A7VU Sturmpanzerwagen

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
Vánoční srazy 9.12.2017 Praha a Karviná | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

A7VU Sturmpanzerwagen

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    A7VU Sturmpanzerwagen A7VU Sturmpanzerwagen
    Originální název:
    Original Name:
    A7VU Sturmpanzerwagen
    Kategorie:
    Category:
    střední tank medium tank
    Výrobce:
    Producer:
    Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) Berlin-Marienfelde /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1918
    Osádka:
    Crew:
    18
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    39800 kg 87744 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    8380 mm 27ft 5,92in
    Délka korby:
    Hull Length:
    ? mm ?
    Celková šířka:
    Overall Width:
    4690 mm 15ft 4,65in
    Celková výška:
    Overall Height:
    3200 (3350 ???) mm 10ft 5,98in (10ft 11,88in ???)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    200 mm 7,87in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    500 mm 1ft 7,69in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    ? MPa ? psi
    Pancéřování:
    Armour:
    čelo - 30 mm
    boky - 20 mm
    zadok a strop - 14 mm
    front 30 mm
    sides - 20 mm
    rear & deck - 14 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    2x Daimler 165-204 (zážihový 4-valec) 2x Daimler 165-204 (V4, gasoline)
    Výkon:
    Power:
    2x 74 kW při 900 ot/min 2x 99.2 bhp at 900 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    3+R 3+R
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    16 km/h 9.9 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    4 km/h 2.5 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    30-35 km 18.6-21.7 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    2x kanón Maxim-Nordfeldt 1888 L/26,3 ráže 57 mm 2x cannon Maxim-Nordfeldt 1888 L/26,3 cal. 57 mm
    Vedlejší:
    Secondary:
    4x guľomet MG 08/15 ráže 7,92 mm 4x machine gun MG 08/15 cal. 7,92 mm
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    FEDOSJEV, S.: Broněkolekcija 6-96: Tanki Kaizera, Moďelist-Konstrukťor Moskva, 1996
    http://de.wikipedia.org/wiki/A7V-U
    militiahungarorum.extra.hu
    http://armor.kiev.ua/Tanks/WWI/kaizer/kaizer4.php
    Waffen Revue 5
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#468714Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Název / Name A7VU Sturmpanzerwagen
    Výrobce / Manufacturer : Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) Berlin-Marienfelde
    Prototyp vyroben / Prototype created : 1918
    Vyráběn / Production period : 1918
    Vyrobeno kusů / # of produced : 1
    Osádka / Crew : 7
    Technické údaje / Technical data
    Bojová hmotnost / Combat weight : (kg) 39 800
    Celková délka / Overall length : (mm) 8 380
    Celková šířka / Overall width : (mm) 4 690 (3 050 bez sponsonů)
    Celková výška / Overall height : (mm) 3 200 (3 350?)
    Světlá výška / Ground clearance : (mm) 200
    Šířka pásu / Width tracks : (mm) 500
    Měrný tlak / Ground pressure : (MPa)
    Výzbroj / Armament
    Hlavní / Main : 2x 57 mm, Maxim-Nordfeldt 1888 L/26,3
    Vedlejší / Secondary : 3-4x 7,92 mm MG 08/15
    Pancéřování / Armour čelo, bok - 20 mm, záď, strop - 14 mm
    Výkony / Automotive performance
    Pohonná jednotka / Engine : 2x zážehový čtyřválec Daimler 165-204
    Výkon motoru / Engine power : (kW) 2x 74 při 900 ot./min.
    Převodovka / Gearbox : mechanická 3+1
    Rychlost na silnici / Road speed : (km/h) 16
    Rychlost v terénu / Cross-country speed : (km/h) 4
    Jízdní dosah po silnici / Cruising range, on road : (km)
    Jízdní dosah v terénu / Cross-country cruising range : (km)
    Svah / Gradient : (°)
    Boční náklon / Side slope : (°)
    Překročivost / Trench crossing : (m)
    Výstupnost / Vertical obstacle : (m)
    Brodivost / Fording depth : (m)
    Poznámka / Note použito šasi A7V č.524, hlavní zbraň 2x 57 mm umístěna v bočních sponsonech



