Messerschmitt Bf 108 A

BFW M 38
     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 108 A Messerschmitt Bf 108 A
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 108 A
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1935 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7
První vzlet:
Maiden Flight:
27.04.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
560 kg 1235 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1060 kg 2337 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,31 m 33ft 9,91in
Délka:
Length:
8,06 m 26ft 5,31in
Výška:
Height:
2,10 m 6ft 10,68in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,00 m2 172.22 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
66,25 kg/m2 13.57 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hirth HM 8 U o výkonu 165 kW/225 koní
Vrtule trojlistá stavitelná VDM
Hirth HM 8 U, power 222 hp
three-bladed variable-pitch propeller VDM
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
301 km/h v ? m 187 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
265 km/h v ? m 164.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4 min do 1000 m 4 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
800 km 497.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
• Letoun měl celokovovou konstrukci a zatahovací podvozek
• Pro konstrukci Bf 108 bylo použito sportovního letounu BFW M 37. který byl stavěn pro Rumunsko
• Tyto dvoumístné stroje se v roce 1934 zúčastnily závodu Challenge de Tourisme International, ale neumístnily se dobře
• Německá sportovní pilotka Elly Beinhorn dala letounu Bf 108 jméno Taifun
-
Zdroje:
Sources:
Hitchcock, Thomas H. Taifun, Monogram Close-Up 5. Monogram Aviation Publications, Boylston 1979. ISBN 0-914144-05-7.
Fleischer, Seweryn. Messerschmitt Bf 108 Taifun. Wydawnictwo Militaria, Warszawa 2002. ISBN 83-7219-126-3.
Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3: Flugzeugtypen Henschel-Messerschmitt. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5467-9.
www.eads.net
http://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_108
www.preservedaxisaircraft.com
http://www.cofe.ru/avia/M/photos_avia_M-73.htm
archiv autora

Messerschmitt Bf 108 A - Fotografie ze závodu Challenge de Tourisme International

Fotografie ze závodu Challenge de Tourisme International
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-108-A-t85440#315867 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více