Curtiss AT-4 Hawk

Curtiss P-1D Hawk
     
Název:
Name:
Curtiss AT-4 Hawk Curtiss AT-4 Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss AT-4 Hawk
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1929 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1927 AT-4
DD.MM.1929-DD.MM.1929 P-1D
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
36
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1926 XAT-4
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
838 kg 1847 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1127 1) kg 24841) lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.63 m 31ft 7in
Délka:
Length:
7.09 2) m 23ft 3in2)
Výška:
Height:
2.59 m 8ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
AT-4: Wright V-720 o výkonu 134 kW
P-1D: Curtiss V-1150-3 o výkonu 324 kW
dvoulistá vrtule
AT-4: Wright V-720, power 180 hp
P-1D: Curtiss V-1150-3, power 435 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
202.8 3) km/h v 0 m 1263) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
172.2 km/h v ? m 107 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.8 m/s 950 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
861 km 535 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
P-1D: 1x 7,62mm kulomet Browning P-1D: 1x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
P-1D:
1) 1338 kg
2) 6,96 m
3) 251 km/h
P-1D:
1) 2950 lb
2) 22ft 10in
3) 156 mph
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://home.att.net/~jbaugher1/p1.html
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_curt.html

Curtiss AT-4 Hawk - P-1D - přestavěný AT-4

P-1D - přestavěný AT-4
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-AT-4-Hawk-t84510#310703 Verze : 0
V roce 1924 se americká armáda rozhodla na základě některých svých hlavních stíhacích typů vytvořit pokračovací cvičný letoun tím, že do nich umístí motor o nižším výkonu. První prototyp Curtiss vytvořil z P-1A 26-296, který byl kvůli tomu pozdržen v továrně, zástavbou motoru Wright-Hispano E (novým označením V-720), z prvoválečných zásob. Vizuálně hlavní rozdíl představoval sotva poloviční chladič, který vystupoval jen mírně pod trup. Armádě byl dokončený stroj předán v červenci 1926 pod označením XAT-4.


V říjnu 1926 bylo objednáno 40 sériových strojů (27-88/97 a 27-213/242), první z nich dorazily k cvičným jednotkám na Kelly Field v květnu 1927. Jako původem stíhací stroje mely ale AT-4 zbytečně robustní konstrukci, která také znamenala velkou hmotnost pro tak slabý motor a velice slabé výkony, a byly dokonce považovány za nebezpečné pro nezkušené piloty. Po krátké službě tedy bylo 35 AT-4 opět přestavěno zástavbou motorů D-12 do podob odpovídající stíhacím P-1B, a byly také vyzbrojeny jedním kulometem. Po přestavbě byly přejmenovány na P-1D, navzdory stíhacímu označení ale nadále sloužily na Kelly Field v Texasu jako pokročilé cvičné.


Posledních pět strojů z původní čtyřicetikusové objednávky nebylo dokončeno jako AT-4, ale jako AT-5 s motory Wright J-5.
Curtiss AT-4 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-AT-4-Hawk-t84510#423906 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více