    Zdroj:
    FEDOSJEV, S.: Broněkolekcija 6-96: Tanki Kaizera, Moďelist-Konstrukťor Moskva, 1996
    http://de.wikipedia.org/wiki/A7V-U
    militiahungarorum.extra.hu
    http://armor.kiev.ua/Tanks/WWI/kaizer/kaizer4.php
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315906Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Výroba tohoto prototypu byla reakcí na provedené zkoušky kořistních britských tanků Mark. IV. Snahou konstruktérů bylo odstranit malou průchodnost vozidla A7V a velký počet členů posádky*. Motory s převodovkou se přesunuly do zadní části, dva rychlopalné kanony byly umístěny v bočních sponsonech (podobně jako sekundární výzbroj na tehdejších válečných lodích), kulomety v horní nástavbě. Pracoviště řidiče a velitele bylo vpředu pod zkosenou přední pancéřovou deskou. Pásy byly oběžné kolem celého obvodu vozidla, podvozek (jedna strana) se skládal z hnacího (vzadu) a napínacího kola, podpěrných kladek v horní části a dvacetičtyř pojezdových kol, umístěných ve čtyřech vozících. Korba byla nýtovaná.


    Bylo vyrobeno jediné vozidlo, které vzhledem k velké hmotnosti a měrnému výkonu 3,75 kW/t nesplnilo naděje na zvýšení průchodnosti a obratnosti a další vývoj vzhledem k vyčerpanosti německého průmyslu a konci války již nepokračoval.


    * opraveno


    Zdroj:
    FEDOSJEV, S.: Broněkolekcija 6-96: Tanki Kaizera
    , Moďelist-Konstrukťor Moskva, 1996
    http://de.wikipedia.org/wiki/A7V-U
    militiahungarorum.extra.hu
    http://armor.kiev.ua/Tanks/WWI/kaizer/kaizer4.php
    Joseph Vollmer: Deutsche Kampfwagen, časopis Der Motorwagen, 10.12.1920


    A7VU

    Řez tankem A7VU
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315909Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Několik upřesnění, prototyp nebyl vyroben v roce 1917, v tom roce byl zadán vývoj, prototyp byl dokončen po průtazích až roku 1918 a první jízdní test s ním byl 25.05.1918. Bohužel snaha využít komponenty A7V (díly byly z podvozku číslo 524) způsobila že vozidlo bylo příliš velké a tím i těžší než původní A7V (při stejné délce pojezdových vozíků musí vozidlo s pásem vysunutým vpřed vyjít delší). Bylo ověřeno že se zlepšily některé jízdní parametry (třeba překonávání stupně a podobně) což bylo původně účelem konstrukce a projekt byl 12.09.1918 prohlášen za ukončený, vozidlo bylo následně rozebráno. Tvrzení v některých publikacích že 8 kusů bylo dodáno do SSSR počátkem dvacátých let jsou nepodložená (je to třeba v TBiU).


    Poněkud nesmyslně vyznívá tvrzení o "umístění hlavní výzbroje v zádi", A7V měl samozřejmě hlavní výzbroj, tedy kanon v přídi, u prvních vozidel to byly kanony Maxim-Nordenfelt u dalších ruské kanony Sokol obojí stejné ráže, tedy 57 mm. V zádi A7V jsou dva kulomety Maxim, stejně jako na bocích. Úhel odměru byl u děla v A7V 45° což nepokrývalo celou přední polosféru a boční kulomety svou palbou prostor rovněž nepokrývaly, takže v předních směrech byly mrtvé úhly.


