SCR-270 (Signal Corps Radio model 270)
Mobilný dlhovlnný rádiolokátor vyvinutý koncom 30-tych rokov 20. storočia a do výzbroje armády USA zaradený v roku 1940 (vrátane stacionárnej verzie SCR-271).
Rádiolokátor zobrazoval vzdušnú situáciu na obrazovke typu "A", zabezpečoval meranie azimutu a diaľky cieľa a v spolupráci s identifikačným zariadením SCR-150 aj identifikáciu vlastný-cudzí.
Dosah rádiolokátora (cieľ - bomnardovacie lietadlo)
Prepravu rádiolokátora zabezpečovali nasledovnmé vozidlá a prívesy:
- skriňové vozidlá Autocar G511 (K-30 - operačné, K-31 - zdrojové a K-62)
Ťahač návesov Federal Motor Truck G513 (K-32)
- valníky General Motors G506 (K-33 a K-54 na prepravu anténneho systému)
- jednonápravové návesy G703 (K-22 a K-64 - základňa anténneho systému)
- dvojnápravové návesy G699 (K-35 a K-65 - obytný blok)
V roku 1941, pred japonským útokom na Pearl Harbour sa minimálne 4 komplety nachádzali na Havajských ostrovoch a obsluha jednoho tohto rádiolokátora na ostrove Oahu bola prvá, ktorá zachytila útočiace japonské lietadlá (následne chybne identifikované velením ako americké bombardéry B-17 preliatavajúce na ostrov).
Zdroj: en.wikipedia.org
reference.findtarget.com
www.history.navy.mil
http://en.wikipedia.org/wiki/SCR-270_radar
Časť SCR-270 (K-30, K-31 a jeden z návesov G703)
Mobilný dlhovlnný rádiolokátor vyvinutý koncom 30-tych rokov 20. storočia a do výzbroje armády USA zaradený v roku 1940 (vrátane stacionárnej verzie SCR-271).
Rádiolokátor zobrazoval vzdušnú situáciu na obrazovke typu "A", zabezpečoval meranie azimutu a diaľky cieľa a v spolupráci s identifikačným zariadením SCR-150 aj identifikáciu vlastný-cudzí.
Dosah rádiolokátora (cieľ - bomnardovacie lietadlo)
Výška cieľa [m] | 300 | 1500 | 6100 | 7600 |
Diaľka zistenia cieľa [km] | 32 | 80 | 160 | 180 |
Prepravu rádiolokátora zabezpečovali nasledovnmé vozidlá a prívesy:
- skriňové vozidlá Autocar G511 (K-30 - operačné, K-31 - zdrojové a K-62)
Ťahač návesov Federal Motor Truck G513 (K-32)
- valníky General Motors G506 (K-33 a K-54 na prepravu anténneho systému)
- jednonápravové návesy G703 (K-22 a K-64 - základňa anténneho systému)
- dvojnápravové návesy G699 (K-35 a K-65 - obytný blok)
V roku 1941, pred japonským útokom na Pearl Harbour sa minimálne 4 komplety nachádzali na Havajských ostrovoch a obsluha jednoho tohto rádiolokátora na ostrove Oahu bola prvá, ktorá zachytila útočiace japonské lietadlá (následne chybne identifikované velením ako americké bombardéry B-17 preliatavajúce na ostrov).
Zdroj: en.wikipedia.org
reference.findtarget.com
www.history.navy.mil
http://en.wikipedia.org/wiki/SCR-270_radar
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Časť SCR-270 (K-30, K-31 a jeden z návesov G703)