Vzhľadom na fakt že v oboch prípadoch sa ihneď našli čierne skrinky v perfektnom stave, boli presne určené príčiny oboch havárií. V Murmansku(let.základňa Mončegorsk) komisia určila za konečnú príčinu chybu pilotáže v manévri na pristátie, hoci pôvodný predpoklad bol výpadok jedného z motora počas manévru.
V prípade havárie v Rostovskej oblasti (letecká zákl. Morozovsk) sa potvrdila technická chyba, výpadok servoriadenia zmeny šípovitosti krídla, v manuáli je určený uhol šípu 16st. kedy je možné dodržať stanovený postup na pristátie. Ani po viacero pokusoch sa nepodarilo prestaviť krídlo do polohy pre pristátie, riadiaca veža preto v súlade s krízovým manuálom nariadila naviesť lietadlo do neobývanej oblasti a katapultáž pilotov.
www.rian.ru
http://www.vz.ru/society/2009/6/29/302130.html
V prípade havárie v Rostovskej oblasti (letecká zákl. Morozovsk) sa potvrdila technická chyba, výpadok servoriadenia zmeny šípovitosti krídla, v manuáli je určený uhol šípu 16st. kedy je možné dodržať stanovený postup na pristátie. Ani po viacero pokusoch sa nepodarilo prestaviť krídlo do polohy pre pristátie, riadiaca veža preto v súlade s krízovým manuálom nariadila naviesť lietadlo do neobývanej oblasti a katapultáž pilotov.
www.rian.ru
http://www.vz.ru/society/2009/6/29/302130.html