No. I Lincoln Machine

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

No. I Lincoln Machine

The Triton Machine

    Avatar
    První vozidlo navržené ke splnění požadavků vydaných v memorandu z 9. června 1915.
    Výbor pro pozemní lodě admirality (Admiralty Landship Committee) požadoval rychlost 4 mph (6,4 km/h), autonomnost po dobu 6 hodin, schopnost překročit stěnu vysokou 5 stop (1,52 m) se sklonem 45o a zákop široký 8 stop (2,44 m).

    Osádka měla být šestičlenná, výzbroj mělo tvořit lehké dělo a dva kulomety. Pancéřování mělo chránit před střelami z pušek a střepinami.

    K pohonu sloužil standardní motor Foster-Daimler se zdvihovým objemem 13 000 cm3 s výkonem 78 kW, výkon byl přenášený přes kuželovou spojku na dvoustupňovou převodovku Foster a přes difernciál na podvozek vybavený pásy Bullock. To při celkové hmotnosti vozidla 14 733 kg, stačilo k dosažení rychlosti 3,5 mph (5,6 km/h).

    Řízení bylo možné přibrzďováním diferenciálů nebo natáčením dvou velkých ocelových řídících kol, připevněných k zádi vozidla. Jednoduchá krabicovitá korba nesla na stropním plátu otočnou věž s maketou 2 liberního kanonu (40 mm). Osádku vozidla tvořilo 4-6 mužů.

    Zdroje:
    David Fletcher; British Mark I Tank 1916; Osprey New Vanguard 100 ISBN 1841766895
    Jacek Stolarz; Czolgi Brytyjskie 1914-1918; Militaria 30
    David Fletcher; The British Tanks 1915-1919; Crowood Press Ltd.; ISBN 1861264003
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85182#314696Verze : 0
    MOD
    Avatar
    První zkušební jízda byla provedena 9. září v areálu Fosterovy továrny a hned vyšly najevo první nedostatky. Prvním problémem byla větší délka vozidla a tím i větší styčná délka pásů se zemí.
    Vozidlo mělo problémy se zatáčením. Naštěstí si William Tritton věděl rady a přišel s poměrně jednoduchou úpravou, která problém vyřešila.


    Spodní strana pojezdového ústrojí nebyla rovná, ale prohnutá. On sám tomu říkal "fish belly" (rybí bříško). Za normálních podmínek bylo ve styku se zemí kolem 6 článků na každé straně. Na měkčím podloží se dostaly do kontaktu se zemí další a tím došlo ke snížení měrného tlaku a vozidlo dále nezapadalo.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85182#314698Verze : 0
    MOD
    Avatar
    No. I Lincoln Machine ve své první verzi s plochou spodní částí pásů.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85182#314697Verze : 0
    MOD
    Avatar
    No. I Triton Machine po úpravě
    prohnutí spodní části pásů je jasně vidět


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85182#314699Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie ze zkoušek No. I Lincoln Machine s upravenými pásy. Plachty měly zamaskovat skutečný účel vozidla.

    Zdroj


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85182#314700Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Název Lincoln Machine by se vztahoval k místu, kde byl tank vyroben, tedy u firmy William Foster & Co. Ltd., sídlící v Lincolnu.


    Jméno Little Willie použité u dalšího následovníka byla narážka na německého císaře Viléma. Poprvé ji měl použít Lt. Col. Ernest "Eyewitness" Swinton, britský armádní novinář, při předvádění tanku 11. září 1915.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85182#65501Verze : 0