Hefty, Friedrich

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Hefty, Friedrich

    Avatar
     
    Příjmení:
    Surname:
    Hefty -
    Jméno:
    Given Name:
    Friedrich -
    Jméno v originále:
    Original Name:
    -
    Fotografie či obrázek:
    Photograph or Picture:
    -
    Hodnost:
    Rank:
    Důstojnický zástupce Warrant Officer
    Akademický či vědecký titul:
    Academic or Scientific Title:
    - -
    Šlechtický titul:
    Hereditary Title:
    - -
    Datum, místo narození:
    Date and Place of Birth:
    13.12.1894 Pozsony (Bratislava), Rakousko-Uhersko
    13.12.1894 Pozsony (Bratislava), Austria-Hungary
    Datum, místo úmrtí:
    Date and Place of Decease:
    20.05.1965 Detroit, Michigan,USA
    20.05.1965 Detroit, Michigan,USA
    Nejvýznamnější funkce:
    (maximálně tři)
    Most Important Appointments:
    (up to three)
    - -
    Jiné významné skutečnosti:
    (maximálně tři)
    Other Notable Facts:
    (up to three)
    Jako první letec K. u K. Luftfahrtruppe se zachránil padákem z hořícího letadla. First pilot in K. K. Luftfahrtruppe be saved by parachute from a burning aircraft.
    Související články:
    Related Articles:
    Zdroje:
    Sources:
    www.theaerodrome.com
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85179#392492Verze : 0
    Avatar
    Offizierstellvertreter Friedrich Hefty


    * 13.12.1894, Bratislava
    + 20.01.1965, Detroit, Michigan


    Rakousko-uherské stíhací eso s 5 sestřely
    Pilot K. u K. Luftfahrtruppe
    Hodnost: Offizierstellvertreter

    Jednotky: Flik 12, Flik 42J, Flik 44F
    Letadla: Hansa-Brandenburg C.I, Albatros D.III



    Narodil se 13. prosince 1894 v Bratislavě (tehdy se nazývala Pozsony nebo Pressburg) Poté co spatřil první létající aparáty, vstoupil po vypuknutí války v roce 1914 k letectvu Rakouska-Uherska. Po ukončení pilotního výcviku nastoupil k Flik 12. Kde létal průzkumné a bombardovací mise na letounech Lohner, Albatros, Hansa-Brandenburg. Dne 7. října 1915 byl při jednom letu raněn Italskou protiletadlovou palbou do pravé nohy. Následně na to byl hospitalizován a léčen na tyf. Po navrácení do služby byl přidělen jako zalétávající pilot ve Fliegerarsenal – Vojenském arzenálu v Aspernu. Poté se navrátil ke své rotě Flik 12. Po další nemoci byl přidělen v dubnu 1917 k Flik 44F na rumunské frontě.


    V říjnu 1917 byl převelen na Italskou frontu k stíhací jednotce Flik 42J.
    Během roku 1918 „Zformoval kamarádskou letku s piloty Stabsfeldwebel Johann Risztics a Zugsführer Ferdinand Udvardy“ z Flik 42J.
    Přezdívalo se jí Zlatý Triumvirát, protože za svou činnost u Flik 42J získali všichni Zlatou medaili za statečnost.
    Jeho Albatros nosil jako označení z obou stran číslo 6. Udvardy měl Albatros s číslem 7 a Risztics s číslem 8. Za akci z 20. června 1918 získal jednu Zlatou medaili za statečnost ze svých tří.


