Mi-17M 0808

     
Typ:
Type:
Mi-17M
Výrobce:
Producer:
Letecké opravovne Trenčín a.s.
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.2003
Výrobní číslo:
Construction Number:
108M08
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.2003-31.07.2010 0808
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
31.07.2010 modernizace nebo přestavba
31.07.2010 modernization or conversion
Poznámka:
Note:
modernizovaný z Mi-17 0808
přestavba na Mi-17LPZS 0808
upgraded from Mi-17 0808
conversion to Mi-17LPZS 0808
Zdroje:
Sources:
Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5.
Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5.
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2.
URL : https://www.valka.cz/Mi-17M-0808-t85480#665497 Verze : 2
     
Stát:
Country:
Slovenská republika (1993- ) Slovak Republic (1993- )
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.MM.2003
Datum vyřazení:
Decommissioned:
31.07.2010
Provozovatel:
Operator:
DD.MM.2003-01.10.2004 3. vrtulníkové křídlo
01.10.2004-01.07.2009 Vrtulníkové letecké křídlo
01.07.2009-31.07.2010 Vrtulníkové křídlo
DD.MM.2003-01.10.2004 3rd Helicopter Wing
01.10.2004-01.07.2009 Helicopter Wing
01.07.2009-31.07.2010 Helicopter Wing
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.MM.2003-31.07.2010 0808
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.MM.2003-31.07.2010 standardní (high visibility)
DD.MM.2003-31.07.2010 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.MM.2003-31.07.2010 standardní vojenská
DD.MM.2003-31.07.2010 standard military
Barvy:
Colors:
DD.MM.2003-31.07.2010 hnědá
DD.MM.2003-31.07.2010 hnědozelená světlá
DD.MM.2003-31.07.2010 zelená
DD.MM.2003-31.07.2010 šedá světlá
DD.MM.2003-31.07.2010 brown
DD.MM.2003-31.07.2010 light khaki
DD.MM.2003-31.07.2010 green
DD.MM.2003-31.07.2010 light grey
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5.
Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5.
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2.
URL : https://www.valka.cz/Mi-17M-0808-t85480#316022 Verze : 2
Modernizovana na verziu Mi-17M a zaroven dostala novu DIGI kamuflaž
Mi-17M 0808 - autor: rotu
www.lietadla.com

autor: rotu
www.lietadla.com

Mi-17M 0808 - autor: rotu
www.lietadla.com

autor: rotu
www.lietadla.com

Mi-17M 0808 - autor: rotu
www.lietadla.com

autor: rotu
www.lietadla.com

Mi-17M 0808 - autor: rotu
www.lietadla.com

autor: rotu
www.lietadla.com

Mi-17M 0808 - autor: rotu
www.lietadla.com

autor: rotu
www.lietadla.com

URL : https://www.valka.cz/Mi-17M-0808-t85480#315507 Verze : 0
Vrtuľník Mi-17M 0808 bol na základe zmluvy č. ZoD 2011/193 (účinnosť zmluvy 12.10.2011) odoslaný do LOTN a.s. Trenčín, kde mal byť modernizovaný na verziu Mi-17LPZS-2 (niekde sa udáva LPZS-II). Celková cena modernizácie (ktorá mala byť v zmysle dodatkov k zmluve ukončená 31.03.2013) má dosahovať 2,6 milióna €. Či bude modernizácia dokončená, alebo bude vrtuľník vyradený a použitý na náhradné diely závisí na postoji ruského výrobcu, ktorý musí najskôr vykonané úpravy akceptovať a následne predĺžiť (alebo nepredĺžiť) technický život (ktorý môže byť u tohto typu vrtuľníka po individuálnom posúdení predĺžený až na 35 rokov)


Zdroj: http://crz.gov.sk/index.php?ID=283772
http://crz.gov.sk/index.php?ID=528112&l=sk
archív autora
URL : https://www.valka.cz/Mi-17M-0808-t85480#500155 Verze : 0

Diskuse

To jako byl modernizován, dostal nákladnou digi kamufláž a už nelétá jo? Tak to je dobrej bordel
URL : https://www.valka.cz/Mi-17M-0808-t85480#370541 Verze : 0
ondrejknotek: ktovie ako dopadnú rokovania, technická životnosť sa dá predĺžiť. závisí to od výrobcu.
URL : https://www.valka.cz/Mi-17M-0808-t85480#370542 Verze : 0
Pane kolego, ono to není zas tak jednoduché.To že byl vrtulník modernizován nebo byl přemalován nemá nic společného s prodloužením jeho technické životnosti.K jejímu prodloužení je nutné provést velmi důkladnou kontrolu celého vrtulníku (proto se to také obvykle spojuje se středními nebo generálními opravami), která je ve výsledku značně nákladná. Podle informací, které mám k dispozici toto bylo před modernizacemi skutečně plánováno ale bohužel, když na to došlo, nesehnal se dostatek financí takže vrtulník v současnosti stojí na zemi a nelétá (což ovšem není zas tak řídký jev jak by se mohlo zdát). Nic to ovšem nemění na tom že v případě že se tyto finance seženou a kontrola a prodloužení technické životnosti se provede, bude moct vrtulník opět létat.
URL : https://www.valka.cz/Mi-17M-0808-t85480#370556 Verze : 0
Darkfold: to som tým myslel - proste neznamená to, že už na 100% nikdy nepoletí. aj keď financií je málo...
URL : https://www.valka.cz/Mi-17M-0808-t85480#370593 Verze : 0
Je mi jasné, že to neznamená jeho konec. Zvlášť když jeho stejně staří čeští bratři létají i nadále. Spíš mě udivilo že se modernizuje něco co se dost brzo po této modernizaci odstaví s nejasnou budoucností. Je někomu znám rok kdy k této modernizaci došlo? Čas letí, ale nezdá se mi,že by to bylo tak dávno
URL : https://www.valka.cz/Mi-17M-0808-t85480#370594 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více