Vickers E.S.1 Bullet

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Vickers E.S.1 Bullet

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Vickers E.S.1 Vickers E.S.1
    Originální název:
    Original Name:
    Vickers E.S.1
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1915-DD.MM.1915 Vickers Ltd. (Aviation Department), Weybridge /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1915-DD.MM.1915
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.08.1915
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    382 kg 843 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    587 kg 1295 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    7.43 m 24ft 4.5in
    Délka:
    Length:
    6.17 m 20ft 3in
    Výška:
    Height:
    2.44 m 8ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    19.97 m2 215 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gnome 9B o výkonu 75 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Gnome 9B, power 100 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    183.5 km/h v 1524 m 114 mph in 5000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    18 min do 3048 m 18 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x fixed .303 Vickers machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1.
    Munson, Kenneth. Aircraft of World War I. Ian Allan, London 1967. ISBN 0-7110-0356-4.
    Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
    www.aviastar.org
    http://www.airwar.ru/enc/other1/es1.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/86048#377677Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Po vypuknutí první světové války se hlavní zkušební pilot firmy Vickers v Brooklands Harold Barnwell (bratr Franka, který později pro firmu Bristol navrhl Bulldoga či Blenheim), pokusil ve volném čase sestrojit vlastní letadlo, malý rychlý scout (tedy v dobové terminologii jednomístný ozbrojený letoun) poháněný motorem Gnome, "vypůjčeným" ze skladů Vickersu v Erithu. Barnwellův výtvor byl malý letounek s kruhovým průřezem trupu, s křídly bez stupnění a o malém rozpětí, pojmenovaný Barnwell Bullet. Dokončen byl na počátku roku 1915, kdy také jednou vzlétl, ale při přistávání se pod Barnwellem zlomil podvozek a svůj letoun postavil na nos. Po této nehodě se o letadlu dozvědělo vedení firmy, které pověřilo Rexe Piersona, který předtím s Barnwellem učil ve Vickersově letecké škole, aby Bullet upravil a přestavěl pro potřeby firmy. E.S.1, Experimental Scout No.1, jak byl přejmenován, byl hotov v srpnu, dostal větší ocasní plochy kvůli předchozí špatné ovladatelnosti a hlavně silnější podvozek.
    Po skončení firemních testů byl Bullet poslán na oficiální zkoušky do Upavonu do Ústřední letecké školy. Zde navzdory slušným výkonům našli několik problémů, konkrétně špatný výhled z letadla, způsobený širokým oblým trupem, a také špatnou kapotáží motoru, který neměl otvor pro odtékání oleje (který všechny rotační motory doslova cákaly kolem sebe) a větrání benzinových par. Vznikla proto nová verze, s motorem Clerget, okénkem v horním křídle zaskleném celuloidem a upravenou kapotáží motoru. V této podobě byly postaveny dva stroje, které dostaly Vickersovo označení E.S.2, ovšem v úředních dokumentech se vyskytují jako E.S.1 Mk.II. Jeden z nich byl použit k testům synchronizačního zařízení systému Vickers-Challenger, které bylo později úspěšně použito na Sopwithech Strutter. V létě 1916 byl jeden E.F.2 s kulometem Vickers poslán k provoznám testům do Francie, kde létal u 11. peruti RFC, tehdy používající Gunbusy. Zkušenosti pilotů potvrdily závěry předchozích testů o špatném výhledu pilota vpřed a dolů, namáhavosti pro ovládání a problematickém přistávání. Druhý stroj byl později také vyzbrojen a testován s motorem Le Rhone, a původní E.S.1, opět se synchronizovaným kulometem, krátkou dobu létal u Home Defence squadron (No 50). Jeden E.S.2 byl také v září 1915 předveden králi Jiřímu V. při jeho návštěvě továrny v Crayfordu a později delegaci ruského letectva. Další vývoj pak vyústil v typ F.B.19, jehož byla postavena menší série, a několik dalších neúspěšných stíhačů.


    Zdroj:
    Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1.
    Munson, Kenneth. Aircraft of World War I. Ian Allan, London 1967. ISBN 0-7110-0356-4.
    Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
    www.aviastar.org
    http://www.airwar.ru/enc/other1/es1.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/86048#377689Verze : 0
    MOD