Na základě Tankového plánu začaly v SSSR na začátku třicátých let vznikat různé konstrukce muničních transportérů a po té i cisteren pro doprovod tankových jednotek. Aby měly stejnou nebo podobnou průchodnost jako doprovázená vozidla, byly navrhovány na podvozcích těchto vozidel.
TC-26
TC-26 vznikla v roce 1935 v závodě č.185 Imeni Kirova v Leningradě úpravou transportéru TR-4 jako cisterna pro přepravu benzínu a maziv. V krabicovité nýtované nástavbě s pancířem o síle 10 mm umístěné uprostřed na podvozku tanku T-26 se nacházely dvě nádrže o celkovém obsahu 1 300 kg. Celková hmotnost vozidla byla 9 400 kg, osádka dvou mužů, sedící před nádržemi, měla k dispozici v předním pancíři lafetovaný kulomet DT 7,62 mm.
TR-26C
Druhé vozidlo bylo vyrobeno ve stejném závodě o rok později. Uprostřed korby T-26 byla příčně umístěna válcová cisterna o objemu 1 900 l. Zajímavě vypadající vozidlo mělo hmotnost 10 000 kg, dvoučlennou osádku umístěnou a vyzbrojenou stejně jako v TC-26 a naprosto nevyhovující jízdní vlastnosti v terénu (TC-26 na tom nebyl o mnoho lépe). Při měrném výkonu 6,6 kW/t se není co divit.
Plánována byla výroba 90 cisternových vozidel, která ovšem, jak se v zemi Sovětů stávalo, neproběhla.
Zdroj
KOLOMIJEC, M: T-26-ťažolaja suďba legkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007
BARJATINSKIJ, M: Legkij Tank T-26,Broněkollekcija spec.no.2, Modělist-Konstrukťor, Moskva 2003
KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999
TC-26
TC-26 vznikla v roce 1935 v závodě č.185 Imeni Kirova v Leningradě úpravou transportéru TR-4 jako cisterna pro přepravu benzínu a maziv. V krabicovité nýtované nástavbě s pancířem o síle 10 mm umístěné uprostřed na podvozku tanku T-26 se nacházely dvě nádrže o celkovém obsahu 1 300 kg. Celková hmotnost vozidla byla 9 400 kg, osádka dvou mužů, sedící před nádržemi, měla k dispozici v předním pancíři lafetovaný kulomet DT 7,62 mm.
TR-26C
Druhé vozidlo bylo vyrobeno ve stejném závodě o rok později. Uprostřed korby T-26 byla příčně umístěna válcová cisterna o objemu 1 900 l. Zajímavě vypadající vozidlo mělo hmotnost 10 000 kg, dvoučlennou osádku umístěnou a vyzbrojenou stejně jako v TC-26 a naprosto nevyhovující jízdní vlastnosti v terénu (TC-26 na tom nebyl o mnoho lépe). Při měrném výkonu 6,6 kW/t se není co divit.
Plánována byla výroba 90 cisternových vozidel, která ovšem, jak se v zemi Sovětů stávalo, neproběhla.
Zdroj
KOLOMIJEC, M: T-26-ťažolaja suďba legkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007
BARJATINSKIJ, M: Legkij Tank T-26,Broněkollekcija spec.no.2, Modělist-Konstrukťor, Moskva 2003
KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999