Jäger, Otto

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Jäger, Otto

    Avatar
    Oberleutnant Otto Jäger



    * 6.04.1890, Krásná u Aše, Západní Čechy
    + 19.08.1917, Hermada Itálie, pochován v Aši




    Rakousko-uherské stíhací eso se 7 sestřely
    Pilot K. u K. Luftfahrtruppe


    Jednotky: Flik 3, Flik 10, Flik 17, Flik 27, Flik 42J
    Letadla: Albatros B.I, Hansa-Brandenburg C.I, Albatros D.III





    Začátkem války jako záložní důstojník nastoupuje k 67. prešovskému pěšímu pluku Freiherr Kray, s nímž odjel na východní frontu. Tato jednotka zde operovala v rámci 54. pěší brigády 27. pěší divize, v sestavě VI. armádního sboru 4. rakousko-uherské armády generála pěchoty Auffenberga. Dne 30. srpna byl poprvé raněn. V březnu 1915 je raněn znovu, tentokrát do hrudníku a 17. května 1915 utrpěl průstřel plic. Po navrácení do služby byl přeložen do týlu, jako výcvikový důstojník v Zalitavsku v Maďarsku. Na podzim 1915 se přihlásil k letectvu a prodělal kurs leteckého pozorovatele. Na jaře roku 1916 byl přidělen jako pozorovatel (Beobachteroffizier) k letecké rotě Flik 10 na Ruskou frontu.


    První vítězství ve vzdušném souboji dosáhl 5. května 1916, s letounem Albatros B.I, který pilotoval Karel Urban. Dne 3. června sestřelil poblíž obce Stepan na Ukrajině, průzkumný a bombardovací dvouplošník Farman s pilotem Fritz Rottmann. S pilotem Karlem Urbanem sestřelil pak další tři Ruská letadla. Dne 7. června u vsi Klevan na Ukrajině během pěti minut sestřelily dvě letadla Farman. Poslední páté nepřátelské letadlo, na postu pozorovatele sestřelil 2. srpna, však s letounem Hansa-Brandenburg C.I. Na podzim 1916 prodělal pilotní kurz. V březnu 1917 byl poslán k Flik 17. V květnu se mu stala nehoda, točící vrtule mu zlomila obě nohy. Po uzdravení byl poslán k Flik 3. A v červenci 1917 byl znovu převelen tentokrát k Flik 27. Zde 20. července pilotoval Albatros D.III a jižně od Zborova u městečka Berežany sestřelil dvoumístný letoun.


    Začátkem srpna 1917 byl opět převelen tentokrát do Itálie k řece Soči k Flik 42J. Hned po příchodu se zúčastnil riskantního náletu na Benátky, chráněné silným protiletadlovým dělostřelectvem. Dne 19. srpna se zúčastnil druhého náletu na Benátky. Štěstí mu však tentokrát nepřálo. U města Monfalcone se jeho skupina střetla se skupinou italských stíhačů pilotujících francouzské letadla Nieuport. Otto Jäger za chvíly sestřeluje svého sedmého protivníka. Bohužel sám se za moment stává obětí nepřítele. Dávka z kulometu zasáhne jeho Albatros a jedna kulka ho zasáhne do hlavy a ukončí tak jeho život. S letadlem dopadá u Hermady v Itálii. Posmrtně byl vyznamenán císařským Řádem železné koruny III. třídy. Jägerovy ostatky byly převezeny do Aše a pohřben na místním hřbitově se všemi vojenskými poctami.



    Vyznamenání:
    Řád železné koruny III. třídy,
    Vojenský záslužný kříž III. třídy s meči,
    Železný kříž II. třídy 1914,
    Karlův vojenský kříž,
    Vojenská zásluží medaile (Signum Laudi) 2x, Medaile za statečnost,
    pruská Vojenska záslužna medaile



    Seznam vítězství:

    Pořadí Datum sestřelu / Čas Jednotka Na letounu Nepřítel Místo sestřelu
    1. 5. 05.1916 / 09:00 Flik 10 Albatros B.I (22.10) (1 Sikorsky S. 16 poblíž Koryto
    2. 3. 06. 1916 / 07:00 Flik 10 Albatros B.I (22.31) (2 Farman Stepan
    3. 7. 06.1916 / 07:30 Flik 10 Albatros B.I (22.10) (1 Farman Chorlupy-Klewan
    4. 7. 06. 1916 / 07:35 Flik 10 Hansa-Brandenburg C.I (64.15) (1 Farman Chorlupy-Klewan
    5. 2. 08.1916 / 07:00 Flik 10 Hansa-Brandenburg C.I (64.15) (1 Farman Východně od Szelwow
    6. 20. 07. 1917 Flik 27 Albatros D.III (53.45) dvoumístný letoun Severně od Brzezany
    7. 19. 08. 1917 / 08:40 Flik 42J Albatros D.III (153.14 Nieuport 2 Hermada



    Poznámky:
    1 Pilot Karl Urban
    2 Pilot Fritz Rottmann


    U čtvrtého sestřelu se zdroje rozcházejí použitým letounem Hansa-Brandenburg C.I (64.15) nebo Albatros B.I (64.15).




    Zdroje:
    http://www.muzeumcheb.cz/Odbor/letci/01.html
    www.theaerodrome.com
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85317#315325Verze : 0