T-26 (model 1938)

T-26 mod. 1938
Т-26 обр. 1938 г.
     
Název:
Name:
T-26 model 1938 T-26 model 1938
Originální název:
Original Name:
T-26 обр. 1938 г.
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Leningradský státní závod č. 174 K. E. Vorošilova, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
746
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
9800 kg 21605 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
4620 mm 15 ft 1 ⅞ in
Délka korby:
Hull Length:
4620 mm 15 ft 1 ⅞ in
Celková šířka:
Overall Width:
2440 mm 8 ft
Celková výška:
Overall Height:
2330 mm 7 ft 7 ¾ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
380 mm 1 ft 3 in
Šířka pásu:
Track Width:
260 mm 10 ¼ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,69 MPa 100.08 psi
Pancéřování:
Armour:
nýtované, věž svařovaná s válcovaného plechu
korba:
- čelo, boky, záď - 15 mm
- strop - 10 mm
- dno - 6 mm
věž - 15 mm
riveted, welded to the tower rolled sheet
Hull:
- front, sides, rear - 15 mm
- top - 10 mm
- bottom - 6 mm
Turret - 15 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
čtyřdobý, zážehový čtyřválcový,
GAZ T-26 (licence Armstrong-Siddeley) o objemu 6 600 cm3
stroke, four-cylinder gasoline
GAZ T-26 (Armstrong-Siddeley license) on volume of 6600 cubic centimeters
Výkon:
Power:
71 kW při 2100 ot/min 95.2 bhp at 2100 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
převodovka mechanická 5+1, planetová suchá spojka, boční převodovky s brzdami 5+1 mechanical gearbox, planetary dry clutch, rear brakes, gearboxes
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
28 km/h 17 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
240 km 149 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
40 ° 89 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2 m 79 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,75 m 30 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m 31 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1x 45 mm vz.32 (K20/L46), 107 nábojů 1x 45 mm vz.32 (K20/L46), 107 rounds
Vedlejší:
Secondary:
1x 7,62 mm DT, 2 772 nábojů 1x 7.62 mm DT, 2 772 rounds
Uživatelské státy:
User States:

?
Panzerkampfwagen T-26 740(r)
?
?

?
Panzerkampfwagen T-26 740(r)
?
?
Poznámka:
Note:
nádrž 285 l
všechna vozidla mají radiostanici 71-TK-1(3)
kónická věž
Fuel tank 285 l
All vehicles have radio TK-71-1(3)
conical tower
Zdroje:
Sources:
Zdroj:
KOLOMIJEC Maksim:T-26-ťažolaja suďba legkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007
SOJANKIN A.G,PAVLOV M.B., PAVLOV I.B.,ŽELTOV I.G.:Sovetskije legkie tanki 1920-1941,Cejchgauz, Moskva 2007
MAGNUSZKI Janusz, KOLOMIJEC Maksim:Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 3, SSSR 1919-1945 I.část, ARES, Praha 2002
URL : https://www.valka.cz/T-26-model-1938-t85684#368677 Verze : 0
T-26-1938



Zdroj:
KOLOMIJEC Maksim:T-26-ťažolaja suďba legkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007

T-26 (model 1938) - T-26-1938
s kónickou svařovanou věží s kanonem 45mm a kulometem DT ve vyvažovači

T-26-1938
s kónickou svařovanou věží s kanonem 45mm a kulometem DT ve vyvažovači

URL : https://www.valka.cz/T-26-model-1938-t85684#316906 Verze : 0
T-26-1938



Zdroj:
KOLOMIJEC Maksim:T-26-ťažolaja suďba legkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007

T-26 (model 1938) - T-26-1938
s kónickou celisvařovanou věží, lafetou ve vyvažovači a rámovou anténou

T-26-1938
s kónickou celisvařovanou věží, lafetou ve vyvažovači a rámovou anténou

T-26 (model 1938) - T-26-1938
při zkouškách na polygonu NIBT

T-26-1938
při zkouškách na polygonu NIBT

URL : https://www.valka.cz/T-26-model-1938-t85684#317057 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více