Micubiši G4M2 22 [Betty]

Mitsubishi G4M2 Model 22 / 三菱 二二型(G4M2) 一式陸上攻撃機「葉巻」
     
Název:
Name:
Micubiši G4M2 Mitsubishi G4M2 22
Originální název:
Original Name:
仮称二二型
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1942-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.MM.1943-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Mitsushima /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1943-DD.MM.194R série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy a 816 - 839 sériových letadel (zdroje se různí)
První vzlet:
Maiden Flight:
24.11.1942
Osádka:
Crew:
7 - 8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8160 kg 17990 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
12000 kg 26455 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
15395 kg 33940 lb
Rozpětí:
Wingspan:
24,890 m 81ft 7,91in
Délka:
Length:
19,630 m 64ft 4,83in
Výška:
Height:
4,800 m 15ft 8,97in
Plocha křídla:
Wing Area:
78,125 m2 840.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
153,60 kg/m2 31.46 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mitsubishi MK4P Kasei 21 o vzletovém výkonu 1 324 kW (1 800 k), 1 158 kW (1 575 k) v h= 1 800 m a 1 037 kW (1 410 k) v h= 4 800 m.
Vrtule: trojlistá, stavitelná Hamilton-Standard licenčně Sumitomo, později čtyřlistá Sumitomo-VDM s konstantní rychlostí otáček obě o průměru 3 400 mm.
Interval náběhu vrtulových listů 29°-40°
Mitsubishi MK4P Kasei 21 fourteen-cylinder air-cooled radials rated at 1,775 hp for take-off, 1,553 hp at 5,905 ft and 1,391 hp at 15,748 ft,
driving three-blade Hamilton Standard licensed Sumitomo metal constant-speed propellers or later four-blade Sumitomo-VDM metal constant-speed propellers of 11ft 1,86in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
6 490 l (4 900 l + 1 590 l v přídavné nádrži v trupu) 1,078 UK gallons plus provision for a fuselage mounted tank of 350 UK gallons of auxiliary fuel
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
437 km/h v 4600 m 271.5 mph in 15092 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
315 km/h v 4000 m 195.7 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,34 min do 5000 m 13,34 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8950 m 29364 ft
Dolet:
Range:
4720 km 2932.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
6060 km 3765.5 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kanón Typ 99 Model 1 ráže 20 mm v zadním střelišti (540 nábojů ve 12 zásobnících)
1x pohyblivý kanón Typ 99 Model 1 ráže 20 mm ve hřbetní střelecké věži (270 nábojů)
4x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm (po 582 nábojích)
2x přední střeliště
(jeden střílel vpřed a druhý se zavěšoval do kloubových závěsů na bocích předního střeliště)
2x boční střeliště v oknech
Pumový náklad o hmotnosti až 1 000 kg nebo 1x torpédo Type 91 o hmotnosti 795 - 1055 kg
One 0.79 inch Type 99 Model 1 trainable in the dorsal turret with 270 rounds,
one 0.79 inch Type 99 Model 1 trainable rearward-firing in the tail turret with 540 rounds,
two 0.303 inch Type 92 trainable forward-firing in the nose and
two 0.303 inch Type 92 trainable lateral-firing, 1 in each beam position.
Bomb load: Up to 2,205 lb, carried on underfuselage hardpoints with a total rating of 2,205 lb. General disposables load consisted of: up to 2,205 lb of bombs or one torpedo Type 91.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
一式陸上攻撃機 / ičišiki rikudžó kógekiki, zkráceně 陸攻 - Rikkó / Námořní pozemní útočný letoun typ 1 model 22
Neoficiální pojmenování: 葉巻 / Hamaki Doutník (jap.)
Spojenecké kódové jméno: Betty.


- Instalace hřbetní kanónové věže a palivové nádrže s větším objemem, tyto úpravy znamenaly nárůst hmotnosti o více než 1 300 kg
- Některé prameny uvádějí, že hřbetní střeleckou věž nesl až 326. vyrobený letoun této verze a byl označen jako G4M2b 22B.
- Křídla byla s laminárním profilem.
一式陸上攻撃機 / Ichishiki rikujō kōgeki ki, Isshikirikkō, contraction 陸攻 - Rikkó / Type 1 Model 22 land-based attack aircraft.
Unofficial name: 葉巻 / Hamaki / "Cigar"
Allied Code Name: "Betty"


- Structirally there was a new wing of laminar-flow section, horizontal tail surface with greater area, and rounded tips on the wing and tailplane.
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Jaroslav Schmidt, Letadla 1939 – 45, Stíhací a bombardovací letadla Japonska II. díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 2000, ISBN: 80-7238-077-X
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.combinedfleet.com/ijna/g4m.htm
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=345
http://www.btinternet.com/~lee_mail/Betty.html
www.xs4all.nl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2-22-Betty-t8550#226075 Verze : 0
Přidám ještě dvě fotografie G4M2 Betty
Micubiši G4M2 22 [Betty] -


Micubiši G4M2 22 [Betty] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2-22-Betty-t8550#127693 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek verze Mitsubishi G4M2 22
Micubiši G4M2 22 [Betty] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M2-22-Betty-t8550#103286 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více