardní P-6A přejmenovaný v době, kdy byl používán k testům, a s prvním XP-6A neměl nic společného.
Curtiss XP-6A Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-6A-Hawk-t84501#424090 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více