Dewoitine D.338

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Dewoitine D.338

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Dewoitine D.338 Dewoitine D.338
    Originální název:
    Original Name:
    Dewoitine D.338
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.MM.1936 Société Aéronautique Française-Avions Dewoitine, Toulouse /
    DD.MM.1937-DD.MM.1939 Societe Nationale de Constructions Aeronautiques du Midi, Toulouse /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    30 + 1 prototyp
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1936
    Osádka:
    Crew:
    4 + 12, 15, 18, or 22 depending on route
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    7905 kg 17428 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    11150 kg 24582 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    29,380 m 96ft 4,66in
    Délka:
    Length:
    22,130 m 72ft 7,25in
    Výška:
    Height:
    5,570 m 18ft 3,33in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    99,00 m2 1065.63 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    3
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza 9V-16/17 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 478 kW (650 k).
    Vrtule dvoulisté kovové.
    Hispano-Suiza V16/17 nine-cyl. air-cooled two-row radial engines rated 641 hp each,
    driving a two-blade metal propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    310 km/h v ? m 192.6 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    260 km/h v ? m 161.6 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    30,57 min do 4000 m 30,57 min to 13123 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4900 m 16076 ft
    Dolet:
    Range:
    850 km 528.2 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2060 km 1280 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    bez výzbroje unarmed
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    pôvodne dopravné lietadlo pre 22-24 cestujúcich (a 4 členov obslužného personálu), počas druhej svetovej vojny 2 lietadlá vo výzbroji vichystickej vojenskej dopravnej jednotky Lignes Aeriennes Militaires na strednom východe. In 1936 the prototype of a new version appeared as the D.338. It was followed by 30 production examples for Air France. These had retractable landing gears, were powered by 484.5kW Hispano-Suiza V16/17 engines, and each accommodated up to 22 passengers. They were operated on the Paris-Cannes-Damascus-Hanoi and Paris-Dakar routes. Many continued to fly during World War II on government liaison and VIP duties and eight were used for a short time after the war.
    Zdroje:
    Sources:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.338
    Václav Němeček, Pavel Týc: Atlas letadel - třímotorová dopravní letadla; NADAS 1979
    http://www.airwar.ru/enc/cw1/d338.html
    www.aviastar.org
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85386#315598Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Lietadlo Dewoitine D.338 nadviazalo na lietadlá D.333 a ich derivácie, pričom vývoj bol zameraný na zväčšenie množstva cestujúcich. Lietadlo si inak zachovalo všetky typické znaky Dewoitinovej konštrukčnej kancelárie vrátane extrémne štíhlych krídiel a celokovovej konštrukcie trupu s hladkým poťahom. Prototyp stroja bol vyrobený v roku 1935 a po úspešných štátnych skúškach bol odovzdaný v roku 1936 pre potreby spoločnosti Air France (označenie F-AOZA a meno „Clémence-lsaure").
    Hlavná odlišnosť od typovej rady D.333 je zaťahovací podozok (zaťahuje sa do motorových gondol), dopredu natiahnutá kabína pre cestujúcich pilotný priestor. Taktiež je dokonalejšie riešená kapotáž motorov. Nábežná hrana krídel (a chvostoých plôch) bola vybavená pneumatickým odľadňovacím zariadením (gumené povlaky), na vodorovnej chvostovej ploche boli dve malé kylové plôšky.


    Kabína cestujúcich bola rozdelená na dva salóny - v prednom bolo 6 a v zadnom 18 sedadiel. Lietadlá spočiatku lietali na vnútroštátnych linkách (prvé na trase Paríž - Marseille a Cannes), od roku 1938 aj na trasách v rámci kolónií (Damašek - Hanoj, západoafrické mestá) a v medzinárodnej doprave (na trase Francúzsko - Južná Amerika). V Európe prepravovali lietadlá 22 pasažierov, v Afrike 15 a na trasách na ďaleký Východ 12 (z toho 6 sedadiel malo spaciu úpravu).


    Pôvodne bolo zo strany Air France objednaných 21 strojov, neskôr bola objednávka rozšírená na 29 ks (vrátane prototypu). Ďalšie dve lietadlá boli objednané pre vládnu dopravu. Dodávky sériových lietadiel začali v roku 1937 (4 ks).


    Po kapitulácii Francúzska sa 7 lietadiel dostalo do stavu nemeckej Lufthansy, časť lietadiel prevádzkovala Air France z neokupovaného územia a 2 lietadlá na strednom východe sa stali súčasťou vojenskej dopravnej jednotky a zabezpečovali dopravu na trase Bejrút - Brazzaville (cez Káhiru, Chartúm a Port Lamy). Vojnu prežilo 9 lietadiel, ktoré Air France nasadila na vnútroštátnych linkách. Lietadlá boli prevádzkované do roku 1946.



    Zdroj: Václav Němeček, Pavel Týc: Atlas letadel - třímotorová dopravní letadla; NADAS 1979
    http://www.airwar.ru/enc/cw1/d338.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85386#315606Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dewoitine D.338 (sériové lietadlo a prototyp).



    Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/cw1/d338.html

    Dewoitine D.338

    Dewoitine D.338 - prototyp
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85386#315602Verze : 0
    MOD