SOV - T-26T a T-26T2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - T-26T a T-26T2

T-26-T и T-26T2 тягач (трактор T-26)

    Avatar
    Tahač T-26T, T-26T2


    V roce 1930, s vědomím nevýhody hypotrakce a kolových tahačů pro pohyblivou válku, začaly v SSSR vznikat konstrukce dělostřeleckých tahačů na podvozcích již vyráběných tanků. Tahač na bázi T-19 (s názvem Борец - Bojovník) ještě nebyl realizován, ale v roce 1932 opustil rýsovací prkna TR-26. Prototyp, vyrobený na podzim téhož roku , prošel úspěšně vojskovými zkouškami (zima 1932-33) a byl přijat do výzbroje DRRA. Při zkouškách prototypu (celkem 510 km) byla naměřena rychlost 29 km/h, 18,8 km/h, 15 km/h a 11 km/h - sólo a s přívěsy o hmotnosti 4, 5 a 7 tun.V roce 1934 bylo vozidlo přeznačeno na T-26T a název TR-26 byl použit u prototypu univerzálního transportéru-tahače.


    Sériová výroba se rozběhla v roce 1933 v závodě Im. K.Vorošilova a tahače se vyráběly ve dvou verzích - s pancéřovou nástavbou T-26T a s plátěnou nástavbou T-26T2.
    Vozidlo mělo korbu totožnou s T-26-1931, ve verzi s plátěnou nástavbou se slídovými okénky vážilo 7 700 kg a s pancéřovou nástavbou s uzavíratelnými plechovými okénky na bocích a vzadu a dvěma poklopy na střeše, 8 100 kg. V prostoru nástavby se mohla přepravovat obsluha děla a munice. Umístění osádky, pohonných částí a agregátu zůstalo stejné jako u tanku T-26. Vozidlo bylo bez organické výzbroje. V plánu pro rok 1933 bylo vyrobit 200 ks, vyrobeno bylo pouze 163 vozidel. Další rok továrnu opustilo 34 ks a nakonec v roce 1936 10 ks panceřovaných a 4 ks "plátěných" tahačů, celkem bylo DRRA předáno do roku 1939 211 tahačů. Sloužily většinou pro přepravu děl do ráže 76,2 mm a houfnic do ráže 152 mm.



    Zdroj
    KOLOMIJEC, M: T-26-ťažolaja suďba ljogkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007
    KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85886#317632Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-26T



    Zdroj
    KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999


    T-26T pohled zepředu viditelná dvířka řidiče a sklápěcí reflektor s krytem

    T-26T pohled zezadu shora - otvírací průhledy, sání a výdech chladícího vzduchu, výfukové potrubí s tlumičem a tažné zařízení
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85886#317634Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-26T2



    Zdroj
    KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999


    T-26T2 pohled z boku

    T-26T2 pohled zezadu
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85886#317635Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-26T a T-26T2 v akci




    Zdroj
    KOLOMIJEC, M: T-26-ťažolaja suďba ljogkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007
    KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999


    T-26T a houfnice M-30 ráže 122 mm

    T-26T2 s houfnicemi ráže 152 mm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85886#317636Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-26T




    Zdroj
    Autor neuveden: Sovetskie tanki v finskoj armii, Tank v pole boja No22,Vydavatelství a rok vydání neuvedeno


    T-26T kořistní, Finsko, jaro 1945

    T-26T s novými finskými znaky kořistní, Finsko, jaro 1945
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85886#326759Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-26-T2




    Zdroj
    BARJATINSKIJ, M: Ljogkij Tank T-26,Broněkollekcija spec.no.2, Modělist-Konstrukťor, Moskva 2003


    T-26-T2 Nákres vozidla
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/85886#331894Verze : 0
    MOD