    Otázkou je jak byla (respektive měla být) rozmístěna kulometná verze A7V/U, prototyp ji zřetelně nenesl, relevantní zdroje se zmiňují o šesti střílnách pro kulomety v horní nástavbě a dalších 4 v trupu. Není jasné kolik kulometů a jakých typů měl stroj nést, rozhodně jich vzhledem k počtu osádky nebylo 6 jak se udává, zřetelně se počítalo s tím že zbraně budou přemisťovány, když počítáme dva muže pro děla, další dva pro řízení (velitel a řidič) zbývají maximálně tři muži pro střelbu z kulometů. prototyp ale žádné zbraně tohoto typu neměl a na fotkách jsou pouze uzavíratelné střílny. Pokud by pro dělo byli přiděleni dva muži (jako v A7V) zbývá na kulomety jediný muž. Ve skutečnosti toto zřejmě nikdy nebylo řešeno, protože se nejednalo o bojový stroj, ale zkušební. Nejistá je i světlost vozidla, narazit lze na 40 cm, 20 cm a třeba níže uvedený zdroj, z něhož je popis A7V/U prakticky opsán, Broněkolekcia se o tomto parametru nezmiňuje.


    Pokud jde o písmeno U v názvu, značí "Umlaufende Ketten", tedy oběžný pás, což vystihuje to že pás je veden kolem celé siluety vozu. S termínem "Umlauffahrwerk" jsem se krom ruských serverů nesetkal a pravděpodobně jde o špatný zpětný překlad (znamenalo by to něco jako "oběžný podvozek" což je spíše nesmyslné - obíhá jen pás).


    Zdroj:
    SCHNEIDER, Wolfgang; STRASHEIM, Rainer: German tanks in World War I, Schifer Publisching, 1990, ISBN 0-88740-237-2
    FEDOSJEV, S.: Broněkolekcija 6-96: Tanki Kaizera, Moďelist-Konstrukťor Moskva, 1996 ISBN neudán, index 73160
    ZALOGA, Steven J.: German Panzers 1914 - 18, Osprey, 2006, ISBN 978 1 84176 945 5
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315950Verze : 0
    Avatar
    www.ebay.de
    Waffen Revue Nr.21, rok vydania 1976




















    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#326136Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Název "Umlauffahrwerk" - uvádí také např. http://www.waffenhq.de/panzer/a7v.html nebo http://www.whq-forum.de/cms/165.0.html , nikoliv jen ruské zdroje.
    Broněkolekcija 6/96 (strana 19) se o parametru světlost zmiňuje, viz níže.

    Světlost
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315958Verze : 0
    MOD
    Avatar
    jenže "auf Basis des A7V mit einem Umlauffahrwerk" neznamená název vozidla, ale na základě A7V s oběžným podvozkem (zde ve významu obkružujícím) což je něco jiného. Písmeno U je v prototypu označení pro "Umlaufende Ketten" tedy obkružující nebo obíhající pásy, což je prostě název který byl dán v době vzniku, vymýšlet si nesmysly z toho, že ve větě která je popisem změny, je použito něco co v době vzniku používáno nebylo je stejně nesmyslné jako zakládat podruhé stejné téma na tank Maus.
    Broněkolekcia z roku 96 je v podstatě překladem z "German tanks in World War I" která je pro zajímavost uvedena jako poslední v soupisu zdrojů (za ní jsou už časopisy) kde vzali 20cm je otázkou, Některé zdroje uvádí 40 jako u A7V, jiné nic a některé 20, co z toho je správně je silně nejisté. U prvního z uváděných servrů je silně pochybné řada věcí (nejen to co uvádí o písmenu U, třeba to jak vypráví že u Pilsudského armády byl použit A7V v letech 1919-20 proti rusům, to je známý a dávno vyvrácený nesmysl. Osudy všech 20 vyrobených strojů jsou známy a ŽÁDNÝ nesloužil polákům proti rusům.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315961Verze : 0
    Avatar
    Vyvracíte mi něco, co jsem nenapsal - !!! použití A7V v Polské armádě !!!. Snažím se z několika zdrojů, pokud jsou v nich různé informace, vybrat ty pravděpodobné. Pokud se zde nějaké zdroje považují za zakázané, tak mě o tom prosím informujte. Děkuji.
    Máte nějaký zdroj, že kanon u A7V byl vpředu. Na cca 85% fotografií jede A7V kulomety vpřed.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315963Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Obávám se že neumíte číst, napsal jsem "U prvního z uváděných servrů je silně pochybné řada věcí (nejen to co uvádí o písmenu U, třeba to jak vypráví že u Pilsudského armády byl použit A7V v letech 1919-20 proti rusům, to je známý a dávno vyvrácený nesmysl. Osudy všech 20 vyrobených strojů jsou známy a ŽÁDNÝ nesloužil polákům proti rusům."Ne tedy že jste něco takového psal, ale že věci na tomto servru jsou občas nesmysl. Pokud tedy něco dokládám servrem na netu, kde jsou nesmysly zcela očividné, třeba ty na které ukazuji, asi bych ten servr měl brát s velkou opatrností. Pokud je to jediný zdroj kde se dané písmeno uvádí jako to co píšete (na druhém je to součást věty a s písmenem U v názvu se to neváže) byl bych velmi opatrný v tom tomu věřit.