    Dne 22. srpna 1918 vstoupil do dějin, když jako první letec K. u K. Luftfahrtruppe se zachránil padákem. Tohoto dne 22. srpna 1918 kolem 11:00 napadl šest Albatrosů D.III (Oef) od Flik 42J italský Spad 13, pilotovaný kapitánem Bartolomeo Constanttini od 91a Squadriglie (byl to jeho šestý sestřel). Ten si za oběť vybral Heftyho stroj s číslem 253.71 a zasáhl ho přímo do nádrže. Ten více nepřemýšlel a než by uhořel zaživa, tak ve výšce 4 800m převrátil stroj na záda a vypadnul s padákem německého typu Heinecke z letadla. Pád byl rychlý z důvodu neúplného otevření padáku, ale stromy vše zbrzdili a Hefty si jen vymknul kotník.
    Velitel armádní skupiny Generaloberst Schönburg-Hartenstein zaslal mu blahopřejný telegram, prémii 500korun a udělil mu dvou týdenní dovolenou. Odjel tedy na dovolenou a po návratu dál sloužil u Flik 42J až do konce Velké války.


    Po jejím skončení se okamžitě zapojil do bojů v řadách maďarského letectva proti Rumunské, Srbské ale Československé armádě v letech 1918 a 1919. Po té odešel z armády a dál létal pro letecké společnosti (například Air France), ale i pro svou vlastní, kterou později založil. V druhé světové válce sloužil opět v řadách maďarského letectva v hodnosti nadporučíka ve zpravodajském oddělení.
    Po skončení druhé světové války emigroval do USA na protest proti komunistickému režimu. Kde zemřel v Detroitu 20. ledna 1965.



    Vyznamenání: Zlatá medaile za statečnost 3x, Stříbrná medaile za statečnost I. třídy 2x a II. třídy 2x, Bronzová medaile za statečnost 3x, Karlův vojenský kříž



    Seznam vítězství:

    Pořadí Datum sestřelu / Čas Jednotka Na letounu Nepřítel Místo sestřelu
    1. 23. 08. 1917 Flik 44F Hansa-Brandenburg C.I (69.79) Farman Tirgul Ocna
    2. 27. 10. 1917 Flik 42J Hansa-Brandenburg D.I (38.10) EA jezero Doberdò
    Pravděpodobně sestřelil 4. 04. 1918 Flik 42J Albatros D.III (153.169) EA Montello
    3. 17. 04. 1918 Flik 42J Albatros D.III (153.169) Sopwith Camel Montello
    Pravděpodobně sestřelil 16. 06. 1918 Flik 42J Albatros D.III (153.169) pruzkumny Nieuport Montello
    Pravděpodobně sestřelil 17. 06. 1918 Flik 42J Albatros D.III (153.169) Caproni Montello
    4. 20. 06. 1918 / 10:45 Flik 42J Albatros D.III (153.169) - Susegana
    5. 20. 06. 1918 Flik 42J Albatros D.III (153.169) - Montello
    Pravděpodobně sestřelil 20. 06. 1918 Flik 42J Albatros D.III (153.169) Hanriot HD.1 Susegana
    Pravděpodobně sestřelil 20. 06. 1918 Flik 42J Albatros D.III (153.265) pruzkumny Nieuport Montello




    Zdroje
    www.theaerodrome.com
    www.flieger-album.de
    Historie a Vojenství 1/2010
    Kaiserlich und Königlich Luftfahrtruppen
    Vlastní archiv
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85179#314688Verze : 0
    Avatar


    Albatros D.III Oeffag (s. č. 253.64), jenž byl v létě 1918 Flik 42J přidělen Stfw. (nrtm.) F. Heftymu (5 potvrzených sestřelů + 5 nepotvrzených). 28. srpna 1918 na tomto stroji musel nouzově přistát na letišti Mansue Korp. (des.) Géza Keisz, když se mu během letu odtrhl potah pravé poloviny spodního křídla. Stroj nesl zajímavou kamufláž tvořenou spirálovým vzorem tištěným na potahové plátno křídel a VOP. U tohoto stroje byla tato kamufláž doplněna též na překližkové části stroje. Železný kříž byl na směrovce (a též zřejmě na spodních křídlech) přemalován na trámové. Tištěný vzor byl ve skutečnosti složitější, skládal se totiž ze čtyř barev (zelená, černá, béžová, červenohnědá). Plátno s tímto vzorem vyráběla vídeňská firma J. Backhausen und Söhne.


    Linked from : http://forum.valka.cz/topic/postview/431410
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85179#431411Verze : 0
    MOD