Název: Name: | Micubiši F1M2 | Mitsubishi F1M2 |
Originální název: Original Name: | 三菱F1M2 零式水上观测机 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.03.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya DD.MM.194R-DD.MM.194R 21st Naval Aviation Workshop, Sasebo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.03.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 114: 524 Nagoya 590 Sasebo | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1940 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | jiné | other |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1928 kg | 4251 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2550 kg | 5622 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2856 kg | 6296 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 9,500 m | 31ft 2,01in |
Výška: Height: | 4,000 m | 13ft 1,47in |
Plocha křídla: Wing Area: | 29,54 m2 | 317.97 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 86,32 kg/m2 | 17.68 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši Zuisei 13, dvouhvězdicový vzduchem chlazený čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 652 kW (875 k), 597 kW (800 k) v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami o průměru 3 000 mm. | Mitsubishi Zuisei 13 fourteen-cylinder air-cooled radial rated at 840 hp for take-off and 768 hp at 4,000 m, driving a three-blade constant-speed propeller of 9ft 10,11in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 630 l | 138.6 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 370 km/h v 3440 m | 229.9 mph in 11286 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 288 km/h v ? m | 179 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,0 m/s | 1968.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,08 min do 3000 m | 5,08 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9440 m | 30971 ft |
Dolet: Range: | 440 km | 273.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 740 km | 459.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm Pumy: 2x 60 kg, experimentálně 1x 250 kg | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine guns and one flexible rearward-firing 0.303 inch Type 92 machine gun. Bomb load: two 132 lb bombs (standard) or one 551 lb bomb (experimental installation). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - / Zerokan / Pete 零式水上観測機 / Rei-šiki suidžo kansokuki / námořní pozorovací hydroplán typ 0 model 2. Vzlet byl proveden pomocí katapultu a přistání na vodní hladinu. | - / Zerokan / Pete 零式水上観測機 / Rei-shiki suijo kansokuki / Type Zero Reconnaissance Seaplane. The F1M was built as a catapult-launched reconnaissance float plane, specializing in gunnery spotting and landing at sea level. |
Zdroje: Sources: | Rene J.Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press; rok 1987; ISBN-10: 087021313X. Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990, ISBN: 1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 L+K 2/1977 Monografie Mitsubishi F1M, Václav Němeček http://www.combinedfleet.com/ijna/f1m.htm http://www.cofe.ru/avia/M/M-140.htm http://www.airwar.ru/enc/sww2/f1m.html archiv autora |