    Po pravdě kde jste viděl fotku kde A7V jede? Na většině fotek stojí, na mnoha je posádka kolem něj, ale to že dozadu míří kulomety na zadním pancíři je popsáno v řadě zdrojů, dokonce i když si vezmete obrázek který je v tématu právě o A7V zde : forum.valka.cz
    zjistíte že vaše teorie o výzbroji je s prominutím nesmysl, podle vás by totiž řidič seděli zády ve směru jízdy, protože se dívají stejným směrem jako míří kanon, ono někdy není třeba vymýšlet krkolomné hypotézy kam na statické fotce stroj jede (jestli třeba neodjíždí), ale stačí si přečíst co se píše. Navíc kdybyste opravdu prohlížel fotky, asi byste si všiml že když stojí posádky před svými stroji, tedy při nástupu kdy jsou seřazeni a dostávají rouzkazy, jsou vždy na straně s kanonem, to se dělá dodnes, stojí se před vozidlem, nikoli za ním. To že obecně věřím více knize, která zdroje uvádí, než servru který svá někdy bizarní tvrzení nijak nepodpírá zdroji, můžete brát jako mou libůstku. Nedivte se ale že na pochybná tvrzení budu upozorňovat a samozřejmě zdroji dokládat že jsou pochybná.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315965Verze : 0
    Avatar
    Kde bitaxe píše že o použití tanku v poľsku píšete vy?


    Citujem:

    Citace :

    U prvního z uváděných servrů je silně pochybné řada věcí (nejen to co uvádí o písmenu U, třeba to jak vypráví že u Pilsudského armády byl použit A7V v letech 1919-20 proti rusům, to je známý a dávno vyvrácený nesmysl. Osudy všech 20 vyrobených strojů jsou známy a ŽÁDNÝ nesloužil polákům proti rusům.



    bitaxe upozorňuje na pochybné informácie v zdroji, z ktorého čerpáte....


    EDIT: vidím že bitaxe ma o 10 minút predbehol... musím častejšie refreshnúť stránku.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315968Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Asi máte pravdu. Zřejmě jsem to špatně pochopil.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315970Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vážení,
    prostudoval jsem si článek šéfkonstruktéra německých tanků Josepha Vollmera a zjistil jsem, že ani v textu, ani v přiloženém výkrese A7V-U, není uvedena světlá výška (dále SV) vozidla. Jediná kóta se SV: 677 mm, se vztahuje ke dnu sponsonu (výstupek se střílnou na boku trupu).


