SOV - SU-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - SU-1

СУ-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    SU-1 SU-1
    Originální název:
    Original Name:
    СУ-1
    Kategorie:
    Category:
    samohybné dělo self-propelled gun
    Výrobce:
    Producer:
    Závod č.232 Bolševik, Leningrad /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1931
    Osádka:
    Crew:
    3
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    8050 kg 17747 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    4620 mm 15ft 1,88in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2440 mm 8ft 0,06in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2100 mm 6ft 10,68in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    380 mm 1ft 2,96in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Armstrong-Siddeley
    - čtyřdobý, zážehový čtyřválcový boxer o objemu 6 600 cm3
    Armstrong-Siddeley
    - four-stroke, gasoline, four cylinders, boxer, swept volume 6 600 cm3
    Výkon:
    Power:
    66,2 kW při 2100 ot/min 88.8 bhp at 2100 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    4+1 4+1
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    30 km/h 18.6 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    15 km/h 9.3 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    110 km 68.4 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    32 ° 71 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    30 ° 67 %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2 m 78,7in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,7 m 27,6in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,8 m 31,5in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    76mm kanon vz. 1927
    - ráže: 76,2 mm
    M1927
    - calibre: 76,2 mm
    Vedlejší:
    Secondary:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    nádrže: 182 l
    pancéřování: 6-13 mm
    fuel tanks: 182 l
    armoured protection: 6-13 mm
    Zdroje:
    Sources:
    SVIRIN, M.: Samochodky Stalina, Eksmo, Moskva 2008
    KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/86218#330654Verze : 1
    MOD
    Avatar
    SU-1


    Na jaře roku 1931 obdrželo konstrukční oddělení závodu č.232 Bolševik, Leningrad od Vědecko-technického výboru DRRA zakázku na konstrukci samohybného děla ráže 76,2 mm na podvozku tanku T-26-1931, na jehož základě byl již na podzim stejného roku vyroben prototyp prvního moderního (na svou dobu) pásového samohybného děla v SSSR.


    Základ vozidla tvořil podvozek a korba s agregátem a převodovkami výše uvedeného tanku. Na ni byla namontována nýtovaná hranatá nástavba s lehce skloněnou přední stěnou o síle 13 mm. Do ní se konstruktérům kromě kanonu ráže 76,2 mm vz.1927 s až 550 mm zákluzem podařilo vtěstnat ještě řidiče-mechanika sedícího vpravo od zbraně za nahoru otevíratelným předním příklopem s průhledovou štěrbinou,velitele sedícího vlevo pod kruhovou věžičkou s průhledy a nabíječe. Tato osádka do vozidla nastupovala dvěma obdélníkovými, dopředu otevíranými dveřmi na bocích korby. Odměr kanonu činil 24 stupňů, elevace byla 7 a deprese 11 stupňů (speciál pro střelbu z kopce?).


    26.-28.11.1931 probíhaly jízdní a po té střelecké zkoušky vozidla. Při střeleckých zkouškách bylo vypáleno 49 ran z klidu, ze zastávky i z chodu na druhý a třetí rychlostní stupeň. A závěry komise...
    1) Samohybné dělo střelbu vydrželo
    2) Přesnost střelby byla lepší jak tabulková
    3) Podvozek střelbou nezaznamenal změn.


    Zbytek již tak optimistický nebyl - prostor posádky je stísněný a nebezpečný, není dořešeno uložení munice (při zkouškách byla v truhlících), zbraň má malý náměr a odměr a vozidlo není vybaveno kulometem pro obranu proti pěchotě. Po odstanění nedostatků závod Bolševik vyrobí zkušební stokusovou serii (nejlépe v roce 1932).
    Výraz "po odstranění nedostatků bude vyrobeno ..." znamenal bohužel v zemi Sovětů, jak se později mnohokrát ukázalo, prakticky vždy skutečnost, že prototyp se stal zároveň posledním vyrobeným vozidlem.



    Zdroj:
    KOLOMIJEC, Maksim: T-26-ťažolaja suďba legkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007
    SOJANKIN, A.G. a kol: Sovetskije legkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007
    KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999
    BARJATINSKIJ, M: Legkij Tank T-26,Broněkollekcija spec.no.2, Modělist-Konstrukťor, Moskva 2003
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/86218#319271Verze : 0
    MOD
    Avatar
    SU-1



    Zdroj
    KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999


    Prototyp SU-1 před zkouškami - Leningrad, listopad 1931
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/86218#319273Verze : 0
    MOD
    Avatar
    SU-1



    Zdroj
    SVIRIN M.,KOLOMIEC M.:Legkij tank T-26, Armada 20, Eksprint, Moskva 2000


    SU-1 se zkušební osádkou,listopad 1931 pohled do stísněného bojového prostoru

    SU-1,listopad 1931, NIAP boční pohled na stroj během zkoušek
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/86218#325995Verze : 0
    MOD