    Po následném přeměřením neokótovaných částí podvozku předpokládám, že nejnižší SV je u zadního hnacího kola a nepřekračuje 200 mm. Naopak uprostřed vozidla SV dosahuje 350 mm.


    Autor článku vlastně popisuje vývoj jiného vozidla, ale na závěr přidává tento text:

    "Der A 7 V-U-Panzerkampfwagen (Bauart Vollmer).
    Bei Durchbildung der Konstruktion des A 7 V-Wagens wurde auch die Möglichkeit in den Bereich gezogen, die maschinelle Einrichtung für den versuchsweisen Bau solcher Panzerkampfwagen zu verwenden, bei denen die Gleiskette um den äußeren Panzeraufbau geführt wird. Ein solches Fahrzeug nach Art der englischen Tanks wurde unter der Bezeichnung A 7 V-U-Wagen, wie die Zusammenstellungszeichnung (Abb. 13, 14 und 15) veranschaulicht, hergestellt.


    Die Unterschiede gegenüber dem A7V-Wagen erstrecken sich vornehmlich auf die Verschmelzung des Panzergehäuses mit dem Fahrgestell, auf die vordere Hochführung der Gleiskette. Das Längsprofil des Fahrzeuges ist von rhombusartiger Gestaltung. Der Führer- und Kommandantensitz befinden sich nicht über dem Motorschutzgehäuse, sondern an der vorderen Stirnwand des Fahrzeuges. (Abb. 16, 17 und 18.)


    Mit zwei 5,7 cm-Schmellfeuergeschützen und drei Maschinengewehren bestückt und bei 20 mm starkem Panzergehäuse, besitzt dieser Panzerkampfwagen ein Betriebsgewicht von 40000 kg. Er überquert Gräben von 3 bis 4 m Breite. Die sonstigen Eigenschaften dieses Fahrzeuges decken sich im allgemeinen mit denjenigen des A 7 V-Wagens."


    Přeložit do našinštiny si to musíte sami, protože já tuto řeč neovládám.



    Zdroj
    Joseph Vollmer: Deutsche Kampfwagen, časopis Der Motorwagen, 10.12.1920, str. 645-651, ISSN nemá

    Foto via Der Motorwagen, 10.12.1920, str. 649.

    Předpokládané SV tanku A7V-U.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315976Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Takže jestli to správně chápu, těch 20 cm je vzadu kde je kryt převodů na hnací kola, zatímco dno je těch 35 cm ?
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315981Verze : 0
    Avatar
    Přesně tak Česťo,
    na ukázku přikládám sestavu krytu převodů pohonných kol a upravuji vzhled výše uvedeného detailu.


    Zdroj
    Joseph Vollmer: Deutsche Kampfwagen, časopis Der Motorwagen, 10.12.1920, str. 648, ISSN nemá

    Pohonná jednotka A7V byla použita i v tanku A7V-U.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315991Verze : 0
    MOD
    Avatar
    No, ne uplně přesně ...

    20 cm je nejnižší bod toho krytu,
    35 cm je kryt hřídele,
    ale dno je ještě o takových 5 cm výš ... ta tlustá vodorovná čára, o kterou se opírají držáky pojezdových kol ...

    není to sice dno korby, ale dno rámu podvozku, ale to ne věci nic nemění.

    takže někde uváděných 40 cm lze považovat za správný údaj.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#315998Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jo,
    tak jsem znova přeměřoval výše uvedené a do opraveného detailu výkresu přidal "Iceho" kótu. Na xeroxové kopii se její rozměr pohybuje mezi 8,6 mm a 8,7 mm. Z toho lze odhadnout rozměr v reálu na 431 mm, nebo 436 mm.


    Poznámka
    Prosím tyto informace berte pouze jako pracovní, do doby než bude nalezen jiný historicky ověřený výkres.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#316003Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Myslím že je to odpověď na otázku proč se údaje různí, nebo proč raději někde světlost neudávají. Zase víme o kousek víc.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85447#316005Verze : 0